Ως ναυαγοί μπαίνουν οι λαθρομετανάστες

Σύμφωνα με τα όσα μας είπε ο κ. Καμμένος, έτσι όπως διαμορφώνεται η κατάσταση, η Ελλάδα είναι υποχρεωμένη να περιθάλπει τους λαθρομετανάστες γιατί δεν εισέρχονται στα ελληνικά ύδατα ως οικονομικοί μετανάστες αλλά ως ναυαγοί! Δηλαδή όταν φτάνουν κοντά στην ελληνική μεθόριο, σκίζουν τις φουσκωτές βάρκες ή πέφτουν στη θάλασσα, καλώντας σε βοήθεια. Οι ελληνικές δυνάμεις που φρουρούν τα παράλιά μας σπεύδουν να τους διασώσουν, καθώς το θέμα της διάσωσης στο Αιγαίο το έχουμε αποκλειστικά εμείς και βέβαια μας το αμφισβητούν οι Τούρκοι. Αν λοιπόν δεν διασώσουμε εμείς τους λαθρομετανάστες, θα το κάνουν οι Τούρκοι και θα αποκτήσουν σοβαρά επιχειρήματα στις αμφισβητήσεις τους περί της ελληνικής κυριαρχίας στο Αιγαίο.

Όμως αυτό δεν μπορεί να συνεχιστεί. Μικρά νησιά όπως το Αγαθονήσι φτάνουν να έχουν 50 κατοίκους, Έλληνες φυσικά, και να φιλοξενούν δεκαπλάσιους αλλοδαπούς!

Για να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο αυτό, θα ληφθούν σύντομα τα ακόλουθα μέτρα:

α) Οι παράνομα εισερχόμενοι αλλοδαποί στη χώρα μας θα παραμένουν τουλάχιστον επί έναν χρόνο σε φυλασσόμενους καταυλισμούς. Επειδή οι περισσότεροι απʼ όσους έρχονται εδώ, έρχονται με την προοπτική να διακινηθούν σε άλλη ευρωπαϊκή χώρα (π.χ. Ιταλία), όταν μάθουν πως επί έναν χρόνο θα παραμένουν υποχρεωτικά σε καταυλισμό και δεν θα μπορούν να διακινηθούν σε άλλη χώρα, θα αποθαρρύνονται να έρθουν.

β) Δεν θα μένουν στα νησιά στα οποία αποβιβάζονται, όπως γίνεται σήμερα. Το υπουργείο Εσωτερικών θα ναυλώνει πλοία και θα τους μεταφέρει εντός 48 ωρών σε κέντρα φιλοξενίας που θα ιδρυθούν στην ηπειρωτική Ελλάδα.

γ) Η κυβέρνηση θα πιέσει τις χώρες της ΕΕ να υπογράψουν συμφωνίες επαναπροώθησης με τις χώρες προέλευσης των λαθρομεταναστών.

Το ζητούμενο όμως είναι, κατέληξε ο υπουργός, πως θα πρέπει η Ευρώπη να κατανοήσει πως το κύμα των λαθρομεταναστών είναι δικό της πρόβλημα και όχι δικό μας. Γιατί εμείς είμαστε μόνο το «πέρασμα». Ο προορισμός είναι οι χώρες της δυτικής Ευρώπης, κυρίως. Μόνο το 7% των λαθρομεταναστών δηλώνουν ότι θέλουν να μείνουν στην Ελλάδα ή ότι ήρθαν εδώ για να μείνουν. Όλοι οι υπόλοιποι λένε πως ήρθαν για να βρουν τρόπο στη συνέχεια να πάνε σε άλλη ευρωπαϊκή χώρα.

Τα μέτρα που προαναφέραμε έχουν εφαρμοστεί και αλλού, όπως π.χ. στη Μάλτα, και έχουν αποδώσει. Η Μάλτα, συγκεκριμένα, κατάφερε να σταματήσει τη συνεχή ροή παράνομων μεταναστών που είχε από τη βόρεια Αφρική.

Η Ευρωπαϊκή Ακτοφυλακή

Ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι ο πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής κατάφερε να «περάσει» στην Ευρωπαϊκή Ένωση την ανάγκη να δημιουργηθεί Ευρωπαϊκή Ακτοφυλακή. Η αρχή είχε γίνει το 2005 στη συνάντησή του με τον ισπανό πρωθυπουργό στη Μαδρίτη. Σήμερα η ιδέα έχει προχωρήσει και η Ευρωπαϊκή Ακτοφυλακή σε λίγο θα αποκτήσει σάρκα και οστά. Η Ελλάδα πήρε την πρωτοβουλία αυτή γιατί μαζί με την Ισπανία είναι οι καθʼ ύλην αρμόδιες για τα θαλάσσια ευρωπαϊκά σύνορα. Στον Πειραιά και στη Μαδρίτη λειτουργούν τα δύο και μοναδικά Ευρωπαϊκά Κέντρα Θαλάσσιων Συνόρων που συντονίζουν τις ενέργειες για τη φύλαξη των ανατολικών και δυτικών παραλίων της ΕΕ.

Με ενέργειες του γενικού γραμματέα του υπουργείου Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννη Τζωάννου, η ΕΕ επέβαλε διευρωπαϊκή φύλαξη των ελληνικών θαλάσσιων συνόρων, καθώς είναι σύνορα της Ευρώπης. Αυτό, πέρα από την τεράστια πολιτική σημασία, έχει και πρακτική αξία, γιατί οι ελληνικές δυνάμεις που περιπλέουν στο Αιγαίο συνεπικουρούνται από προσωπικό και άλλων χωρών της Ευρώπης, ενώ από το Ταμείο Εξωτερικών Συνόρων γίνονται προσπάθειες να χρηματοδοτηθούν όλες οι υποδομές που απαιτείται να αποκτήσει η χώρα μας για την αποτροπή του κύματος λαθρομεταναστών.

Ήδη, 19 χώρες έχουν δηλώσει συμμετοχή και κάποιες έχουν στείλει προσωπικά και μέσα (ελικόπτερα, πλοία, αεροπλάνα) για τη φύλαξη των ευρωπαϊκών συνόρων στο Αιγαίο. Με την ευρωπαϊκή χρηματοδότηση μάλιστα, θα μας δοθεί η ευκαιρία να δυναμώσει την αποτρεπτική ισχύ του Λιμενικού Σώματα.

Πριν από λίγους μήνες προσελήφθησαν 1.000 νέοι λιμενοφύλακες και τώρα εγκρίθηκε η πρόσληψη άλλων 950. Αν υπάρξει και η ανάλογη ευρωπαϊκή χρηματοδότηση, οι αριθμοί αυτοί θα πολλαπλασιαστούν, ενώ θα αποκτηθούν κι άλλα μέσα (σκάφη και ελικόπτερα).


Σχολιάστε εδώ