Σε σταθερή τροχιά αναβάθμισης οι συγκοινωνίες
Η αρχή έγινε με την εξαγγελία του κοινωνικού μέτρου που αφορά στο μειωμένο εισιτήριο που πληρώνουν πλέον στις αστικές συγκοινωνίες άτομα ηλικίας κάτω των 18 ετών και άνω των 65 ετών, σπουδαστές Δημόσιων και Ιδιωτικών Ι.Ε.Κ. και Εργαστηρίων Ελευθέρων Σπουδών, καθώς επίσης και φοιτητές Σχολών Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης της αλλοδαπής.
Ακόμη ένα δείγμα των αλλαγών στο συγκοινωνιακό τοπίο των Αθηνών από το φθινόπωρο, είναι η απόφαση να τεθεί σε πλήρη εφαρμογή το σχέδιο αναδιάρθρωσης των αστικών συγκοινωνιών που έχει εκπονήσει ο
ΟΑΣΑ.
Μετρό, προαστιακός, ηλεκτρικός και τραμ θα είναι η ραχοκοκαλιά του μεταφορικού συστήματος.
Τα λεωφορεία σταδιακά αποσύρονται από το κέντρο της Αθήνας και αναλαμβάνουν ρόλο αμιγώς τροφοδοτικό των μέσων σταθερής τροχιάς.
Στη δημόσια διαβούλευση του ΟΑΣΑ με τους δημάρχους που πραγματοποιήθηκε την προηγούμενη Δευτέρα, ο υπουργός Μεταφορών Ευριπίδης Στυλιανίδης υπογράμμισε ότι «θα αποφορτίσουμε το ιστορικό κέντρο και θα περισσέψουν μέσα και ανθρώπινο δυναμικό για να ενισχύσουμε τις ενδοδημοτικές και διαδημοτικές συγκοινωνίες».
Το εγχείρημα της αναμόρφωσης του συγκοινωνιακού δικτύου έχει αναλάβει, σε συνεργασία με τον υπουργό, ο διευθύνων σύμβουλος του
ΟΑΣΑ Γεώργιος Πανδρεμένος, ο οποίος έχει δώσει δείγματα γραφής από τότε που ήταν ειδικός γραμματέας στο υπουργείο Παιδείας και στο υπουργείο Εξωτερικών με τον κ. Στυλιανίδη.
Ο κ. Πανδρεμένος δήλωσε ότι «ο Οργανισμός έχει έτοιμες μελέτες για τις περισσότερες περιοχές της Αττικής, όπως το Περιστέρι, τα δυτικά προάστια, το Θριάσιο, τα Μεσόγεια, την Ηλιούπολη.
Επιπλέον, κάθε φορά που ένας δήμος είναι έτοιμος να καταθέσει συγκοινωνιακή μελέτη, θα αρχίζει αμέσως η διαβούλευση με τον ΟΑΣΑ για την υλοποίησή της».
Εν τω μεταξύ, από την περασμένη Τετάρτη κυκλοφόρησε το νέο τουριστικό εισιτήριο τριών ημερών, κόστους 15 ευρώ, το οποίο επιτρέπει απεριόριστες μετακινήσεις με όλα τα μέσα και με τη λεωφορειακή γραμμή «Αξιοθέατα της Αθήνας».