«Καθαρίζουν» με νόμο τον Ζησιμόπουλο!

«Ακαταδίωκτος» φεύγει από την Επιτροπή Ανταγωνισμού τον Σεπτέμβριο ο πρόεδρός της Σπύρος Ζησιμόπουλος, καθώς η κυβέρνηση τον «καθαρίζει» απ’ όλες τις εκκρεμείς εναντίον του ποινικές υποθέσεις, με σκανδαλώδη διάταξη νομοσχεδίου, που κατατέθηκε την Παρασκευή και αναμένεται ότι θα ψηφιστεί… ακούραστα από το θερινό τμήμα της Βουλής.

Ο κ. Ζησιμόπουλος παραμένει στη θέση του προέδρου επί μήνες μετά τη λήξη της θητείας του τον Ιανουάριο, παρότι αμφισβητείται η νομιμότητα της παραμονής του, καθώς η νομική «τακτοποίησή» της έγινε με μεταγενέστερη ρύθμιση, που είναι αμφίβολο αν τον καλύπτει. Μέσα στον Αύγουστο, οπότε θα έχει τεθεί σε εφαρμογή και ο νέος νόμος, η κυβέρνηση θα επιλέξει τον αντικαταστάτη του, για να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες αλλαγής φρουράς στην Επιτροπή μέσα στον Σεπτέμβριο.

Το «Π» έχει καταγγείλει επανειλημμένα τη ρύθμιση για το ακαταδίωκτο των μελών και υπαλλήλων της Επιτροπής Ανταγωνισμού, που με δύο ομοειδείς εκδοχές επιχειρείται να προωθηθεί ήδη από την εποχή της θητείας Φώλια στο υπουργείο Ανάπτυξης, αλλά αναμένεται να ψηφιστεί τελικά με την υπογραφή του σημερινού υπουργού Κωστή Χατζηδάκη.

Η σκανδαλώδης σχετική διάταξη του νομοσχεδίου που ανακοινώθηκε χθες θεσπίζει ουσιαστικά το ακαταδίωκτο, που ήδη ισχύει για τους ελεγκτές αγοράς (τη νέα «αγορανομία»), και για τα μέλη και το προσωπικό της Επιτροπής Ανταγωνισμού. Ουσιαστικά αυτό σημαίνει ότι όλα τα μέλη και οι υπάλληλοι της Επιτροπής δεν έχουν ποινικές και αστικές ευθύνες για πράξεις και παραλείψεις που τελέσθηκαν κατά την άσκηση των καθηκόντων τους, εκτός αν αποδειχθεί (πράγμα πρακτικά αδύνατο) ότι κινήθηκαν από δόλο ή ότι έχουν παραβιάσει τους κανόνες που αφορούν την τήρηση του υπηρεσιακού απορρήτου.

Στα «μαλακά» τα ΕΛΠΕ;

Το νομοσχέδιο (κατά σύμπτωση…) έρχεται στη Βουλή λίγες ημέρες μετά τη ανακοίνωση της μεγάλης συμφωνίας ΕΛΠΕ-BP, που δίνει στον πανίσχυρο όμιλο του ημικρατικού διυλιστηρίου σχεδόν το ένα τρίτο της εμπορίας καυσίμων. Κατά την επικρατέστερη νομική άποψη, την οποία αρνούνται τα ΕΛΠΕ με μάλλον σαθρά επιχειρήματα, ο όμιλος που ελέγχεται από τον Σπ. Λάτση και το Δημόσιο θα έχει πλέον δεσπόζουσα θέση στην αγορά και η συγχώνευση με την BP δεν θα μπορούσε να εγκριθεί από την Επιτροπή Ανταγωνισμού παρά μόνο με την επιβολή σημαντικών περιορισμών για την προστασία του υγιούς ανταγωνισμού.


Σχολιάστε εδώ