Το πρώτο πακέτο υποστήριξης του Τύπου
Μικρές παρεμβάσεις στην αγορά των ΜΜΕ, σε ραδιόφωνο, τηλεόραση, εφημερίδες και διαφημιστικές,
επιχειρεί η κυβέρνηση, με πολυνομοσχέδιο του
υπουργείου Εσωτερικών. Κερδισμένες οι διαφημιστικές, καθώς στις διαφημίσεις σε ΜΜΕ και υπαίθριους χώρους καθιερώνεται ειδικό τέλος ύψους 0,02% επί των τιμολογίων που κόβονται. Ταυτόχρονα νομιμοποιείται και ο σταθμός του ΣΥΝ, Στο Κόκκινο.
Νόμιμη λειτουργία
για τον σταθμό του ΣΥΝ
Η κυβέρνηση δίνει τη δυνατότητα στον σταθμό του Συνασπισμού Στο Κόκκινο να εκπέμπει νόμιμα. Το άρθρο 27 ορίζει πως «ραδιοφωνικοί σταθμοί που ανήκουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο σε πολιτικό κόμμα που συμμετέχει στη Βουλή, οι οποίοι λειτουργούσαν κατά την
ημερομηνία έναρξης της
ισχύος του ν. 3592/2007» (νόμος Ρουσόπουλου) και «πληρούν τα κριτήρια του άρθρου 8 του ίδιου νόμου» έχουν δικαίωμα «συμμετοχής στη διαγωνιστική διαδικασία για τη χορήγηση άδειας» τοπικού ραδιοφωνικού σταθμού «και θεωρείται ότι λειτουργούν νομίμως στη γεωγραφική περιοχή που εκπέμπουν ως την έκδοση της σχετικής άδειας, εφόσον υποβάλουν κατά τον νόμο υποψηφιότητα στη διαγωνιστική διαδικασία».
Θυμίζουμε πως με την παρ. 19 του άρθρου 12 του νόμου Ρουσόπουλου οι σταθμοί των κομμάτων (βλέπε 902) εξαιρούνται της διαδικασίας αδειοδότησης σε ραδιόφωνο και τηλεόραση.
Ειδικό τέλος για τη διάσωση των διαφημιστικών;
Τη θέσπιση ειδικού τέλους ποσοστού 0,02% επί των τιμολογίων διαφημιστικής δαπάνης, υπέρ της Αστικής Εταιρείας Δεοντολογίας και Επικοινωνίας αποφάσισε η κυβέρνηση. Το τέλος αυτό αφορά κάθε είδους διαφημίσεις μέσω αγοράς χώρου ή χρόνου, σε τηλεόραση, ραδιόφωνο, κινηματογράφο, Internet, περιοδικά, εφημερίδες, νόμιμους υπαίθριους χώρους διαφήμισης.
Το ειδικό τέλος θα υπολογίζεται επί του καθαρού ποσού και θα αναγράφεται υποχρεωτικά στο τιμολόγιο που θα εκδίδει ο πάροχος των διαφημιστικών υπηρεσιών, ο οποίος και θα το εισπράττει αμέσως από τον διαφημιζόμενο, καταθέτοντάς το σε τραπεζικό λογαριασμό της εταιρείας.
Εκτιμάται πως η κίνηση αυτή γίνεται για την υποστήριξη των διαφημιστικών εταιρειών που είχαν προτείνει τη δημιουργία ταμείου επισφαλειών για να αντιμετωπιστεί η κρίση στα ΜΜΕ. Η Ένωση Διαφημιστικών Εταιρειών Ελλάδας (ΕΔΕΕ) ζήτησε τον περασμένο Απρίλιο από τα μέλη της τη δημιουργία Ταμείου Επισφαλειών το οποίο θα επιβάρυνε διαφημιστές και ΜΜΕ και προέβλεπε πως χρειαζόταν «νομοθετική ρύθμιση» για τη σύστασή του, ενώ έκρινε πως η διαφημιστική αγορά θα επιβαρυνόταν με ποσοστό 0,5%-1%.
«Εκτιμάμε ότι η κυβέρνηση θα έβλεπε θετικά μια τέτοια περίπτωση, υπό τον όρο ότι δεν θα δημιουργείτο κρατική δαπάνη», σημειωνόταν στο εμπιστευτικό κείμενο που αποκάλυψε το «Π».
Τώρα, χωρίς να έχει ανακοινωθεί αν θα δημιουργηθεί το Ταμείο Επισφαλειών, δημιουργείται ένα είδος «αγγελιοσήμου» το οποίο και θα διαχειρίζεται η Αστική Εταιρεία Δεοντολογίας και Επικοινωνίας, η οποία έχει σκοπό «τον κατασταλτικό όσο και τον εθελούσιο έλεγχο του περιεχομένου όλων των μορφών της εμπορικής επικοινωνίας», δηλαδή δεν έχει ρόλο Ταμείου…