Σοκ μετά τις αποκαλύψεις μας για την κρατική διαφήμιση
Είναι φανερό πως όταν η Νέα Διακυβέρνηση ανέλαβε τη σκυτάλη του χειρισμού της κρατικής διαφήμισης δαπανήθηκαν περισσότερα χρήματα στον Τύπο.
Κι αν το ποσό φαντάζει εξωπραγματικό, ειδικά αν από το περασμένο καλοκαίρι μιλάμε για οικονομική κρίση, εξίσου σημαντικό είναι πώς μοιράζονται αυτά τα χρήματα.
Το αποκαλυπτικό δημοσίευμά μας την περασμένη Κυριακή προκάλεσε σοκ για το ύψος κονδυλίων και τον τρόπο διάθεσης.
Από τη συγκριτική ανάγνωση των δύο πινάκων, της κυκλοφορίας των κυριακάτικων εφημερίδων και της κρατικής διαφημιστικής δαπάνης, προέκυψε πως εφημερίδες με ελάχιστη κυκλοφορία έκαναν πρωταθλητισμό στην απορρόφηση των χρημάτων των πολιτών.
Η αποκάλυψη του «Π» που συνέπεσε με το κλείσιμο του «Ελεύθερου Τύπου» μεταδόθηκε και από το δελτίο ειδήσεων του Mega (Μαρία Σπυράκη), τον ΣΚΑΪ και άλλα ΜΜΕ, ενώ σε αυτήν αφιέρωσε το τελευταίο του άρθρο ο διευθυντής του «Ελεύθερου Τύπου» Σ. Κοτρώτσος θέτοντας ερωτήματα για τα κριτήρια με τα οποία μοιράστηκαν τα χρήματα. Αντίδραση υπήρξε και από το ΠΑΣΟΚ.
Ο εκπρόσωπος Τύπου του ΠΑΣΟΚ, Γ. Παπακωνσταντίνου, σχολιάζοντας το άρθρο Κοτρώτσου, ζήτησε «διαφάνεια στον τρόπο κατανομής» των διαφημίσεων.
«Παρόμοιου είδους κατανομή διαφημιστικών κονδυλίων θα γίνεται σε κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ έτσι ώστε να μην υπάρχει καμία απολύτως αμφιβολία ότι ακολουθεί ξεκάθαρους κανόνες, τους οποίους θα αποδέχονται όλα τα Μέσα», σημείωσε.
Έτος Κρατική διαφήμιση 2008 83.515.377 2007 65.103.562 2006 48.374.299 2005 31.148.735 Σύνολο 228.141.973
Πηγή: ΕΙΗΕΑ