MUSIC+ MEDIA
// Παρόλο που το γενικότερο οικονομικό κλίμα είναι κακό, οι δισκογραφικές σε διεθνές επίπεδο φαίνεται ότι πάνε καλύτερα από ό,τι παλαιότερα. Τόσο η Universal όσο και η ΕΜΙ, αλλά και σε μικρότερο επίπεδο η Sony, δείχνουν ότι μάλλον άρχισαν να προσαρμόζονται στα δεδομένα της νέας εποχής.
// Δεν ισχύει απόλυτα όμως αυτό και σε τοπικό επίπεδο, όπου φαίνονται
όλες να ταλαιπωρούνται και οι αναζητήσεις τους περιορίζονται σε τρόπους εκμετάλλευσης του φυσικού ακόμα προϊόντος. Ανάσα ζωής δίνει ο αυξημένος ανταγωνισμός των εφημερίδων, ο οποίος έχει προσωρινά αναστήσει
το ενδιαφέρον τους για ρεπερτόριο «ποιοτικό».
// Όμως αυτό δεν φαίνεται να εξαργυρώνεται σε πωλήσεις για τα εκδοτικά συγκροτήματα. Το ένα μετά το άλλο ηχηρά ονόματα κυκλοφορούν πακέτο με τις εφημερίδες, χωρίς όμως να μπορούν να κλέψουν το ενδιαφέρον του κοινού από τον βασικό λόγο που εξακολουθούν ακόμα να τις αγοράζουν – το περιεχόμενό τους.
// Έτσι ενώ το «Βήμα» συμπεριέλαβε συλλογή της Χαρούλας Αλεξίου, δεν κατάφερε να πλησιάσει την κυκλοφορία του «Πρώτου Θέματος». Ενδιαφέρον θα έχει αυτή η Κυριακή που το «Πρώτο Θέμα» προσφέρει στους αναγνώστες του συλλογή του Μιχάλη Χατζηγιάννη – γεγονός που φρόντισε να το προβάλει εντονότατα.
// Όπως και να έχει, γεγονός είναι ότι η τράπουλα των δισκογραφικών έχει περιορισμένους άσους και για μια ακόμη φορά αυτοί φαίνεται να καίγονται με γρήγορο ρυθμό. Μόλις ολοκληρωθεί αυτό, θα πρέπει και πάλι να γυρίσουν στους παραδοσιακούς τρόπους προσέγγισης του πελάτη τους.
// Σ’ ένα ακόμα πείραμα προχωρά το Napster, το οποίο προσπαθεί να κρατηθεί ζωντανό. Με συνδρομή πέντε δολαρίων τον μήνα οι πελάτες του θα μπορούν να ακούσουν όση μουσική θέλουν, αλλά και να κατεβάσουν πέντε τραγούδια τα οποία μπορούν να γράψουν σε cd ή σε κάποια κινητή συσκευή.
// Πριν όμως δοκιμαστεί το νέο αυτό μοντέλο τους, η Virgin Media με την Universal ανακοίνωσαν μια άλλη υπηρεσία για τους κατοίκους του Ηνωμένου Βασιλείου: με μηνιαία συνδρομή οι πελάτες μπορούν να ακούσουν ή
να κατεβάσουν όσα κομμάτια επιθυμούν. Αυτό είναι ένα ενδιαφέρον πείραμα καθώς ανατρέπει τη μέχρι σήμερα λογική των συνδρομητικών υπηρεσιών, σύμφωνα με την οποία αν ένας πελάτης σταματήσει να πληρώνει δεν δουλεύει πλέον η μουσική που είχε κατεβάσει στο παρελθόν.
// Η νέα προσέγγιση της Universal είναι αρκετά θαρραλέα, δείχνει ωστόσο πίστη στον ίδιο τομέα στον οποίο δραστηριοποιείται. Τα στελέχη της θεωρούν ότι μπορούν να συνεχίσουν να δημιουργούν αρκετά καλή νέα μουσική ώστε οι πελάτες να έχουν κίνητρο να παραμένουν συνδρομητές.
// Αυτή η πεποίθηση, σε συνδυασμό με το ότι το νεανικό κοινό είναι συνεχώς κινούμενο αλλά όσο ποτέ διασυνδεδεμένο, δημιουργεί πεδίο για μια νέα γενιά υπηρεσιών: οι καταναλωτές θέλουν το «περιεχόμενό τους» όπου βρίσκονται, όποια ώρα και αν είναι, όποια συσκευή και αν χρησιμοποιούν.
// Οι νέες ηλικίες βρίσκονται σε μια διάσταση την οποία οι παλαιότεροι ποτέ δεν είχαν φανταστεί: δεν θέλουν, δεν έχουν την ανάγκη να έχουν δικό τους, στα χέρια τους, έναν δίσκο με
αγαπημένα τραγούδια, γιατί έχουν
(και το προτιμούν) τα πάντα, ανά πάσα στιγμή και (σχεδόν) δωρεάν.