MUSIC+ MEDIA
// Μια υπηρεσία που ξεκίνησε αρκετά δειλά, και με αρκετές αρνητικές κριτικές πριν από δύο χρόνια, φαίνεται ότι αποτελεί το καλύτερο παράδειγμα για το πώς οι παραγωγοί, αντί να πολεμούν τις νέες τεχνολογίες, είναι προτιμότερο να τις αγκαλιάζουν. Το Hulu αποτελεί τη σύμπραξη των μεγαλύτερων τηλεοπτικών δικτύων των Ηνωμένων Πολιτειών και δίνει τη δυνατότητα στον επισκέπτη του να δει ανά πάσα στιγμή, όποιο επεισόδιο θέλει από τις σειρές που μεταδίδονται.
// Η υπηρεσία είναι χρηστική, καλοσχεδιασμένη, και εντελώς δωρεάν. Με αποτέλεσμα να αποτελεί την ντε φάκτο επιλογή για όποιον θέλει να δει κάτι στον υπολογιστή του και η επιτυχία της έχει αρχίσει να ανακόπτει την κίνηση των πειρατικών sites.
// Κάτι αντίστοιχο ξεκίνησε δειλά πριν από λίγους μήνες η Universal με το Vevo, χρησιμοποιώντας τις υποδομές του YouTube. Το ευχάριστο είναι ότι στο σχήμα αυτό αποφάσισε να συμμετάσχει και η Sony, ενώ ήδη κυκλοφορούν φήμες για την ΕΜΙ. Είναι λοιπόν πολύ πιθανό να δούμε σύντομα μια απόλυτα νόμιμη μουσική υπηρεσία η οποία να συγκεντρώνει όλο το περιεχόμενο και να το προσφέρει δωρεάν (ή σχεδόν δωρεάν) στους «καταναλωτές».
// Τη γλύκα του «web tv» φαίνεται ότι πολλοί έχουν αρχίσει να επιθυμούν και στη χώρα μας. Μέσα σε λίγες μόνο εβδομάδες έκαναν την εμφάνισή τους ένα σωρό sites (gossip-tv.gr, mediasoup, homeweb), τα οποία υπόσχονται να φέρουν την ανατροπή στις συνήθειές μας. Το τελευταίο μάλιστα, δημιούργημα της PLD Productions, παρουσιάζεται ως «portal καναλιών web», μέσα στα οποία θα υπάρχει το Show Time με project manager τον Θανάση Κορομηλά, αλλά και το Sakis Rouvas
channel…
// Κοινό χαρακτηριστικό των περισσοτέρων project το τόσο φθηνό και ρηχό περιεχόμενο, που κανένα «παραδοσιακό» κανάλι δεν θα δεχόταν να το μεταδώσει, επειδή (σχεδόν) κανένας τηλεθεατής δεν θα το έβλεπε.
// Οι περισσότεροι φαντάζονται διαφημιστικά budget τα οποία απλώς δεν υπάρχουν. Όχι μόνο επειδή περνάμε μια περίοδο ύφεσης, αλλά γιατί πριν από αυτούς προηγούνται εκατοντάδες άλλα μέσα, εντός και εκτός internet.
// Όσοι πρόκειται να επιβιώσουν θα το πετύχουν διότι θα έχουν εξασφαλίσει μια γερή χρηματοδότηση, είτε από επενδυτή με αρκετά χρήματα είτε από κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ένωσης…
// Οικονομικά προβλήματα φαίνεται ότι αντιμετωπίζουν όλο και περισσότεροι μικροί καλλιτέχνες, οι οποίοι βλέπουν πολλές από τις συναυλίες που είχαν προγραμματίσει για το καλοκαίρι αυτό να ακυρώνονται.
// Βασική πηγή εσόδων για τους περισσότερους από αυτούς είναι διάφορα δημοτικά φεστιβάλ σε όλη την Ελλάδα. Η ύφεση όμως έχει αγγίξει και τους δήμους, με αποτέλεσμα πολλοί καλλιτέχνες να αντιμετωπίζουν σοβαρό πρόβλημα.
// Πριν από αρκετές εβδομάδες είχαμε γράψει για τα προβλήματα που αντιμετώπιζε η Apple σχετικά με την πειρατεία των δωροκαρτών για το iTunes. Μια υπηρεσία που μέχρι πρόσφατα ήταν αρκετά προσοδοφόρα για την Apple: τύπωνε εκατομμύρια κάρτες με κωδικούς, τις οποίες το κοινό αγόραζε και μπορούσε να τις εξαργυρώσει κατεβάζοντας μουσική αντίστοιχης αξίας.
// Ο κωδικός της κάθε δωροκάρτες είναι μοναδικός και αποτέλεσμα περίπλοκων αλγορίθμων τους οποίους η εταιρεία φυλά ως επτασφράγιστο μυστικό, ακριβώς επειδή οι κάρτες που κυκλοφορούν είναι εκατομμύρια, και η αξία τους αν εξαργυρωθεί αντιστοιχεί σε εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια.
// Μια ομάδα χάκερ βρήκε έναν διαφορετικό τρόπο να πλουτίσει: αφού έσπασε τον αλγόριθμο και δημιούργησε δεκάδες χιλιάδες κωδικούς, στη συνέχεια δημιούργησε μερικά άθλια τραγούδια, τα οποία ανέβασε ως ανεξάρτητος παραγωγός στο iTunes προς πώληση, και τελικά με άλλο λογαριασμό, ως απλός χρήστης, αγόρασε τα κομμάτια αυτά με τους ψεύτικους κωδικούς μερικές εκατοντάδες χιλιάδες φορές.
// Η Apple, βάσει του συμφωνητικού της με τους παραγωγούς μουσικής, ήταν υποχρεωμένη να πληρώσει τους χάκερ για τα downloads, ασχέτως αν εισέπραξε ποτέ χρήματα.
// Τελικά η υπερβολική κίνηση σε αυτά τα λίγα τραγούδια κίνησε τι υποψίες της εταιρείας και η ιστορία δεν είχε ευχάριστο τέλος για τους χάκερ…