Ευρωπαϊκή ασπίδα στο Αιγαίο για τους λαθρομετανάστες!

Με βάση τις πρωτοβουλίες αυτές, εδώ και λίγο καιρό σκάφη ευρωπαϊκών χωρών περιπολούν μαζί με τα σκάφη του Λιμενικού στα θαλάσσια σύνορά μας με την Τουρκία στο Αιγαίο και βοηθάνε αποτελεσματικά στον περιορισμό της εισόδου λαθρομεταναστών στη χώρα μας και στην καταπολέμηση του διασυνοριακού εγκλήματος (διακίνηση ναρκωτικών κ.λπ.).

Η εξέλιξη αυτή έχει ιδιαίτερη πολιτική σημασία για τη χώρα μας, καθώς ευρωπαϊκά πλοία σταματούν για αναγνώριση τουρκικά αλιευτικά και δηλώνουν ότι ελέγχουν τη μεθόριο μεταξύ Ευρωπαϊκής Ένωσης και Τουρκίας. Δηλαδή όχι μόνο διαχωρίζουν σαφώς στην πράξη την Ευρώπη από την Τουρκία, αλλά εμπράκτως δείχνουν ότι ενστερνίζονται τις ελληνικές θέσεις για τα θαλάσσια σύνορά μας με την Τουρκία, καθώς τα σημεία τα οποία φυλάνε τους τα έχει υποδείξει το Λιμενικό Σώμα, άσχετα αν οι Τούρκοι τα αμφισβητούν θεωρώντας τα ως «γκρίζες ζώνες» κ.λπ.

Έχει όμως και ιδιαίτερη οικονομική σημασία, καθώς τα έξοδα για τη φύλαξη των ευρωπαϊκών συνόρων στο Αιγαίο τα καλύπτει η ΕΕ με ειδικό κονδύλι! Ακόμα και τα καύσιμα των σκαφών του Λιμενικού καλύπτονται από τα κονδύλια αυτά. Έτσι η πρωτοβουλία αυτή του υπουργείου Ναυτιλίας, εκτός από διπλωματική αξία, έχει και οικονομικό αντίκρισμα. Να σημειώσουμε ότι την προσπάθεια αυτή την είχε ξεκινήσει ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Ναυτιλίας Γιάννης Τζωάννος από το 2004, ο οποίος είχε διαβλέψει το τι θα γινόταν με τους λαθρομετανάστες και επιδίωξε να «θωρακίσει» τα σύνορά μας προς ανατολάς, απ’ όπου γίνεται η προώθηση του κύριου όγκου των λαθρομεταναστών στη χώρα μας.

Βασιζόμενος στο καθεστώς των ενιαίων ευρωπαϊκών συνόρων προώθησε την ιδέα της διευρωπαϊκής συμμετοχής στη φύλαξη των ευρωπαϊκών συνόρων, μέσω της FRONDEX, στην οποία έγκαιρα το ΥΕΝ είχε φροντίσει να στείλει αξιωματικούς του Λιμενικού για τη στελέχωσή της, παρακινώντας κι άλλες ευρωπαϊκές χώρες να κάνουν το ίδιο. Έτσι ξεκίνησε η ιδέα της διευρωπαϊκής στελέχωσης των μηχανισμών φύλαξης των ευρωπαϊκών συνόρων.

Έτσι σήμερα βρίσκονται στη χώρα μας, εκτός των πλοίων και των αεροπλάνων, και αξιωματικοί ευρωπαϊκών κρατών εξειδικευμένοι στην αντιμετώπιση των λαθρομεταναστών. Για παράδειγμα υπάρχουν αξιωματικοί που μιλούν γλώσσες από φυλές του Πακιστάν, του Αφγανιστάν, της Συρίας κ.λπ., οι οποίοι αποκτούν χρήσιμες πληροφορίες από τους λαθρομετανάστες. Άλλοι έχουν «άκρες» σε κυκλώματα δουλεμπόρων και πληροφορούνται πότε θα γίνει διακίνηση.

Υπάρχουν τέλος κι άλλοι, εξαιρετικά έμπειροι, οι οποίοι συνομιλώντας με έναν λαθρομετανάστη μπορούν να καταλάβουν από το γλωσσικό του ιδίωμα ακόμα και από ποια περιοχή της χώρας καταγωγής του προέρχεται. Αυτό είναι πολύ σημαντικό γιατί οι λαθρομετανάστες δεν έχουν χαρτιά και δεν λένε την αλήθεια από πού προέρχονται για να μη γνωρίζουν οι αρχές σε ποια χώρα να τους απελάσουν.

Ήδη στη χώρα μας θα στείλουν ή έχουν στείλει στελέχη και μέσα οι εξής χώρες της ΕΕ: Αυστρία, Βέλγιο, Βουλγαρία, Εσθονία, Τσεχία, Γαλλία (έχει πλοίο της που περιπολεί ανοικτά της Λέσβου), Ιταλία, Γερμανία, Λιθουανία, Λουξεμβούργο (θα στείλει αεροσκάφη), Μάλτα (θα στείλει εξειδικευμένα στελέχη), Πολωνία (θα στείλει αεροπλάνο), Ρουμανία (θα στείλει σκάφος που θα περιπολεί κι αυτό στην περιοχή Χίου – Λέσβου), Σλοβακία, Ισπανία, Σουηδία και Μ. Βρετανία.

Να σημειώσουμε ότι το γαλλικό σκάφος συνέλαβε προχθές τούρκο δουλέμπορο, ο οποίος ύστερα από ανάκριση εξειδικευμένων στελεχών αποκάλυψε μεγάλο κύκλωμα που διακινεί λαθρομετανάστες. Είναι δε χαρακτηριστικό ότι ο γάλλος πλοίαρχος του είπε ότι τον συνέλαβε γιατί μπήκε παράνομα στα ευρωπαϊκά ύδατα. Αυτό και μόνο δείχνει πόσο μεγάλη διπλωματική αξία έχει η πρωτοβουλία του γ.γ. του ΥΕΝ να βάζει… στο παιχνίδι της αποτροπής της εισόδου λαθρομεταναστών στη χώρα μας όλα τα ευρωπαϊκά κράτη…

Ν.Π.


Σχολιάστε εδώ