Δεν έχουμε αντικειμενικά στοιχεία για την τηλεόραση!

Δεν έχει άμεσα στη διάθεσή της αντικειμενικά στοιχεία για την αγορά της τηλεόρασης, η Επιτροπή Ανταγωνισμού. Το δημοσίευμα της περασμένης βδομάδας του «Π» επιβεβαιώνεται, με βάση τα όσα αναφέρονται στην απόφαση για την εξαγορά του 66,66% του Alpha Media Group από τον όμιλο RTL και αφού δεν έχει ξεκίνησε να συγκεντρώνει εκείνη απευθείας ζητώντας τα από τους τηλεοπτικούς σταθμούς. Εφόσον δε είναι σε εξέλιξη η καταγγελία για «καρτέλ στην τηλεόραση», τα δεδομένα αυτά αποκτούν ξεχωριστή αξία.
Η ανυπαρξία ενός αντικειμενικού μηχανισμού καταγραφής των δεδομένων που απαρτίζουν την αγορά των Μέσων επισημαίνεται στην πιο κρίσιμη απόφαση για την είσοδο του RTL στην ελληνική αγορά ΜΜΕ. «Θα πρέπει να αναφερθεί ότι δεν υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία τα οποία να αφορούν στα έσοδα από πώληση τηλεοπτικών προγραμμάτων στην ημεδαπή, σε επίπεδο συνόλου αγοράς» αναφέρει η Επιτροπή, μιλώντας για την αγορά της τηλεόρασης και υπογραμμίζοντας πως «επιπλέον, και αναφορικά με τη διαφημιστική δαπάνη, μοναδική εταιρεία η οποία παρέχει τα εν λόγω στοιχεία είναι η Media Services, τα οποία ωστόσο καταγράφουν την τεκμαρτή διαφημιστική δαπάνη χωρίς να λαμβάνονται υπόψη πιθανές εκπτώσεις». Γι’ αυτό και η Επιτροπή, όπως αναφέρει στην απόφασή της «έστειλε επιστολές στους τηλεοπτικούς σταθμούς εθνικής εμβέλειας, ζητώντας να προσκομίσουν στοιχεία τους που αφορούν στη διαφημιστική δαπάνη και στα έσοδα από πώληση προγραμμάτων στην ημεδαπή για το έτος 2007».
Και αν δεν υπάρχουν αντικειμενικά στοιχεία για το σύνολο της αγοράς, τι να περιμένει κανείς για τη Θεσσαλονίκη στην περίπτωση του τοπικού Channel 9. Ο Alpha απευθυνόμενος στην Επιτροπή επισημαίνει ότι «δεν υπάρχουν διαθέσιμα συγκριτικά στοιχεία σχετικά με τα μερίδια αγοράς που κατέχουν οι τηλεοπτικοί σταθμοί στη Θεσσαλονίκη στη βάση της διαφημιστικής δαπάνης»! Και ένα τελευταίο σημείο που αξίζει κανείς να σημειώσει: Με βάση τον νόμο Ρουσόπουλου, η αγορά της τηλεόρασης θεωρείται ενιαία (!), δηλαδή δεν λαμβάνει υπόψη της τον διαχωρισμό μεταξύ συνδρομητικής και ελεύθερης τηλεόρασης, με αποτέλεσμα να είναι πολύ δύσκολο κάποιος, ακόμη και αν συμμετέχει σε δύο ελεύθερους τηλεοπτικούς σταθμούς, να αποδειχθεί πως έχει δεσπόζουσα θέση.


Σχολιάστε εδώ