MUSIC+ MEDIA

// Σημαντικές αλλαγές είχαμε τις προηγούμενες εβδομάδες στην τιμολογιακή πολιτική των οργανισμών διαχείρισης πνευματικών δικαιωμάτων στην Αγγλία, σχετικά με τη μετάδοση μουσικής στο internet.

// Οι αγκυλώσεις που οι οργανισμοί έδειχναν στο παρελθόν, είχαν αποτέλεσμα το YouTube να περιορίσει τη λειτουργία του για τους βρετανούς χρήστες, γεγονός που δημιούργησε την έντονη αντίδραση των πνευματικών δημιουργών οι οποίοι θεώρησαν ότι με τον τρόπο αυτό οι οργανισμοί πέτυχαν το ακριβώς αντίθετο από αυτό που οι δημιουργοί επιθυμούσαν: περιόρισαν τη διάδοση των έργων τους.

// Με τη νέα πολιτική που υιοθετείται, οι χρεώσεις στις περισσότερες περιπτώσεις είναι μειωμένες στο 1/10, γεγονός το οποίο δίνει πλέον τη δυνατότητα σε δεκάδες νέες υπηρεσίες να αναπτυχθούν.

// Αυτό αλλάζει τελείως το τοπίο και αναλυτές θεωρούν ως δεδομένη πλέον την κυριαρχία των υπηρεσιών μετάδοσης (streaming) και όχι download. Το σημερινό τοπίο το οποίο κυριαρχείται από υπηρεσίες όπως το iTunes, Amazon downloads, Napster και χιλιάδες άλλες μικρές υπηρεσίες «κατεβάσματος» μουσικής, θα μοιάζει παλαιολιθικό σε έναν χρόνο από σήμερα. Τότε θα φαίνεται αδιανόητη η εποχή κατά την οποία για να ακούσουμε μουσική έπρεπε να έχουμε κατεβασμένα στον συγκεκριμένο υπολογιστή, συγκεκριμένα τραγούδια.

// Στα βήματα αυτά κινείται πολύ επιθετικά το Last.FM, αγγλική υπηρεσία η οποία αγοράστηκε πριν από μερικά χρόνια από τον όμιλο του CBS και θεωρείται από πολλούς το ιδανικό μελλοντικό μοντέλο λειτουργίας και επιβίωσης δισκογραφικών και καλλιτεχνών.

// Μάλιστα πρόσφατα η επαναστατική αυτή υπηρεσία ξεκίνησε το συνδρομητικό της μοντέλο: οι χρήστες-πελάτες της δεν έχουν κανένα περιορισμό στο πόσα τραγούδια μπορούν να ακούσουν και στο πόσα «εικονικά ραδιόφωνα» μπορούν να δημιουργήσουν με αγαπημένους τους καλλιτέχνες.

// Οι ραγδαίες αυτές αλλαγές θα έρθουν να επαναπροσδιορίσουν σε πολύ μεγάλο βαθμό μεγάλες επενδύσεις που έχουν πραγματοποιήσει εταιρείες σε όλο τον πλανήτη προκειμένου να προσφέρουν υπηρεσίες βασιζόμενες σε παλαιότερα μοντέλα.

// Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι για πρώτη φορά θα απειληθεί και τελικά θα πληγεί ανεπανόρθωτα το παραδοσιακό ραδιόφωνο, ένα μέσο το οποίο εξακολουθούσε να παραμένει αλώβητο από την επανάσταση που έχει φέρει το internet και τη ζημιά που έχει προκαλέσει στην τηλεόραση.

// Στην Ελλάδα υπηρεσίες τέτοιες σε ευρεία κλίμακα δεν έχουμε δει ακόμα, αλλά, από ό,τι μαθαίνουμε, πριν από το τέλος του χρόνου θα κάνουν την εμφάνισή τους, δίνοντας στο ελληνικό κοινό πρόσβαση σε μια βάση δεδομένων με εκατοντάδες χιλιάδες τραγούδια, ώστε να δημιουργήσει τα δικά του ελληνικά «εικονικά ραδιόφωνα».

// Πεσμένες πωλήσεις δείχνουν όλες οι δισκογραφικές εταιρείες στο πρώτο τετράμηνο του 2009, όμως οι περισσότερες εμφανίζονται αρκετά αισιόδοξες για το μέλλον, καθώς βλέπουν από τη μια να επιβραδύνεται ο ρυθμός πτώσης του φυσικού προϊόντος, από την άλλη να αναπτύσσονται με μεγαλύτερο ρυθμό περιφερειακά έσοδα, με κυρίαρχα των ψηφιακών πωλήσεων και των συναυλιών.

// Στην Ελλάδα η ελπίδα για τα περιφερειακά έσοδα είναι το ίδιο ισχυρή και η μια μετά την άλλη οι δισκογραφικές εταιρείες δραστηριοποιούνται προς αυτά όλο και πιο έντονα. Το ενδιαφέρον είναι ότι με εξαίρεση τη Sony, η οποία έκανε μια επένδυση στη Showhat, οι υπόλοιπες δισκογραφικές εταιρείες έχουν αποφασίσει να δραστηριοποιηθούν μεν, χωρίς να «βραχούν» δε, και χρησιμοποιούν εξωτερικούς συνεργάτες ώστε να δουν κατά πόσο ο χώρος των εκδηλώσεων θα τους δημιουργήσει ικανούς τζίρους.


Σχολιάστε εδώ