Πεντάμηνο με πτώση 22,9% στην τηλεοπτική διαφήμιση!

Ειδικά για τον Μάιο του 2009 η συνολική μείωση των διαφημίσεων ανέρχεται στο -33% με τους μεγάλους σταθμούς, Mega, ΑΝΤ1, Star να καταγράφουν απώλειες κατά 30%. Οι ιδιοκτήτες των σταθμών λοιπόν καλούνται να αποφασίσουν. Αν θα μειώσουν τις θέσεις εργασίας προχωρώντας σε απολύσεις, αν θα περικόψουν από άλλες λειτουργικές δαπάνες ή αν θα χρηματοδοτήσουν την κρίση με τα κέρδη από προηγούμενες χρονιές. Διότι κανείς δεν πρέπει να ξεχνάει πως τα τελευταία χρόνια οι σταθμοί ευνοήθηκαν είτε από την κατάργηση του ειδικού φόρου τηλεόρασης (30% επί της διαφήμισης) είτε από τις αλλεπάλληλες μειώσεις κατά 50% του τέλους χρήσης συχνοτήτων, λόγω των δωρεάν κομματικών διαφημίσεων τα έτη 2004, 2007 και 2009. Το πλέον ενδιαφέρον στοιχείο, όπως προκύπτει από την ομιλία του Θ. Κυριακού, είναι η άρση των (όποιων) περιορισμών που αποτρέπουν τις μεγάλες συνεργασίες, έτσι ώστε ύστερα από χρόνια, π.χ. δύο όμιλοι, αντί για έξι επιχειρηματίες, να ελέγχουν το σύνολο των σταθμών εθνικής εμβέλειας.

Μειώνουν τους μισθούς στελεχών
στο Μεγάλο Κανάλι

Προβληματισμός και εσωστρέφεια στη Μεσογείων. Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, το κανάλι των εκδοτών μπαίνει στην τροχιά των περικοπών. Η αρχή γίνεται με μειώσεις στο κόστος των εκπομπών και στους μισθούς των στελεχών!

Η κίνηση περικοπών αναμένεται μέσα στο καλοκαίρι, πιθανώς τον Αύγουστο όταν κλείνει οριστικά ο προγραμματισμός των εκπομπών και των ανθρώπων που ασχολούνται σε αυτές. Το πρώτο κύμα μειώσεων σε αμοιβές περιλαμβάνει κατ’ αρχάς τα υψηλόβαθμα στελέχη σε όλους τους τομείς του καναλιού, από τη διοίκηση μέχρι και το δημοσιογραφικό προσωπικό. Επίσης θα ανακοινωθεί περικοπή συγκεκριμένου ποσοστού, που κανείς μέχρι τώρα δεν γνωρίζει, στο κόστος των ενημερωτικών εκπομπών. Όλα αυτά αναμένεται να συζητηθούν και να αποφασισθούν στο διοικητικό συμβούλιο που θα πραγματοποιηθεί το επόμενο δεκαπενθήμερο στο κανάλι.

Αρχικά είχε αποφασιστεί να μη γίνει καμία μεταγραφή, ενώ στην ψυχαγωγία είχαν αποφασισθεί οικονομίες κάθε μορφής. Ορισμένες σειρές κρατιούνται για το 2010, ενώ απορρίφθηκαν κοστοβόρα εγχειρήματα όπως το «Survivor» στην Παταγωνία. Επίσης οι συνεργαζόμενες εταιρείες παραγωγής πήραν το μήνυμα ότι δεν θα γίνει καμία αύξηση στο κόστος, ενώ επιβάλλεται να γίνουν και μειώσεις κόστους σε σειρές. Και όλα αυτά παρά το γεγονός ότι το Mega είχε κέρδη και όλα τα προηγούμενα χρόνια ακολουθούσε σφικτή οικονομική πολιτική.

Τσάιλερ: «Να μειώσουμε το κόστος»

Το RTL ήρθε στην Ελλάδα για να μείνει. Μπορεί το περασμένο καλοκαίρι, όταν συζητούσε για την αγορά του 66,66% του ομίλου Alpha Media Group, να μην είχε αντιληφθεί την κρίση, όμως από τη στιγμή που ήρθε στην Ελλάδα δείχνει να αλλάζει και τους κανόνες του τηλεοπτικού παιχνιδιού. «Με δεδομένο ότι βρισκόμαστε εν μέσω ύφεσης, θα πρέπει να μειώσουμε το κόστος. Όταν οι αγορές πέφτουν και οι διαφημίσεις μειώνονται, τα κανάλια επανεξετάζουν κάθε ευρώ δαπάνης. Το ίδιο κάνουν οι υπόλοιποι σταθμοί, το Star, ο Antenna, ενδεχομένως το ίδιο θα κάνει και το Mega» ήταν η θέση του διευθύνοντος συμβούλου του ομίλου RTL Γκέρχαρντ Τσάιλερ στη μοναδική του συνέντευξη στην Ελλάδα, στην εφημερίδα «Καθημερινή». Ο Γκ. Τσάιλερ δήλωσε στην εφημερίδα «μάλλον απαισιόδοξος για τα διαφημιστικά έσοδα», μιλώντας για το RTL εκτίμησε «ότι θα δούμε διψήφιο ποσοστό πτώσης το 2009 κι αυτό δεν σημαίνει ότι τα πράγματα θα είναι πολύ καλύτερα το 2010. Θα έλεγα όμως ότι είμαστε σε καλύτερη θέση, διότι πάνω από το ένα τρίτο των εσόδων μας προέρχεται από πηγές εκτός της διαφήμισης, όταν τα έσοδα των περισσότερων ανταγωνιστών μας προέρχονται κατά 85%-90% από τη διαφήμιση».

Θ. Κυριακού: Συγχωνεύσεις και σύγκλιση

Τη βαθιά του πίστη στη σύγκλιση τηλεπικοινωνιών και ΜΜΕ εξέφρασε ο Θοδωρής Κυριακού, μιλώντας στο συνέδριο των «Financial Times» και σημειώνοντας πως «η μοναδική επιλογή για τους ιδιοκτήτες των media είναι η αλλαγή». «Δεν υπάρχουν παλαιά και νέα media» υποστήριξε, αλλά «μόνο ένα τοπίο εξελισσόμενων media». «Αν τα κανάλια δεν αναδιαρθρώσουν άμεσα την κοστολογική βάση τους, κανείς δεν θα επιβιώσει μακροπρόθεσμα ώστε να αξιοποιήσει τη σύγκλιση» ήταν η θέση του. «Απαιτείται συγχώνευση για να επιτευχθεί η επιβίωση και η μελλοντική κερδοφορία» υποστήριξε. Εκτίμησε πως η διαφημιστική δαπάνη θα μειωθεί κατά 20% σε σύγκριση με πέρυσι, που «οφείλεται κυρίως στις σημαντικές μειώσεις των τιμών του διαφημιστικού χρόνου από τα κανάλια». «Ποτέ δεν ήταν τόσο φτηνή η τηλεοπτική διαφήμιση» συμπλήρωσε. Ο αντιπρόεδρος του ΑΝΤ1 ζήτησε από τα κράτη μέλη της ΕΕ «να επανεξετάσουν τον ορισμό των “συναφών αγορών” και να τον διευρύνουν λαμβάνοντας υπ’ όψη τη σύγκλιση ΜΜΕ και Τηλεπικοινωνιών, μελετώντας ηπιότερους κανονισμούς ιδιοκτησίας πολλαπλών μέσων». «Ας ελπίσουμε ότι η κυβέρνηση της Μεγάλης Βρετανίας θα δώσει το παράδειγμα στην υπόλοιπη Ευρώπη εκδίδοντας προτάσεις για μελλοντικούς κανονισμούς ιδιοκτησίας media στις 16 Ιουνίου» κατέληξε.


Σχολιάστε εδώ