Νέος φορέας για τον έλεγχο της μέτρησης τηλεθέασης
Πρόκειται για την αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία μέτρησης τηλεθέασης, που προβλέπει ο νόμος Ρουσόπουλου και έχει ως στόχο «τη διενέργεια και τον έλεγχο της αξιοπιστίας των ερευνών» ή αλλιώς ένα είδος της Κοινής Επιτροπής Τηλεοπτικής Βιομηχανίας (Joint Industry Committee) που υπάρχει σε πολλές χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η εταιρεία αυτή θα αναλάβει να θέσει τις προδιαγραφές της έρευνας τηλεθέασης και να διενεργήσει τον σχετικό διαγωνισμό, ενώ θα είναι σε θέση να έχει άμεση πρόσβαση σε τμήματα της έρευνας, όπως ισχύει σήμερα στο ραδιόφωνο με την ΑΕΜΑΡ.
Σύμφωνα με το σχέδιο που συζητείται το διάστημα αυτό, η ΕΙΤΗΣΕΕ θα έχει 3 μέλη, η ΕΡΤ θα έχει 1, η Ένωση Διαφημιστικών Εταιρειών Ελλάδος και ο ΣΔΕ θα έχουν από 2 μέλη. Δηλαδή επί της ουσίας οι διαφημιστές θα έχουν το 25%, οι διαφημιζόμενοι επίσης 25%, η ΕΙΤΗΣΕΕ ως 35% και η ΕΡΤ ως 15%, ενώ ο εκάστοτε πρόεδρος στην περίπτωση ισοψηφίας θα έχει δικαίωμα διπλής ψήφου. Σε σχέση με τον νόμο Ρουσόπουλου, στο σχέδιο δεν υπάρχει ακόμη πρόβλεψη για εκπρόσωπο του ΣΕΔΕΑ, ενώ στο σχήμα μπορεί να μπει και εκπρόσωπος εταιρείας συνδρομητικής τηλεόρασης.
Η προηγούμενη πρόταση που κατατέθηκε από τον Alpha για την Κοινή Επιτροπή Τηλεοπτικής Βιομηχανίας προέβλεπε ένα εθνικό τηλεοπτικό πάνελ μέτρησης τηλεθέασης με τουλάχιστον 1.300 «τηλεοπτικά» νοικοκυριά ή αλλιώς 3.450 άτομα που θα καταγράφονται κάθε μέρα για πέντε χρόνια συμβατικής περιόδου, δηλαδή για «ένα εθνικά αναλογικό πάνελ με πρόβλεψη για περιφερειακές «ενισχύσεις»».
«Αντικείμενο μέτρησης θα είναι ο πληθυσμός ηλικίας τεσσάρων ετών και άνω (4+) στα ιδιωτικά νοικοκυριά της ηπειρωτικής Ελλάδας και των νησιών, που συνιστούν το σύνολο του πληθυσμού της Ελλάδας» σύμφωνα με το αρχικό σχέδιο.
Κατά το κανάλι, «το μεγαλύτερο «μεικτό» μέγεθος του πάνελ θα επιτρέπει το να αποκλείονται από το ελεγχόμενο δείγμα εκείνα τα νοικοκυριά (πλήρως εξοπλισμένα) από τα οποία δεν λαμβάνεται καμία πληροφορία σε μία συγκεκριμένη ημέρα ή εκείνα τα οποία αποτυγχάνουν στους απαιτούμενους ελέγχους».
Οι άλλες αλλαγές στις μετρήσεις
Στον χώρο του ραδιοφώνου, η ΑΕΜΑΡ θα προκηρύξει σύντομα, εντός του καλοκαιριού, τον διαγωνισμό για την εταιρεία που θα αναλάβει τη ραδιοφωνική μέτρηση, εργασία που έχει ως σήμερα η Focus.
Παράλληλα στο αρρύθμιστο και χαοτικό πλαίσιο λειτουργίας των ηλεκτρονικών ιστοσελίδων που έχουν χαρακτήρα ειδησεογραφικό ή και ψυχαγωγικό, προσπαθεί να βάλει πόδι η AGB, η οποία ανακοίνωσε τη νέα υπηρεσία μέτρησης επισκεψιμότητας στο Internet. Η ίδια η ανακοίνωση της εταιρείας σημειώνει πως προσφέρει τη μέτρηση «επιτρέποντας στους ιδιοκτήτες Μέσων και sites αλλά και τις διαφημιστικές εταιρείες να έχουν κοινό σημείο αναφοράς, ένα κοινό νόμισμα».
Είναι φανερό πως η στροφή των ΜΜΕ στο διαδίκτυο είτε μέσα από ιστοσελίδες ενημέρωσης είτε μέσα από πλατφόρμες ψυχαγωγίας, κινητοποιεί και τη διαφημιστική αγορά προς αυτήν την κατεύθυνση.
Πριν λοιπόν υπάρξει θεσμικό πλαίσιο που να κατοχυρώνει τον ενημερωτικό χαρακτήρα των ιστοσελίδων και το πλαίσιο των εργασιακών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων των εργαζομένων, η AGB προαναγγέλλει την είσοδό της στις μετρήσεις για το… καλό της αγοράς.