Η τηλεόραση αλλάζει… στέγη

Η τηλεόραση στην… άκρη; Το διαδίκτυο απειλεί το πιο δημοφιλές, μέχρι σήμερα, μέσον, καθώς η ψυχαγωγία και η ενημέρωση κερδίζουν διαρκώς έδαφος σε κανάλια που δημιουργούνται στο ίντερνετ. Πριν από λίγες μέρες βγήκε στον αέρα του διαδικτύου το SR Web TV, το νέο κανάλι του Σάκη Ρουβά και η επιλογή της επίσημης πρεμιέρας του δεν ήταν τυχαία, καθώς ο δημοφιλής τραγουδιστής με τη συμμετοχή του στη Eurovision έχει κατακτήσει όλο και περισσότερους φαν.

Από την PLD το συγκεκριμένο κανάλι, όπως και το ψυχαγωγικό Showtime που ετοιμάζεται από την Έλντα Παυλογιαννοπούλου, παλιά μας γνώριμη από τη διεύθυνση προγράμματος του ALPHA και από άλλες θέσεις στον Όμιλο Κοντομηνά και μαζί της τον Θανάση Κορομηλά που άρχισε πρόσφατα να συνεργάζεται με την εταιρεία παραγωγής του Διονύση Παναγιωτάκη και του Τάσου Παπανδρέου. Στο Showtime που θα εκπέμπει από την ίδια διαδικτυακή πλατφόρμα θα μπορεί κανείς να παρακολουθήσει εκπομπές ψυχαγωγίας αλλά και ειδήσεις που αφορούν το χώρο της showbiz στο Χόλιγουντ, θέαμα που γίνεται όλο και πιο δημοφιλές για τους τηλεθεατές που θέλουν απλώς να χαλαρώσουν.

Η διαδικτυακή τηλεόραση είναι το επόμενο βήμα των ανθρώπων της TV; Η Σεμίνα Διγενή, για παράδειγμα, μετά την αποχώρησή της από την ΕΡΤ, αποφάσισε να ακολουθήσει τον δρόμο του ίντερνετ κι έτσι ετοίμασε το κανάλι Mediasoup, όπου πολλοί και γνωστοί μας άνθρωποι από το χώρο του θεάτρου, της μουσικής, του κινηματογράφου και της τηλεόρασης δίνουν το στίγμα τους ζητώντας την υποστήριξη του κοινού. Και βέβαια, αυτός ο τρόπος αναζήτησης θεάματος δεν θα μπορούσε παρά να απευθύνεται στο νεανικό κοινό, που επιλέγει το διαδίκτυο για τη συγκέντρωση πληροφοριών και -γιατί όχι;- την ψυχαγωγία του.

Τον τελευταίο καιρό, μάλιστα, ακούγεται έντονα ότι με το συγκεκριμένο κανάλι συζητά ο Γιώργος Μητσικώστας. Μια παρέα νέων ανθρώπων ήταν κι αυτή που επέλεξε να φτιάξει μια νεανική σειρά με σκοπό να την προωθήσει σε κανάλια του διαδικτύου. Η Μυρτώ Αλικάκη μαθαίνουμε πως είχε την πρόταση να πρωταγωνιστήσει, χωρίς όμως να έχει δώσει την τελική απάντησή της. Από την άλλη μεριά, σεναριογράφοι όπως ο Πάνος Αμαραντίδης προσεγγίζονται για να υπογράψουν το σενάριο για ιστορίες που θα ετοιμαστούν για το ίντερνετ.

Στο… χορό μπαίνουν πολλοί από τους ανθρώπους της τηλεόρασης καθώς και οι ίδιοι στρέφονται στο διαδίκτυο, μια και όπως φαίνεται αποτελεί πλέον την αγορά του μέλλοντος.

Η αύξηση της παρακολούθησης προγραμμάτων στο ίντερνετ είναι θεαματική σε Αμερική και Ευρώπη, όπου στην πρώτη περίπτωση έχει ξεπεράσει ακόμα και τους ακροατές του ραδιοφώνου, ενώ στη δεύτερη πάνω από 20 εκατομμύρια υπολογίζονται οι συνδρομητές σε πακέτα που προσφέρει η διαδικτυακή τηλεόραση.

Οι τηλεθεατές της μικρής οθόνης και όχι μόνο μεταφέρονται όλο και περισσότερο στο διαδίκτυο. Η εξέλιξη αυτή φαίνεται να είναι η αρχή ενός ανταγωνισμού που θα δημιουργηθεί ανάμεσα στις δύο πλευρές καθώς οι διεθνείς μελέτες αναφέρουν πως οι νέοι «εισβολείς» ετοιμάζονται να δώσουν ενδιαφέρον περιεχόμενο σε χαμηλές τιμές ή ακόμα και δωρεάν. Τουλάχιστον προς το παρόν, τα κανάλια της PLD θα ανήκουν στη δεύτερη κατηγορία, μέχρι νεωτέρας!

Το σίγουρο είναι ότι τώρα θα μοιραστεί ακόμα περισσότερο το κομμάτι της διαφημιστικής πίτας, καθώς στα ιντερνετικά κανάλια τα έξοδα λειτουργίας είναι πολύ λιγότερα απ’ ό,τι στα τηλεοπτικά, ενώ τα έσοδα από τη διαφήμιση αναμένονται πολύ περισσότερα. Σε αυτό το κομμάτι, τουλάχιστον, θα βοηθήσουν ιδιαίτερα οι χρήστες που αυξάνονται διαρκώς, όπως αναφέρουν έρευνες που έχουν γίνει στο παρελθόν.

Οι έρευνες αναφέρουν επίσης ότι όλο και λιγότεροι είναι οι άνθρωποι που παρακολουθούν τηλεόραση σε σχέση με παλαιότερα και όχι μόνο για το συγκεκριμένο μέσον καθώς και το DVD έχει πάρει την κάτω… βόλτα, με το διαδίκτυο να έχει αλλάξει και να αλλάζει ολοένα τον τρόπο ζωής μας.


Σχολιάστε εδώ