Η Σαϊεντολογία σε δίκη στο Παρίσι
Παραπέμπονται συνολικά επτά άτομα, πρωτεργάτες της Σαϊεντολογίας στο Παρίσι, ύστερα από μηνύσεις που υπεβλήθησαν από δύο πρώην μέλη-θύματα της Σαϊεντολογίας.
Είναι η δεύτερη φορά που οι εκπρόσωποι της Σαϊεντολογίας στο Παρίσι κάθονται στο σκαμνί. Η πρώτη ήταν το 2004. Οι κατηγορούμενοι διολίσθησαν τότε από την τσιμπίδα του νόμου με μικρές σχετικά ζημίες, που αφορούσαν κυρίως την εικόνα της Σαϊεντολογίας. Το ίδιο έγινε με μια άλλη δίκη, το 1997, στη Λυών.
Αυτήν τη φορά όμως τα πράγματα φαίνονται πολύ πιο δύσκολα για τη Σαϊεντολογία γιατί ενδεχόμενη καταδίκη της δεν θα αφορά μόνον ορισμένα πρόσωπα, αλλά την ίδια τη Σαϊεντολογία ως νομικό και ηθικό πρόσωπο. Με απλά λόγια, θα μπορούσε να σήμαινε αυτό την απαγόρευσή της στη Γαλλία ως επικίνδυνης κλειστής παραθρησκευτικής οργάνωσης (secte) και συμμορίας και τη διάλυσή της.
Πολλαπλασιάζονται τα ύποπτα κρούσματα
παρά την αντίθετη προπαγάνδα
Τι είναι η Σαϊεντολογία;
Ο ιδρυτής της, ο δανός συγγραφέας μυθιστορημάτων επιστημονικής φαντασίας, Ron Hubbard, την παρουσίασε για πρώτη φορά το 1954, ως η νέα «θρησκεία» που βασίζεται στην Επιστήμη. Γι’ αυτό και την απεκάλεσε Σαϊεντολογία.
Όπως προκύπτει από τις καταγγελίες και τις μηνύσεις των παρουσιαζόμενων ως θυμάτων της, η στρατολόγηση των μελών της γίνεται με μια πολύ αθώα αρχή. Στη συγκεκριμένη περίπτωση του Παρισιού άρχισε με διανομή φυλλαδίων στο Μετρό. Οι υποψήφιοι προσκαλούνταν να συμμετάσχουν σε απλά τεστ που μετρούν την ψυχική υγεία και ανοίγουν τον δρόμο για αυτοπεποίθηση και ευτυχία!
Η συνήθης συνταγή μετά το τεστ ήταν η παρακολούθηση, επί πληρωμή, σεμιναρίου για ψυχική κάθαρση και αναδόμηση. Το ένα σεμινάριο έφερνε το άλλο και η μια επιταγή την άλλη. Συστηνόταν σε όλους η αγορά ενός ηλεκτρόμετρου που παρουσιάζεται περίπου ως λειτουργικό εργαλείο της νέας «θρησκείας»! Συστήνονταν επίσης βιταμίνες, σάουνα και άλλα παρόμοια, που θυμίζουν μεθόδους ψυχικής χειραγώγησης και ελέγχου υπό το πρόσχημα της θεραπείας και της ψυχικής κάθαρσης.
Η ψυχική χειραγώγηση παρακολουθούνταν από παράλληλη, ολοένα και μεγαλύτερη, οικονομική εισφορά και διάθεση περιουσιακών στοιχείων.
Εδώ ακριβώς υπεισέρχεται η Δικαιοσύνη και ερευνά πόσο πραγματικά ελεύθερα διέθεταν τα μέλη της Σαϊεντολογίας τον εαυτό τους και την περιουσία τους στη σαϊεντολογική «εκκλησία».
Πόσο νόμιμη είναι επίσης η συστηματική αυτή και ουσιαστικά καταναγκαστική ψυχολογική χειραγώγηση; Από την άποψη αυτή η Σαϊεντολογία τα έχει βρει δύσκολα γιατί πληθαίνουν από διάφορες πλευρές οι καταγγελίες για την ύπαρξη ενός πραγματικού συστήματος ελέγχου, που δεν διστάζει να καταφύγει σε πιέσεις, δυσφήμηση και απειλές κατά των μελών, που θα ήθελαν να αποκαλύψουν και να καταγγείλουν τις πρακτικές της.
Στη Γερμανία, οι καταγγελίες αυτές οδήγησαν στην απαγόρευσή της. Στο Βέλγιο έγινε πασίγνωστο το σκάνδαλο μ’ έναν μεγάλο πιανίστα, που, κυριολεκτικά, έχασε τα πάντα λόγω της Σαϊεντολογίας και ξέσπασε τελικά με αποκαλύψεις στον Τύπο, που προκάλεσαν σάλο.