Αναταράξεις θα προκαλέσει στο ΠΑΣΟΚ διαφορά κάτω από 3 μονάδες
Αν και, όπως λένε, κανείς από το ΠΑΣΟΚ (ούτε καν τα στελέχη που βρέθηκαν απέναντι από τον Γ. Παπανδρέου στη μάχη της ηγεσίας) δεν έχει βάλει κάποιο όριο για τις ευρωεκλογές, αλλά απλώς ζήτησαν νίκη, ωστόσο φαίνεται πως η αξιωματική αντιπολίτευση έχει εγκλωβιστεί στον πήχυ του 3%.
Στελέχη και βουλευτές του ΠΑΣΟΚ είναι εξαιρετικά προβληματισμένα για τη «χαμηλή επικοινωνιακή αντίδραση του ΠΑΣΟΚ σε αυτό το θέμα».
Τονίζουν μάλιστα χαρακτηριστικά πως «ανεξάρτητα της άποψης και της εκτίμησης που υπάρχει για το ποια θα πρέπει να είναι η διαφορά νίκης του ΠΑΣΟΚ, με δεδομένη την κατάσταση της κυβέρνησης και της χώρας, το Μαξίμου κατάφερε να δώσει στον εαυτό του έναν αέρα τριών μονάδων και να ανεβάσει αντίστοιχα τον πήχυ για την Ιπποκράτους, πριν η τελευταία προλάβει να αντιδράσει».
Εξάλλου δεν είναι λίγα τα στελέχη που διατυπώνουν την κριτική πως το ΠΑΣΟΚ για την ώρα μάλλον έχει κάνει μια υποτονική καμπάνια, ενώ κάποια στιγμή βρέθηκε αναγκασμένο σχεδόν να απολογείται και να εξηγεί ότι δεν εννοεί «βαρβάρους» τους ψηφοφόρους της ΝΔ.
Ο ίδιος ο Γιώργος Παπανδρέου χρειάστηκε να παρέμβει για να «διορθώσει» την «κοιλιά» που έκανε τις προηγούμενες μέρες η προεκλογική καμπάνια του ΠΑΣΟΚ, επαναδιατυπώνοντας το πολιτικό διακύβευμα με τη φράση «Αλλάζουμε ή βουλιάζουμε» και προσδίδοντας νέα δυναμική στην επικοινωνιακή προσπάθεια του κόμματός του. Στην Ιπποκράτους θεωρούν «κλειδιά» για τη διαμόρφωση του συσχετισμών στην τελική ευθεία τον βαθμό πόλωσης που θα δημιουργηθεί, την ψυχραιμία με την οποία θα απαντήσει το ΠΑΣΟΚ στην -αναμενόμενη κατ’ αυτούς- όξυνση από την πλευρά της ΝΔ και τη θεματολογία στην οποία θα επικεντρωθεί η αντιπαράθεση. Το ΠΑΣΟΚ περνά στην τρίτη φάση της καμπάνιας, με τηλεοπτικά σποτ, που μετά το «θέλω» και το «ψηφίζω», «παροτρύνουν» τους ψηφοφόρους για συμμετοχή και θετική ψήφο. Παράλληλα, έχουν έτοιμο και το πιο «σκληρό» σετ, το οποίο θα χρησιμοποιηθεί εν μέρει ή όλο, αναλόγως και της «επιθετικότητας» που θα επιδείξει η Ρηγίλλης.
Η περίπτωση της «βαρβαρότητας» είναι χαρακτηριστική της ρευστότητας των όρων με τους οποίους διεξάγεται αυτή η επικοινωνιακή σύγκρουση. Ένα δίλημμα που έθεσε το ΠΑΣΟΚ, «σοσιαλισμός ή βαρβαρότητα;», αξιοποιήθηκε και έγινε «σημαία» από τη ΝΔ, η οποία είχε την ευκαιρία να ανεβάσει τη συσπείρωσή της και επιχείρησε να το επιστρέψει ως μπούμερανγκ στον Γιώργο Παπανδρέου. Οι επιτελείς στην Ιπποκράτους εκτιμούν ότι δεν το κατάφερε, διότι, όπως λένε, «αντιθέτως, δόθηκε η ευκαιρία στο ΠΑΣΟΚ να εξηγήσει ποια είναι η βαρβαρότητα στην οποία έχουν οδηγήσει οι πολιτικές της ΝΔ». Προσθέτουν δε ότι «έπειτα από αυτήν τη δημόσια συζήτηση, κανείς δεν λέει ότι και οι δύο ίδιοι είστε».
Πάντως το ΠΑΣΟΚ κινείται προσεκτικά όσον αφορά το ύφος της καμπάνιας, διότι, έχοντας εξασφαλίσει υψηλή και με ανοδική προοπτική συσπείρωση, δεν θέλουν να ξυπνήσουν τα αντιΠΑΣΟΚ ένστικτα των «πικραμένων» της ΝΔ και να τους στείλει από την παραλία ή την ψήφο διαμαρτυρίας πίσω στις κομματικές γραμμές.