MUSIC+ MEDIA

// Η Ένωση Δισκογραφικών Εταιρειών μας ενημέρωσε ότι σταματά την αποστολή του IFPI chart, μέχρι να μπορέσει να ξεκινήσει τη συλλογή στοιχείων πωλήσεων και όχι αποστολών.

// Για πολλά χρόνια οι δισκογραφικές θεωρούσαν ότι το πλέον δημιουργικό πράγμα που μπορούσαν να κάνουν για να προωθήσουν έναν καλλιτέχνη, ήταν να του δώσουν χρυσό ή πλατινένιο δίσκο. Όσο πιο γρήγορα τον έδιναν από την κυκλοφορία του δίσκου, τόσο μεγαλύτερος ο «εντυπωσιασμός».

// Οι πιο «γάτες» γρήγορα βρήκαν τρόπους αυτήν την ασύλληπτη ιδέα marketing, να την κανιβαλίσουν ακόμα περισσότερο. Αντί να περιμένουν τη φυσιολογική πορεία παραγγελιών ενός δίσκου από τα καταστήματα, μέχρι αυτός να φτάσει το επίπεδο απονομής, άρχισαν να κάνουν συμφωνίες κάτω από το τραπέζι και να φορτώνουν με παρακαταθήκες τα καταστήματα.

// Παρακαταθήκη είναι το εμπόρευμα το οποίο το κατάστημα δεν είναι ανάγκη να το πληρώσει αν δεν το πουλήσει και έχει επίσης το δικαίωμα εντός συγκεκριμένου χρονικού διαστήματος να το επιστρέψει, αν δει ότι δεν πουλιέται. Με αυτό το τέχνασμα οι δισκογραφικές έσπρωχναν σε καταστήματα δίσκους καλλιτεχνών, οι δίσκοι αυτοί δεν είχαν αγοραστεί από καταναλωτές, παρ’ όλα αυτά προχωρούσαν σε απονομή για πωλήσεις δεκάδων χιλιάδων δίσκων.

// Δεν ήταν λίγες οι περιπτώσεις όπου μήνες μετά τις επιστροφές δίσκων διαπιστωνόταν ότι καλλιτέχνες δεν είχαν πουλήσει αρκετά άλμπουμ ούτε για χρυσό, ενώ αυτοί είχαν παραλάβει πλατινένιο δίσκο!

// Στο κανιβαλισμένο αυτό chart, το τελειωτικό χτύπημα το έδωσε ο Γιαννίκος, ο οποίος ήρθε να δείξει στις δισκογραφικές με πόσο αστεία πράγματα ασχολούνται και, κάνοντας το κέφι του, την τελευταία διετία καταλαμβάνει συνεχώς τις κορυφαίες θέσεις. Ειδικά το τελευταίο δίμηνο, πάνω από τις 7 στις 10 θέσεις είναι δικές του κυκλοφορίες!

// Η διακοπή αποστολής των στοιχείων θα διαρκέσει ένα δίμηνο, αν και από ό,τι μαθαίνουμε, αυτή είναι η ελπίδα της IFPI, καθώς μέχρι σήμερα έχει καταφέρει να συγκεντρώσει ελάχιστα στοιχεία πραγματικών πωλήσεων.

// Αυτό με άλλα λόγια σημαίνει ότι σε μια χώρα με λίγα διαθέσιμα στοιχεία, τα περιορίζουμε ακόμα περισσότερο. Μπορεί το chart που βλέπαμε να μην είχε καμία σχέση με το τι πωλείται, υπήρχε όμως πληροφορία για το ποιος προσπαθεί να κατευθύνει τι στα καταστήματα, και καταγραφή του ποιές είναι οι νέες κυκλοφορίες.

// Από εδώ και πέρα ούτε αυτό θα υπάρχει και, όπως μαθαίνουμε, το δίμηνο για την εμφάνιση του βελτιωμένου chart είναι υπεραισιόδοξος χρόνος, καθώς τα περισσότερα σημεία πώλησης της αγοράς δεν είναι διατεθειμένα να δώσουν τα στοιχεία και άλλα δεν είναι σε θέση να τα δίνουν σε εβδομαδιαία βάση. Επίσης, καθώς αντιλαμβανόμαστε, ακόμα και αν αυτό το έκαναν η ανομοιογένεια των στοιχείων είναι τέτοια, που το κόστος ελέγχου των στοιχείων αυτών θα εκτόξευε στα ύψη τον προϋπολογισμό της IFPI.

// Όλο και πιο δραστήρια εμφανίζεται η Show What, κλείνοντας το ένα όνομα μετά το άλλο, πράγμα το οποίο μόνο καλό μπορεί να κάνει στην ελληνική αγορά η οποία είχε φτάσει σχεδόν να μονοπωλείται από τις αθέμιτες πρακτικές της Didi Music.

// Μεγαλύτερο ενδιαφέρον όμως εμφανίζει η νεοσύστατη εταιρεία του Ντέμη Νικολαΐδη, η Eleven. Γνωστός λάτρης της μουσικής, από καιρό ήθελε να δημιουργήσει μια εταιρεία που θα κάνει και διοργανώσεις συναυλιών άλλου επιπέδου, κυρίως σε ό,τι έχει να κάνει με την εξυπηρέτηση του θεατή.

// Πρώτη του απόπειρα ο Carlos Santana στις 8 Ιουλίου, με προπώληση που από ό,τι μαθαίνουμε θα ξεπεράσει τα 30.000 εισιτήρια!


Σχολιάστε εδώ