Τα παπαγαλάκια της Ρηγίλλης και η πράσινη διαφήμιση
Άλλοι θα περίμεναν μια πιο σκληρή και πιο επιθετική στάση προς τον Κώστα Καραμανλή, αφού έτσι κι αλλιώς το ΠΑΣΟΚ έχει το πάνω χέρι στις προτιμήσεις του κόσμου, όπως δείχνουν οι δημοσκοπήσεις. Άλλοι εκτιμούν πως λείπει από το διαφημιστικό ένας «Λαλιώτης», με την έννοια δηλαδή ότι αυτά που προβάλλονται στις τηλεοράσεις δεν κτυπάνε στον πυρήνα του προβλήματος την πολιτική του Καραμανλή και του κόμματός του όπως έκανε τα προηγούμενα χρόνια ο πρώην γραμματέας του ΠΑΣΟΚ, που ήταν φωτιά και λάβρα κατά της ΝΔ. Άλλοι πάλι θεωρούν ότι το συγκεκριμένο σποτάκι είναι ό,τι καλύτερο αυτήν τη στιγμή και ότι δεν πρέπει το ΠΑΣΟΚ να επιστρέψει στο «σκληρό ροκ» του Λαλιώτη, είτε γιατί ο κόσμος έχει φύγει από αυτό το κλίμα είτε γιατί οι ευρωεκλογές διαφέρουν ριζικά από τις εθνικές εκλογές.
Ο υπεύθυνος της προεκλογικής καμπάνιας του ΠΑΣΟΚ Παύλος Γερουλάνος, πάντως, πιστεύει ότι το σποτ που επιλέχθηκε είναι το πλέον κατάλληλο για τις συγκεκριμένες εκλογές, αφού οι πολίτες δεν δείχνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον γιʼ αυτές και δεν θέλουν ακραίες αντιπαραθέσεις μεταξύ ΝΔ και ΠΑΣΟΚ. «Ο κόσμος θέλει από εμάς ουσιαστική αναμέτρηση και αντιπαράθεση επιχειρημάτων και όχι ακραίες καταστάσεις. Θέλει σύγκριση θέσεων και απόψεων με τη ΝΔ», λέει.
Μεγάλο ενδιαφέρον έχουν, ωστόσο, τα μηνύματα που φτάνουν στο ΠΑΣΟΚ ότι το σποτ της ΝΔ με τα παπαγαλάκια είχε εξαιρετική επιτυχία από άποψη σύλληψης και είναι καλύτερο από αυτό του ΠΑΣΟΚ. Σημειώνουν όμως ότι αυτό που έμεινε τελικά από αυτό είναι οι λέξεις «Τα παπαγαλάκια της ΝΔ», και αυτές αναφέρονται όταν κάποιος ψάχνει στο ίντερνετ το σποτάκι αυτό ή όταν το συζητά με τις παρέες του. Επιπλέον, σύμφωνα με στελέχη του ΠΑΣΟΚ, το σποτ της κυβέρνησης γρήγορα απαξιώθηκε από τον ίδιο τον κόσμο, αφού επιχειρεί να τον πείσει ότι όλα βαίνουν καλώς και δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα στην ελληνική κοινωνία. Αναφέρεται τελικά μόνο στον σκληρό κομματικό πυρήνα και όχι στους πολίτες γενικά…
Στο τηλεοπτικό σποτ του ΠΑΣΟΚ συμμετέχουν πάνω από 100 φίλοι, εθελοντές του ΠΑΣΟΚ, μέλη και οπαδοί, όχι επαγγελματίες ηθοποιοί όπως παλαιότερα. Έχουν περάσει από συνέντευξη που έχει οργανώσει ειδικό τμήμα του τομέα επικοινωνίας του κόμματος μαζί με τις εταιρείες παραγωγής. Σε ό,τι αφορά το ερώτημα αν το ΠΑΣΟΚ θα απαντήσει στις προκλήσεις της κυβέρνησης σε επίπεδο διαφήμισης, ο Π. Γερουλάνος απαντά σταθερά: «Είμαστε έτοιμοι. Αν προκληθούμε, θα απαντήσουμε στην γκρίζα προπαγάνδα της ΝΔ, αλλά όχι σε προσωπικό επίπεδο».
Εκείνο που έχει σημασία πάντως σε αυτήν την προεκλογική καμπάνια του κόμματος, έτσι όπως σχεδιάστηκε, σύμφωνα με στελέχη του ΠΑΣΟΚ, είναι ότι δεν θέλησαν να «ακουμπήσουν» τον Κ. Καραμανλή, γνωρίζοντας πως αν στρέφονταν προσωπικά εναντίον του μέσα από σποτάκια, παρουσιάζοντας τα αρνητικά του στοιχεία, το εγχείρημά τους θα στεφόταν από πλήρη αποτυχία: «Υπάρχει μεγάλο, «μπετοναρισμένο» κοινό, μεγαλύτερο από το δικό μας, που ό,τι και να γίνει δεν φεύγει από τον Καραμανλή, και αν πάμε έτσι, τότε χάνουμε εμείς», λένε στελέχη που γνωρίζουν πώς παίζεται το επικοινωνιακό παιχνίδι. «Με την κλιμάκωση όμως της προεκλογικής καμπάνιας», συμπληρώνουν, «εμείς εκτιμάμε ότι θα επηρεάσουμε ψηφοφόρους από τον ΣΥΡΙΖΑ, οικολόγους και αδιάφορους, που μπορεί να μη μας πιστεύουν αλλά δεν θα ψήφιζαν Καραμανλή ή θα ήθελαν να πάνε για μπάνιο το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος που διεξάγονται οι εκλογές. Αν πηγαίναμε σκληρά, τότε θα χάναμε και αυτούς». Επαναλαμβάνουν και πάλι πάντως ότι τα όπλα τους τα έχουν γεμισμένα για να πάνε στον πόλεμο των εκλογών της 7ης Ιουνίου.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες που δίνει ο επικοινωνιακός τομέας του ΠΑΣΟΚ, τα χρήματα που θα ξοδευτούν θα είναι λιγότερα από κάθε άλλη φορά. Το ΠΑΣΟΚ θα χρησιμοποιήσει μόνο τα χρήματα της κρατικής επιχορήγησης και βασίζεται κυρίως στους νέους ψηφοφόρους, που είναι το πιο δυναμικό κομμάτι της κοινωνίας.
Γιʼ αυτό δίνει βάρος σε Μέσα όπως το ίντερνετ, εκτός από τα παραδοσιακά (τηλεόραση, ραδιόφωνο, εφημερίδες και γιγαντοαφίσες). Μάλιστα το ΠΑΣΟΚ είναι το πρώτο κόμμα στην Ελλάδα που έχει δημιουργήσει κανάλι δικό του στο youtube και εκεί ανεβάζει τα σποτάκια για να τα βλέπουν οι νέοι. Εκτός από το δικό του web TV, έχει δημιουργήσει και web radio, επίσης για τον ίδιο σκοπό.