Κάποιοι καθηγητές και δάσκαλοι έχουν παρεξηγήσει τον ρόλο τους…

Προχθές η ΟΛΜΕ εξαπέλυσε μύδρους κατά γονέων στις Σέρρες γιατί κατήγγειλαν ότι καθηγήτρια την ώρα του μαθήματος εξέφρασε προσωπικές απόψεις. Που ήταν εντελώς έξω από το περιεχόμενο του βιβλίου. Δεν κρίνουμε αν οι θέσεις της ήταν ορθές ή όχι. Ο καθένας έχει την άποψή του. Και δικαιούται απόλυτα να την εκφράζει ελεύθερα. Όχι όμως μέσα στην τάξη, που δεν είναι χώρος κατάθεσης πολιτικών θέσεων. Δεν μπορεί να μεταβάλλεται η αίθουσα διδασκαλίας σε χώρο αντιπαράθεσης. Γιατί τότε θα προκύψουν αντιδράσεις και διαμάχες.

Μπορεί η κυρία καθηγήτρια και ο κάθε καθηγητής να οργανώσει μια δημόσια εκδήλωση, να καλέσει κόσμο και ελεύθερα να πει τις απόψεις του για κάθε θέμα. Γιατί αλλιώς ο κάθε καθηγητής εκμεταλλεύεται τη θέση του και θα προσπαθεί να περάσει τις απόψεις του για θέματα όχι τεχνοκρατικά, αλλά πολιτικά. Χωρίς αντίλογο μάλιστα. Και γιατί να έχει αυτός το αποκλειστικό προνόμιο και να μην το έχει ο καθένας που περνάει έξω από το σχολείο και θέλει να μπει κι αυτός να καταθέσει τις απόψεις του σ’ ένα ακροατήριο, μια τάξη όπου ενδεχομένως να μη θέλουν οι μαθητές ν’ ακούσουν; Αντιλαμβάνεστε, κύριοι της ΟΛΜΕ, τι λάκκους σκάβετε;

Κανένας, ξαναλέμε, δεν απαγορεύει στους καθηγητές και τους δασκάλους να διατυπώνουν ελεύθερα τα φρονήματά τους και τις απόψεις τους για κάθε θέμα, πολιτικό και άλλο. Όχι όμως ΜΕΣΑ στο σχολείο, σε παιδιά που δεν έχουν διαμορφώσει την κρίση τους και είναι εύκολο να τα πλάσεις όπως θέλεις…

Δεν είναι όμως το μόνο κρούσμα που δείχνει ένα κράτος, μια χώρα, όπου οι δημόσιοι λειτουργοί κάνουν ό,τι τους γουστάρει…

Χαρακτηριστικό παράδειγμα το 132ο Δημοτικό Σχολείο στην Γκράβα. Που συνεχώς βρίσκεται τα δύο τελευταία χρόνια στην επικαιρότητα. Η διευθύντριά του, κ. Στ. Πρωτονοτάριου, οργάνωσε σε αίθουσα του σχολείου, χωρίς άδεια του υπουργείου Παιδείας, τις απογευματινές ώρες, διδασκαλία της αλβανικής γλώσσας σε 22 παιδιά αλβανικής καταγωγής. Εκ πρώτης όψεως, θα λέγαμε καλή πράξη. Όμως χωρίς το υπουργείο να γνωρίζει τίποτα; Γιατί δεν ζήτησε την άδειά του; Αν ήταν δικό της το σχολείο, δικαίωμά της. Όπως επίσης θα μπορούσε, από τη στιγμή που ήθελε να προσφέρει, να καλέσει τα παιδιά στο σπίτι της. Αλλά να μείνουμε ότι σωστή ήταν η πρόθεσή της. Γιατί όμως, θα πουν μετανάστες προερχόμενοι από άλλες χώρες, μόνο Αλβανοί; Θέλουμε κι εμείς, π.χ. Βούλγαροι, Ρουμάνοι, Τούρκοι, Πακιστανοί, Ρώσοι, Αιγύπτιοι, Κούρδοι και πάει λέγοντας.

Αντιλαμβάνεστε, κυρία Πρωτονοτάριου και σεις, κυρία Άννα Διαμαντοπούλου, που βγήκατε και προσφέρατε τη στήριξή σας, αλλά και σεις, κύριοι του ΣΥΡΙΖΑ, που σηκώσατε τη σημαία της επανάστασης, τι Κερκόπορτες ανοίγετε;

Σημειώνουμε ότι η κυρία μετά την αυθαίρετη πρωτοβουλία της (που βέβαια ποτέ δεν διαμαρτυρήθηκε για τα δεινά και τη στέρηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων της ελληνικής ομογένειας στη Βόρειο Ήπειρο) αντικαταστάθηκε. Και βρίσκεται κατηγορούμενη από τον νυν διευθυντή για ψευδείς κατηγορίες εναντίον του.

Όμως υπάρχει και μια ακόμη… εξέλιξη, που δείχνει το κλίμα της διάλυσης στα σχολεία μας, όπου τελικά όποιος δάσκαλος θέλει, κάνει ό,τι του γουστάρει.

Το ίδιο σχολείο, το 132ο, φαίνεται ότι βάσκανος μοίρα το παιδεύει.

Εκεί λοιπόν η… επανάσταση προχώρησε. Αντικατέστησαν ένα πρωινό το «Πάτερ ημών», που ήταν η καθημερινή πρωινή προσευχή, με ένα ποίημα του Γιάννη Ρίτσου, που βέβαια ο καθένας μπορεί να έχει την άποψή του, αλλά και εδώ άλλοι ποιητές έχουν το δικαίωμα να πουν γιατί του Ρίτσου κι όχι το δικό μου, του Σεφέρη, του Ελύτη, του Καβάφη, του Παλαμά. Αυτά βέβαια είναι δευτερεύοντα…

Το θέμα είναι με ποιο δικαίωμα καταργείς αυτό που έχει ορίσει το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων. Αμπελοχώραφο του κάθε δασκάλου είναι το σχολείο; Και πώς προσβάλλεις τη συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών που είναι ορθόδοξοι χριστιανοί; Τους ρώτησαν οι δάσκαλοι; Δεν παραβίασε ο κύριος δάσκαλος το Σύνταγμα;

Εδώ ολόκληρος αμερικανός Πρόεδρος, στην ορκωμοσία του, ο Ομπάμα, είπε το «Πάτερ ημών», κι εμείς το βάζουμε στο ράφι; Αυτή η διαπαιδαγώγηση που προσφέρετε στα παιδιά μας είναι η αποστολή σας;

Καταγράφουμε όλα αυτά τα πρωτοφανέρωτα, για να καταλάβει ο καθένας μας, η κάθε οικογένεια, ότι το ψάρι δεν βρωμάει μόνο από το κεφάλι. Το σαράκι της διάλυσης, με τη μορφή της ψευτοπροοδευτικότητας και της αντίστασης στο… κατεστημένο, χωρίς κανένα κόστος, από χορτάτους και με τη σιγουριά της μονιμότητας (γιατί δεν τα κάνουν όλα αυτά συνάδελφοί τους στα ιδιωτικά σχολεία;), έχει κάνει ζημιά και κάτω απ’ το κεφάλι…

Καιρός να ξυπνήσουμε και να δούμε τους γείτονές μας που ισχυροποιούν τα στοιχεία που τους ενώνουν, ενώ εμείς τα γκρεμίζουμε… Και τότε θα ψαχνόμαστε… Αφού θα έχουμε βγάλει μόνοι μας τα μάτια μας… Και το λέει πολύ ωμά ένα ανέκδοτο που αξίζει να το γράψουμε.

Όταν ο Θεός έφτιαξε τον κόσμο, έφτιαξε κι έναν Έλληνα κι έναν Τούρκο. Συνεχώς ο Τούρκος διαμαρτυρόταν ότι ο Έλληνας τον ενοχλεί, δεν τον αφήνει να αναπνεύσει κι ότι τον Έλληνα τον έχει ως περιούσιο λαό. Ο Θεός τού συνιστούσε να κάνει υπομονή, αλλά ο Τούρκος συνέχιζε να διαμαρτύρεται. Κάποια στιγμή που ο Τούρκος είχε αγανακτήσει του λέει ο Θεός: «Από δω και πέρα θα ησυχάσεις». «Πώς;», ρωτάει ο Τούρκος.

«Έφτιαξα και δεύτερο Έλληνα και τώρα θα δεις ότι θα τσακώνονται»!

Α ρε Θεέ, τι μας έκανες…


Σχολιάστε εδώ