Τι κρύβει η παραίτηση Ζησιμόπουλου

Ο Απ. Βεντούρης, πρόεδρος της Ναυτιλιακής Εταιρείας Λέσβου και της Ένωσης Εφοπλιστών Ακτοπλοΐας (ΕΕΑ), με ανακοίνωση που εξέδωσε η ΝΕΛ αφήνει «δηλητηριώδεις» υπαινιγμούς κατά του κ. Ζησιμόπουλου και συνδέει ευθέως την παραίτησή του με την έρευνα για καρτέλ στην ακτοπλοΐα, που άρχισε με καταιγιστικούς ρυθμούς στα τέλη του περασμένου Μαΐου, αλλά θα μείνει στο… ράφι, για να εξετασθεί από την επόμενη σύνθεση της Επιτροπής.

«Όπως ακούγεται στους γνωρίζοντες, ο Σπύρος Ζησιμόπουλος αναγκάσθηκε σε παραίτηση από εμένα», τονίζει μεταξύ άλλων στη μακροσκελή δήλωσή του ο κ. Βεντούρης, ενώ σε άλλο σημείο της δήλωσης διατυπώνει ευθέως υπαινιγμούς για «σχέσεις» του κ. Ζησιμόπουλου με την Blue Star Ferries, του ακτοπλοϊκού ομίλου Attica, που ανήκει στη Marfin Investment Group.

Η έρευνα της Επιτροπής

Ανταγωνισμού άρχισε τον περασμένο Μάιο, μετά την απομάκρυνση του διευθύνοντος συμβούλου της Blue Star Ferries, Μ. Σακέλλη, από την προεδρία της ΕΕΑ. Ο κ. Σακέλλης απομακρύνθηκε, επειδή η εταιρεία του ανακοίνωσε «πάγωμα» των ναύλων, ενώ είχε προγραμματισθεί να συζητηθεί στο ΔΣ της Ένωσης το θέμα της αντιμετώπισης της μεγάλης αύξησης των τιμών του πετρελαίου, ως αποτέλεσμα της ανόδου των διεθνών τιμών, αλλά και της υποχρέωσης των εταιρειών να χρησιμοποιούν πετρέλαιο νέου τύπου, με χαμηλή περιεκτικότητα θείου, το οποίο διαθέτει μονοπωλιακά στην αγορά ο όμιλος ΕΛΠΕ-ΕΚΟ.

Έρευνα-εξπρές και… «πάγωμα»

Αμέσως μετά την ανακοίνωση της απομάκρυνσης Σακέλλη, κλιμάκιο της Επιτροπής έκανε έφοδο στα γραφεία της ΕΕΑ και αφαίρεσε έγγραφα και σκληρούς δίσκους υπολογιστών. Σε διάστημα-ρεκόρ για τα δεδομένα της Επιτροπής Ανταγωνισμού, η Γενική Διεύθυνση ετοίμασε εισήγηση 239 σελίδων, όπου διαπιστώνει παράνομες εναρμονισμένες πρακτικές (καρτέλ) και εισηγείται την επιβολή σε όλες τις εμπλεκόμενες εταιρείες παραδειγματικά υψηλών προστίμων.

Ήδη από τις 16 Ιουλίου, οι εμπλεκόμενες εταιρείες είχαν λάβει κλήσεις για να παραστούν στη συνεδρίαση της Ολομέλειας στις 9 Οκτωβρίου, όπου επρόκειτο να συζητηθεί η υπόθεση, και όλα έδειχναν ότι αυτήν τη φορά η Επιτροπή ήταν αποφασισμένη να ολοκληρώσει με μεγάλη ταχύτητα μια έρευνά της.

Όμως, ύστερα από αλλεπάλληλες αναβολές, η συζήτηση στην Ολομέλεια και η έκδοση απόφασης παραμένουν μέχρι σήμερα σε εκκρεμότητα και θα συζητηθούν από τη νέα σύνθεση της Επιτροπής. Συνεργάτες του κ. Ζησιμόπουλου ισχυρίζονται ότι η μετάθεση της συζήτησης στην επόμενη σύνθεση της Επιτροπής ήταν επιβεβλημένη, καθώς η παρούσα σύνθεση δεν θα είχε χρόνο να εκδώσει απόφαση και θα ήταν αναγκαίο, σύμφωνα με τον κανονισμό, να εξεταστεί η υπόθεση εξαρχής από την επόμενη Ολομέλεια.

Η θητεία του κ. Ζησιμόπουλου και άλλων μελών της Επιτροπής έχει λήξει από τον Ιανουάριο και παραμένουν προσωρινά στις θέσεις τους μέχρι να αντικατασταθούν.

Ο κ. Ζησιμόπουλος, στην επιστολή του στον υπουργό Ανάπτυξης, επικαλείται τις επιβεβλημένες, λόγω λήξης της θητείας του, αναβολές στη συζήτηση της υπόθεσης της ακτοπλοΐας, για να υποστηρίξει ότι είναι αναγκαία η αντικατάστασή του ως τις 15 Ιουνίου, δηλαδή πριν καν ψηφισθεί το νέο νομοσχέδιο από τα θερινά τμήματα της Βουλής. «Επί μακρό διάστημα δεν εισάγονται προς εξέταση στην Ολομέλεια της Επιτροπής Ανταγωνισμού σοβαρές υποθέσεις για να συζητηθούν. Καθυστερήσεις όπως η προαναφερόμενη ενδέχεται να δώσουν λαβή για ερμηνείες και σχόλια που θα μπορούσαν να προκαλέσουν ζημία στο κύρος της Επιτροπής», τονίζει. Και προσθέτει ότι είναι αναγκαίο να αντικατασταθεί άμεσα, ώστε να στραφεί δικαστικά εναντίον όσων θεωρεί ότι τον έχουν συκοφαντήσει, διότι σε ορισμένες περιπτώσεις υπάρχει κίνδυνος παραγραφής αδικημάτων.

Γιατί δεν στρέφεται σήμερα εναντίον τους; Για λόγους θεσμικής ευπρέπειας, όπως ισχυρίζεται, δηλαδή επειδή δεν θέλει να προχωρήσει σε δικαστικές ενέργειες όσο διατηρεί την ιδιότητα του προέδρου της Επιτροπής.


Σχολιάστε εδώ