Εκσυγχρονισμοί υλικού…

• Οι αναβαθμίσεις οπλικών συστημάτων «καθ’ οδόν» είναι μια παλιά, διαδεδομένη και, ενίοτε, αναγκαία διεθνής πρακτική.

• Συνήθως το κόστος αξιοποίησης – εκσυγχρονισμού, που επιτυγχάνει το αξιόμαχο εγγύς αυτού ενός καινουργούς, είναι αρκετά μικρότερο του κόστους της αγοράς του.

• Αν λάβουμε υπόψη ότι ο αποδεκτός χρόνος ζωής ενός οπλικού συστήματος δεν ξεπερνά τα 30-35 χρόνια, ένας εκσυγχρονισμός, για να είναι επωφελής και οικονομικός, δεν πρέπει επ’ ουδενί να γίνεται μετά τη μέση ηλικία του υλικού, δηλαδή μετά τα 15 χρόνια. Διαφορετικά η «επιχείρηση» ή αποτελεί ανόητη σπατάλη ή είναι «στημένη» για τους γνωστούς λόγους.

• Στην πτωχή αλλά υπερήφανη Ελλάδα χάσαμε πολλές ευκαιρίες εκσυγχρονισμού (όπως π.χ. των αρμάτων Leo) για να αγοράσουμε καινούργιο υλικό που γύρευε τι «μεγάλα πιάτα» απέφερε στους ενδιαφερόμενους και μεσάζοντες.

• Ταυτόχρονα κάναμε «εκσυγχρονισμούς» φιάσκο!

– F-4 Phantoms.

– Φρεγάτες S.

– Αντιαεροπορικά Hawk.

Σε υλικά, δηλαδή που ήταν ήδη γηραλέα και το υπόλοιπο ζωής τους ήταν ελάχιστο, με υπογραφή δυστυχώς του κ. Ζορμπά. Πεταμένα σε φαρδιές τσέπες λεφτά. (Να μια ωραία απάντηση στο ερώτημα του Γ. Παπανδρέου πού πήγαν τα λεφτά.)

• Τα μαχητικά F-16 Block 30 (αγορά του αιώνα – 1986), 40 τον αριθμό (μείον 12 απώλειες), έχουν κλείσει προ πολλού την εικοσαετία και βαδίζουν προς το τέλος της ζωής τους. Το αμφισβητεί κανείς; Ο εκσυγχρονισμός τους, αν γινόταν, έπρεπε να αρχίσει γύρω στο 1998-2000. Τότε είχαν αλλού το μυαλό τους οι εκσυγχρονιστές, πολιτικοί και ηγέτες της ΠΑ.

Περάστε κόσμε…

• Το Κατάρ προσπαθεί να εκποιήσει τα Mirage 2000-5EDA/5ODA, αγορασμένα το 1994, εν όψει αγοράς νέων μαχητικών. Για να κυκλοφορεί το χρήμα…

• Απευθύνθηκε στην Ινδία, που αρνήθηκε. Τα έδωσε δωρεάν στην Ινδονησία, που κι αυτή τα αρνήθηκε. Θέλουν εκατομμύρια για συντήρηση… Ζητείται δωρολήπτης…

• Τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, ωστόσο, διαπραγματεύονται από τις αρχές του χρόνου την αγορά 28 μαχητικών Rafale.

• Τα μαχητικά στον Κόλπο έχουν πρόβλημα κινητήρων λόγω των εξαιρετικά υψηλών θερμοκρασιών.

Γιατί είναι χολωμένη η Άνγκελα

• Την κ. Μέρκελ εννοώ, που δεν θέλει να δει στα μάτια της τον Costas.

• Φταίει όντως ο Costas ή είναι αθώος;

• Η κ. Μέρκελ δεν συγχύζεται τόσο για τα Eurofighter που νομίζουν μερικοί. Ξέρει ότι διεκδικούν το κουφέτο σθεναρά οι ΗΠΑ που, πλέον από τα 30 F-16 του Σπήλιου, δεν προβλέπεται να πάρουν κάτι άλλο εκτός από μαχητικά. Είναι ήσυχη και άνετη στον τομέα αυτόν. Η αεροπορική βιομηχανία της έχει δουλειές μέχρι το 2025 με το χρυσωρυχείο των Airbus. Ασφαλώς και δεν έχει μειώσει το ενδιαφέρον της για το μαχητικό.

• Συγχύζεται όμως, γίνεται έξαλλη, για την πολιτική του ΥΕΘΑ στα παρακάτω:

– Υποβρύχια (που γέρνουν και δεν παραλαμβάνονται).

– Άρματα που έχουν ρωγμές στους πύργους και πρέπει να επισκευαστούν.

– Εκκρεμότητα για τα πυρομαχικά αρμάτων.

• Έχει εντελώς άδικο για τα δύο πρώτα. Ορθώς το ΥΕΘΑ ανθίσταται. Έχει δίκιο, απόλυτο, για την τρίτη περίπτωση.

• Σου λέει η κ. Μέρκελ: Αν το κύρος των δύο μεγάλων και περίφημων ανά τον κόσμο πολεμικών μου βιομηχανιών (Tyssen και Kraus-Maffei) τρωθεί, καήκαμε. Ας πρόσεχαν… (Οι Γερμανοί εννοώ…)

Πυρόσβεση

• «Τα πάντα είναι έτοιμα για την αντιμετώπιση των αναγκών της πυρόσβεσης το καλοκαίρι», δηλώνει ο αρμόδιος υπουργός κ. Παυλόπουλος.

• Ας μας επιτρέψει να αμφιβάλλουμε… Τι προστέθηκε στα μέσα του περασμένου καλοκαιριού που κάηκε η μισή Ελλάδα; Σήμερα διαθέτουμε 8 Canadair CL415, 13 παλαιά CL215 και 21 μικρά, χαμηλής απόδοσης.

• Τα τρομερά συμφέροντα παλαιών αρχόντων στον χώρο της πυρόσβεσης (ας μην ξεχνάμε τις υπερκοστολογήσεις των Canadair) δεν αφήνουν περιθώρια ψύχραιμης και έγκαιρης αντιμετώπισης και προγραμματισμού της πυρόσβεσης. «Ή από εμάς ή από πουθενά» είναι το δόγμα…

• Τον Νοέμβριο έγινε επίδειξη στον Μαραθώνα, με παρουσία πολυμελούς αντιπροσωπείας του Πυροσβεστικού Σώματος, της ΠΑ και του Λιμενικού, ενός νέου πυροσβεστικού αεροσκάφους του οποίου, όπως λέγεται και όρκο δεν παίρνουμε, το κόστος απόκτησης, ώρας πτήσης και συντήρησης είναι συντριπτικά μικρότερο των υπαρχόντων.

• Υπήρξε έκθεση, έγινε αξιολόγηση. Είναι αποδοτικό ή μήπως πρόκειται περί «μάπας» ή η υπόθεση τάφηκε σιωπηλά; Ποιος γνωρίζει; Ποιος θα απαντήσει; Ουδείς φυσικά.

Τα του Καίσαρος…

• Είχα αναφέρει εδώ, γιατί να το κρύψωμεν άλλωστε, ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά την επιχειρηθείσα αναθεώρηση του Συντάγματος το 2006 (όταν άπαντα τα κόμματα «ποίησαν την νήσσαν» για το κατάπτυστο άρθρο 86, που καλύπτει τις αρπαχτές υπουργών), είχε την πρωτοβουλία να κυκλοφορήσει στους συναδέλφους του έγγραφο προς υπογραφή για την κατάργηση του αισχρού αυτού άρθρου. Σήμερα, υποκριτικά, μετά τα γεγονότα των τελευταίων μηνών (Ζήμενς, Patriots, Βατοπέδι, Παυλίδης, MAN κ.ά.) οι εθνοπατέρες χύνουν κροκοδείλια δάκρυα για την ύπαρξη αυτού του άρθρου. Τα αθώα παιδιά ανακάλυψαν τη διαφθορά που… αγνοούσαν.

• Απαιτούντον για την πρόταση 50 υπογραφές. Πόσες συγκέντρωσε τελικά με μύριες προσπάθειες; Μόνο 9! Έπειτα από δύο μήνες κατάφερα να τους μάθω και τους συγχαίρω: Κ. Μητσοτάκης, Ανδρέας Λοβέρδος, Νίκος Γεωργιάδης, Κώστας Τασούλας, Σοφία Καλαντζάκου, Γιώργος Κοντογιάννης, Δ. Γαλαμάτης, Μιχ. Μπεκίρης. Εύγε σας!

Παρουσιάσεις

• Παρουσίαση των ευρωπαϊκών μαχητικών Eurofighter έγινε σε κεντρικό ξενοδοχείο την προηγούμενη Τρίτη.

• Οι άνθρωποι του Consortium, ντόπιοι και Γερμανοί, με επικεφαλής τον γερμανό πρέσβη, έδωσαν αναλυτικές πληροφορίες για τις δυνατότητες του μαχητικού, την εξέλιξη παραγωγής, πωλήσεως κ.ά.

• Κινητικότης στο θέμα (προ εβδομάδος η Boeing, την ερχόμενη Τετάρτη η Lockheed Martin), αλλά δεν βλέπω να βγαίνει από τον γύψο με την παρούσα κυβέρνηση.


Σχολιάστε εδώ