MUSIC+ MEDIA

// Η γρίπη των χοίρων φαίνεται ότι έχει παραλύσει το Μεξικό και αυτό δεν μπορεί φυσικά να μην επιδρά και στον τομέα της μουσικής. Όπως έλεγε σε είδησή του το «Billboard» «η κεντρική σελίδα του TicketMaster Μεξικού έμοιαζε με πίνακα ανακοινώσεων αεροδρομίου, με όλες τις γραμμές να γράφουν Cancelado».

// Αν η κατάσταση δεν τεθεί υπό έλεγχο, δεν αποκλείεται παρόμοια φαινόμενα να δούμε σε όλο τον κόσμο, ξεκινώντας ενδεχομένως από την επερχόμενη εκδήλωση της Eurovision.

// Αυτό ανησυχεί ιδιαιτέρως κάποιους έλληνες διοργανωτές, οι οποίοι έχουν κάνει οικονομικά ανοίγματα προκειμένου να φέρουν μεγάλα ονόματα αυτό το καλοκαίρι στη χώρα μας.

// Την ίδια στιγμή ένα ενδιαφέρον πείραμα δοκιμάζουν οι Coldplay με την ΕΜΙ. Στο tour τους το οποίο ξεκινά στις 15 Μαΐου από τη Βόρεια Αμερική, θα μοιράζουν δωρεάν το τελευταίο τους άλμπουμ, σε όσους αγοράζουν εισιτήριο.

// Πριν από αρκετά χρόνια παρατηρούσαμε μια παρόμοια τάση να διαγράφεται στην Κίνα: οι καλλιτέχνες χρησιμοποιούσαν τα cd album τους μόνο ως μέσο προώθησης των ζωντανών εμφανίσεών τους.

// Έπειτα από μια ακόμα αλόγιστη περίοδο διανομής «δωρεάν» cd από εφημερίδες και περιοδικά, οι δισκογραφικές προχωρούν σε μια ακόμη κίνηση απαξίωσης του προϊόντος το οποίο εξακολουθεί να τις κρατά στη ζωή.

// Πανηγυρίζοντας για την «καινοτομία» της, η Sony ενημερώνει ότι ξεκινά τη διανομή «οικονομικών» cd, με φθηνότερη συσκευασία («φιλική προς το περιβάλλον») και χωρίς τα πλούσια booklet τα οποία αποζητούσαν οι fans της μουσικής. Τα cd αυτά θα έχουν σήμα το… γουρουνάκι (!) και η προτεινόμενη λιανική τιμή τους θα είναι 9,99 ευρώ, όσο δηλαδή κοστίζει να αγοράσεις ψηφιοποιημένο το album από το iTunes.

// Με την κίνηση αυτή των δισκογραφικών δεν υπάρχει πλέον κανένας λόγος να μπεις σε κάποιο δισκοπωλείο και να περάσεις ώρες κοιτώντας εξώφυλλα δίσκων μέχρι να βρεις αυτό που σου αρέσει, περιμένοντας να το ανοίξεις για να διαβάσεις τους στίχους στο booklet. Δεν θα διαφέρουν ιδιαίτερα από το cd που μπορείς να γράψεις μόνος σου κατεβάζοντας τα αρχεία από κάποιο πειρατικό site ή, αν θέλεις να είσαι «νόμιμος», να σου γράψει κάποιος ένα cd από τα νόμιμα αρχεία που αυτός κατέβασε.

// Αύξηση 11,7% στις πωλήσεις του HMV στην Αγγλία το πρώτο τετράμηνο του έτους, γεγονός το οποίο αποδίδεται στο ότι άλλοι παίκτες της αγοράς έκλεισαν, με κυριότερο το Zavvi (πρώην Virgin Megastores), εννέα καταστήματα του οποίου αγόρασε το HMV.

// Κατά 16% αυξήθηκαν τα έσοδα της PRS το 2008, αντίστοιχου οργανισμού με τους δικούς μας Grammo, ΑΕΠΙ. Η αύξηση αυτή προήλθε κυρίως από την άνοδο κατά 81% των εσόδων από υπηρεσίες internet και κινητής τηλεφωνίας.

// Σημαντικές αυξήσεις καταγράφονται και από τους δικούς μας οργανισμούς. Αρκετά από τα στοιχεία αυτά, όπως και πολλές τάσεις της μουσικής βιομηχανίας θα συζητηθούν στο 5ο Athens Music Forum το οποίο θα διεξαχθεί στο νέο Metropolis (Πανεπιστημίου 54), την Τετάρτη 6 και Πέμπτη 7 Μαΐου.


Σχολιάστε εδώ