Τέλος στο δίπολο MEGA – ANT1!

Σημαντικές είναι οι ανακατατάξεις στο τηλεοπτικό τοπίο τόσο σε επίπεδο ενημέρωσης όσο και σε επίπεδο ψυχαγωγίας. Το μοντέλο των δυο κυρίαρχων καναλιών σε τηλεθέαση αλλά και διαφημιστική δαπάνη έχει κλείσει τον κύκλο του. Στη θέση του εμφανίζεται ένα νέο μοντέλο.
Το Mega διατηρεί την πρωτοκαθεδρία σε ενημέρωση και ψυχαγωγία. Χωρίς να έχει το ίδιο αυξήσει τα ποσοστά τηλεθέασής του, τους τελευταίους μήνες βρίσκεται στην κορυφή χωρίς να κινδυνεύει από τους τηλεοπτικούς αντιπάλους του που μάχονται, αρκετές μονάδες κάτω από το Mega, για τη δεύτερη ή τρίτη θέση τηλεθέασης. Δεν πρόκειται όμως μόνο για διαφορά τηλεθέασης.
Οι επιλογές σε ενημέρωση και ψυχαγωγία είναι πλέον εμφανείς. Το Mega διατηρεί τις ελληνικές σειρές και σταθερό τον ενημερωτικό άξονα στη διάρκεια της ημέρας. Σε αντίθεση με τα άλλα κανάλια, δεν κόβει το νυχτερινό δελτίο του ούτε μειώνει το μεσημεριανό. Η σταθερότητα αυτή επιφέρει ακόμη μεγαλύτερη τηλεθέαση αφού αν κάποιος μάθει και από άλλο κανάλι ότι υπάρχει είδηση, πηγαίνει στο Mega για να ενημερωθεί.
Ο ΑΝΤ1, που είχε τη δεύτερη θέση κυριαρχίας, φαίνεται ότι αυτή τη σεζόν έχασε τη θέση του στην ενημέρωση. Η απόφασή του να κόψει το μεσημεριανό και το νυχτερινό δελτίο αφαίρεσαν από το κανάλι τα όποια ατού διέθετε για παρέμβαση στον ενημερωτικό τομέα. Μοναδική του δύναμη αυτή τη στιγμή είναι οι «ζωντανές» εκπομπές που διατηρεί, όπως το «Καλημέρα Ελλάδα», το «Ράδιο Αρβύλα» και η εκπομπή της Τατιάνας Στεφανίδου.
Το Alter προσπαθεί να κρατηθεί στον ενημερωτικό τομέα με τη δύναμη της ισχύος που έχει το κεντρικό δελτίο του Νίκου Χατζηνικολάου. Οι περικοπές όμως τόσο στη ενημέρωση όσο και στις άλλες απευθείας εκπομπές δημιουργούν επιπλέον κινδύνους για το κανάλι. Ήδη το «Σήμερα» του Άκη Παυλόπουλου έχασε τη μάχη έναντι του νέου δελτίου του Alpha στις 7 μ.μ.
Πραγματικά χαμένος όμως από την κίνηση των Γερμανών να βάλουν το δελτίο στις 7 μ.μ. είναι το Star και ο… Alpha.
To κανάλι του RTL δεν κατάφερε να αυξήσει τα ποσοστά του στις 7 το απόγευμα, κέρδισε όμως κάποιους τηλεθεατές που φαίνεται να παίρνει από το δελτίο του Star για την εκπομπή μαγειρικής «Κάτι ψήνεται» στις 8 το βράδυ. Το περίεργο της τηλεθέασης είναι ότι όσοι αναζητούσαν ειδήσεις πήγαν όλοι στο Mega.
Το δελτίο του καναλιού την περασμένη εβδομάδα που έτρεχαν τα δύο σημαντικά θέματα, η υπόθεση Παυλίδη και ο σεισμός στην Ιταλία, έφθασε ως και 32% θεαματικότητα.
Όλες αυτές οι αλλαγές οδηγούν σε ένα διαφορετικό στάτους κβο στο τηλεοπτικό τοπίο. Οποιαδήποτε συμπεράσματα είναι νωρίς ακόμη να εξαχθούν και όλα θα κριθούν τους επόμενους μήνες από τη μάχη της τηλεθέασης στην ψυχαγωγία που προσφέρει ο ΑΝΤ1 και ο Alpha.
Κόβουν τα νυχτερινά δελτία Alpha και Star!
Η απόφαση του ΕΣΡ να βάλει φραγμό στα δελτία «κονσέρβα» αντιμετωπίζεται αλαζονικά από τα δυο κανάλια. Τόσο το Star όσο και ο Alpha ενημέρωσαν με επιστολή τους το ΕΣΡ ότι μετά την απόφασή του κόβουν τη μετάδοση των νυχτερινών δελτίων.

Αποδίδουν την απόφασή τους στα προβλήματα λόγω οικονομικής κρίσης.
Η επιλογή του ΕΣΡ να μην καθορίσει με σαφήνεια το πλαίσιο υποχρεώσεων των καναλιών και να περιοριστεί μόνο στην εξήγηση ότι τα τηλεοπτικά δελτία πρέπει να μεταδίδονται απευθείας, έλυσε τα χέρια των καναλιών. Η πραγματικότητα όμως είναι πιο σκληρή.
Ο ίδιος ο νόμος όταν δίνει άδεια ενημερωτικού σταθμού στα κανάλια απαιτεί τη μετάδοση πολλών δελτίων ειδήσεων. Σε συνδυασμό με τις υποχρεώσεις των ηλεκτρονικών ΜΜΕ που χρησιμοποιούν δημόσια συχνότητα για την ενημέρωση του λαού, σύμφωνα με το Σύνταγμα, προκύπτει μείζον ζήτημα.
Πώς θα ενημερωθεί οι ελληνικός λαός όταν στα κανάλια μεταδίδεται ένα μόνο δελτίο ειδήσεων το οποίο συνήθως είναι μονοθεματικό;
Πώς θα λειτουργήσουν ως πλατφόρμες δημοκρατικού διαλόγου τα ενημερωτικά, κατά το νόμο, κανάλια πανελλαδικής εμβέλειας όταν κόβουν τα δελτία ειδήσεων; Σε τέτοιου είδους ερωτήματα το ΕΣΡ απέφυγε να μπει και περιορίστηκε στην επανάληψη των ρυθμίσεων του νόμου.


Σχολιάστε εδώ