ΣΥΝΤΟΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΤΟ ΗΜΕΡΗΣΙΟ «ΒΗΜΑ»

Άλλωστε πριν από περίπου ένα μήνα ο Σ. Ψυχάρης περιέγραψε όλες τις αλλαγές που έρχονται. Το αρχικό σχέδιο του ΔΟΛ περιλαμβάνει βήματα, αρχικά με την ενδυνάμωση της ηλεκτρονικής έκδοσης του «Βήματος» και στη συνέχεια της καθιέρωσης ενός αντιτίμου που θα δίνει ο αναγνώστης για να διαβάζει τα κείμενα που επιθυμεί. Η κατάργηση της ημερήσιας έντυπης έκδοσης σημαίνει μείωση κατά πολύ του κόστους λειτουργίας, αφού αφαιρούνται τα έξοδα εκτύπωσης, διανομής και συγχρόνως οι διαφημίσεις που θα καταχωρίζονται δεν θα συνοδεύονται από αγγελιόσημο. Ήδη αυτήν τη βδομάδα το «Βήμα» κυκλοφορεί με τιμή 1 ευρώ, χωρίς προσφορές, και έτσι μεταξύ άλλων θα καταγραφεί και η πραγματική του κυκλοφορία. Είναι προφανές πως στις εκλογές το «Βήμα» δεν μπορεί να απουσιάσει, όμως αν μετά αλλάξουν οι ισορροπίες και μειωθεί η διαφημιστική δαπάνη, τότε το σχέδιο για ημερήσια ηλεκτρονική έκδοση και διατήρηση του έντυπου κυριακάτικου φύλλου μάλλον θα επισπευστεί. Ταυτόχρονα το «Βήμα» προχώρησε και σε απολύσεις, με τη διακοπή συνεργασίας 3 δημοσιογράφων, μεταξύ των οποίων και της Άννας Βλαβιανού, με το επιχείρημα, για την τελευταία, της παράλληλης απασχόλησης.
Το εγχείρημα της δωρεάν
«Ελευθεροτυπίας»
Η δεύτερη σημαντική αλλαγή είναι η είσοδος της Χ. Κ. Τεγόπουλος στον χώρο των δωρεάν εντύπων, με την «Ελευθεροτυπία Εβδομάδα». Η αγορά άνοιξε πριν από πολλά χρόνια με την εφημερίδα «Metro» (πρώην «Metrorama») κι ακολούθησε η «City Press» και στη συνέχεια η «Metropolis». Στα εβδομαδιαία έντυπα το πρώτο βήμα έκανε η «Athens Voice» δείχνοντας πως υπάρχει ένα άλλο νεανικό κοινό που βαρέθηκε τις κανονικές εφημερίδες. Μετά ακολούθησε η «Lifo» και εσχάτως, πριν από ένα χρόνο, μπήκε και η «FAQ», ενώ ξεπηδούν σαν μανιτάρια και άλλες περιφερειακές ή ειδικές δωρεάν εκδόσεις (υγείας, φαγητού κ.ά.). Το κεντρικό ερώτημα είναι αν με την πτώση της διαφημιστικής δαπάνης που έρχεται μπορούν να αντέξουν όλα αυτά τα έντυπα και αν η ύλη τους θα επηρεάζεται όλο και περισσότερο από τις διαφημιστικές καταχωρίσεις. Ορισμένα μάλιστα έντυπα έχουν μετατραπεί ήδη σε εταιρικά, με ελάχιστη δημοσιογραφική ύλη.
Το σχέδιο της «Ελευθεροτυπίας» για την έκδοση του δωρεάν φύλλου, εμπεριέχει και την επέκταση της ηλεκτρονικής έκδοσης, της οποίας σταδιακά το περιεχόμενο διευρύνεται. Η έκδοση του δωρεάν φύλλου, σύμφωνα με την εταιρεία, «είναι ένα σκέλος από την απάντηση της “Eλευθεροτυπίας” στην πρόκληση». Η «Ελευθεροτυπία Εβδομάδα», όπως αναφέρει η ίδια η εκδοτική εταιρεία, περιέχει θέματα που δημοσιεύτηκαν στις εκδόσεις της «Ελευθεροτυπίας», της «Κυριακάτικης Ελευθεροτυπίας» και των ένθετων και περιοδικών που κυκλοφορούν μαζί με τις εφημερίδες, όπως το «Έψιλον», το «Γεωτρόπιο», το «Επτά», το «On-Off», το «Εννέα», τη «Βιβλιοθήκη», το «Gourmet». Πρόκειται για μια σύνθεση από δημοσιεύματα που δίνουν την εικόνα της πολιτικής και κοινωνικής πραγματικότητας στις διάφορες πτυχές της, με τον σχολιασμό της, κατά το μέρος που έχουν κάποια περιορισμένη ίσως διαχρονικότητα», περιγράφει η εκδοτική εταιρεία το εγχείρημα της. Στόχος της είναι η προσέγγιση ενός άλλου κοινού. Η πρώτη έκδοση άφησε θετικές εντυπώσεις.
Το αν αυτά τα εγχειρήματα αποδώσουν, θα το δείξει ο χρόνος (διαβάστε και σχετικό δημοσίευμα στο www.typologies.gr).


Σχολιάστε εδώ