MUSIC+ MEDIA
// Διανύσαμε μια αρκετά μεγάλη περίοδο όλα αυτά τα χρόνια, όπου καινοτόμες υπηρεσίες έκαναν την εμφάνιση τους η μια μετά την άλλη στο ιντερνετ, και γνώριζαν μεγάλη επιτυχία. Κοινό τους χαρακτηριστικό: η χρήση – ή καλύτερα «σχέση», με υλικό πνευματικής ιδιοκτησίας άλλων.
// Οι περισσότερες από αυτές τις υπηρεσίες είχαν επίσης ένα ακόμα χαρακτηριστικό – ζημίωναν σε πολύ μεγάλο βαθμό τους ιδιοκτήτες πνευματικής ιδιοκτησίας, χωρίς όμως να προκαλούν πραγματικό κέρδος σε αυτούς που τις δημιουργούσαν. Σε αρκετές περιπτώσεις υπήρχε μια υπεραξία, την οποία όσοι ήταν συντηρητικοί την εισέπραταν πουλώντας σε «λογική» τιμή την εταιρεία – όσοι ήταν πιο λαίμαργοι μετά από λίγο διαπίστωναν ότι δεν υπήρχε επιχειρηματικό μοντέλο που να μπορεί να τη συντηρήσει.
// Το 2008 και το 2009 βλέπουμε όμως μια μεγάλη στροφή στο πώς αρχές και οργανισμοί αντιμετωπίζουν όλες αυτές τις υπηρεσίες. Για πρώτη φορά βλέπουμε μια μεταστροφή από αόριστες διατυπώσεις, σε πράξεις οι οποίες φαίνεται να φέρνουν αποτελέσματα.
// Δεν υπάρχει καλύτερο παράδειγμα από το YouTube: μια υπηρεσία η οποία πουλήθηκε σε μυθικά ποσά, και της οποίας αντικείμενο να δείχνει video άλλων χωρίς την άδεια τους, αρκετά χρόνια κρυβόταν πίσω από το ότι κάποιος τρίτος τα ανεβάζει, και όχι αυτή.
// Η ίδια η πρόοδος της τεχνολογίας στην οποία βασίστηκε προκειμένου να δημιουργήσει αυτές τις υπεραξίες είναι αυτή που σήμερα την απειλεί: είναι τέτοια η εξέλιξη της, που με συνοπτικές διαδικασίες δισκογραφικές και πνευματικοί οργανισμοί μπορούν να «κατεβάσουν» εκατοντάδες χιλιάδες video, καθιστώντας την υπηρεσία άχρηστη.
// Η Google, όπως και πολλοί άλλοι πριν από αυτή, μην μπορώντας να αναπτύξει ένα ρεαλιστικό επιχειρηματικό μοντέλο, βρίσκεται αντιμέτωπη με τον έναν μετά τον άλλο τους οργανισμούς αυτούς, οι οποίοι ζητούν το αυτονόητο από όσους προσπαθούν να αναπτύξουν νόμιμες υπηρεσίες πληρωμή.
// Ακόμα λοιπόν και αν καταφέρει να τα βρει με τις δισκογραφικές, και τις υπέρογκες απαιτήσεις τους, είναι αναγκασμένη σε κάθε χώρα όπου θέλει να δραστηριοποιηθεί, να συμφωνήσει με τους αντίστοιχους οργανισμούς δικαιωμάτων – στην δική μας περίπτωση την ΑΕΠΙ, Ερατώ, και Απόλλων.
// Μπορεί σε χώρες όπως είναι η Αγγλία, και η Γερμανία, όπου οι οργανισμοί απέσυραν εκατοντάδες χιλιάδες video η Google να συνθηκολογήσει, όμως πόσο πιθανό είναι κάτι τέτοιο σε μια χώρα σαν τη δική μας όπου πέραν του μικρού μεγέθους της, έχει δυσανάλογα μικρή διαφημιστική δαπάνη στο internet?
// Γράφαμε την προηγούμενη εβδομάδα για τη Show What, την οποία όπως μας ενημέρωσε η Sony θα στελεχώσει ο Πέτρος Ζωντήρος, αποχωρόντας από τη Heaven Live.
// Όμως και η Universal ετοιμάζει αντίστοιχη δραστηριοποίηση, και γι’αυτό το λόγο έχει αρχίσει την στελέχωση, καθώς τα έσοδα από δραστηριότητες που δεν σχετίζονται με το φυσικό
εμπόριο δείχνουν μια σταθερή ανάπτυξη.