ΧΩΡΙΣ ΣΧΕΔΙΟ ΣΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΚΑΙ ΤΑ ΜΜΕ

Αντί των προβλημάτων και των αιτημάτων απέναντι στην πολιτική εξουσία, ακούστηκαν πάρα πολλά για την κρίση, την έλλειψη χρημάτων, την ανάγκη να μη σταματήσουν οι διαφημίσεις στα ΜΜΕ, στο πώς θα γίνει αυτό και υπό ποιες προϋποθέσεις. Στην ουσία το φόρουμ λειτούργησε ως χώρος στον οποίο οι εταιρείες που δίνουν λεφτά για διαφήμιση (οι διαφημιζόμενοι) και οι διαφημιστικές εταιρείες που διαχειρίζονται τα διαφημιστικά μπάτζετ για τα brand και τα ΜΜΕ, έθεσαν τους δικούς τους όρους για τη συνέχιση της καλής συνεργασίας των τριών παιχτών σε καιρό κρίσης. Υπό αυτό το πρίσμα, η απαίτηση της αγοράς, όπως βγήκε μέσα από την έρευνα για τα ΜΜΕ και την επικοινωνία και παρουσίασε ο Θωμάς Γεράκης της Marc, γίνεται κατανοητή: Τα στελέχη της διαφημιστικής αγοράς απαιτούν από τα ΜΜΕ να αλλάξουν το κλίμα της ανασφάλειας και αβεβαιότητας και να σταματήσουν την κινδυνολογία και τη δραματοποίηση για την οικονομική κρίση, την ακρίβεια και την απουσία ελέγχων. Επίσης ζητάνε χαμηλότερα τιμολόγια για τη διαφήμιση, ειδικά στην τηλεόραση και τα περιοδικά.
Καβγάς όπως στα τηλεοπτικά δελτία!
Όλοι μιλούσαν για το σύνολο των ΜΜΕ, αλλά εννοούσαν την τηλεόραση και ειδικότερα τα δελτία ειδήσεων. Και η συζήτηση στο Μέγαρο με θέμα «Brands, Επικοινωνία, ΜΜΕ σε κρίση;» εκτυλίχθηκε σαν σε ένα δελτίο ειδήσεων, όπου κεντρικός παρουσιαστής ήταν ο Νίκος Χατζηνικολάου και στα «παράθυρα» του δελτίου ο πρόεδρος της ΕΔΕΕ Μ. Παπαπολύζος, ο Πέτρος Κωστόπουλος και ο πρόεδρος του ΣΔΕ Γ. Αντωνιάδης. Ο καβγάς στα «παράθυρα» άναψε με αφορμή τα ευρήματα της έρευνας της Marc που έδειξε ότι τα στελέχη της αγοράς θέλουν πιο «εξισορροπημένη» ενημέρωση και όχι πρόκληση πανικού. Ο Νίκος Χατζηνικολάου πυροδότησε την ένταση λέγοντας πως οι ειδήσεις δεν προσφέρουν εμπορικό περιβάλλον για διαφημίσεις, δεν θα έπρεπε να έχουν διαφημίσεις και πως η τηλεόραση δεν είναι υποχρεωμένη να προτείνει λύσεις και προτάσεις. Στην άποψή του ότι τον Οκτώβριο που τα δελτία δεν μιλούσαν για την κρίση δέχονταν επίσης κριτική, εισέπραξε την απάντηση του Πέτρου Κωστόπουλου, πως τότε δεν υπήρχε χρόνος, γιατί σε όλα τα δελτία έπαιζαν μόνο οι παπάδες και μόλις βρέθηκε χρόνος μπήκε και η κρίση στην ατζέντα. Η δεύτερη μεγάλη κόντρα έγινε μεταξύ Χατζηνικολάου και του προέδρου της ΕΡΤ επειδή ο Χρήστος Παναγόπουλος μίλησε για «δημοσιογραφική τρομολαγνεία» από τα δελτία της ιδιωτικής τηλεόρασης. Ο Ν. Χατζηνικολάου σε πολύ έντονο ύφος χαρακτήρισε το δελτίο της ΕΡΤ «ένα κακό δελτίο ειδήσεων».
Κατά του αγγελιόσημου
Κατά του αγγελιοσήμου τάχθηκε ανοιχτά ο Νίκος Χατζηνικολάου, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «συντάσσεται με τους διαφημιστές και τις διαφημιστικές εταιρείες» επειδή θεωρεί «αδικία την προνομιακή μεταχείριση ενός κλάδου». Το ενδιαφέρον είναι ότι όλοι οι παρευρισκόμενοι στη συζήτηση για τα ΜΜΕ χειροκρότησαν την παρέμβαση Χατζηνικολάου αλλά κανείς από τη διαφημιστική αγορά δεν βγήκε ανοιχτά να μιλήσει για την απαίτηση της κατάργησης του αγγελιοσήμου. Το κλίμα έντασης στην αίθουσα χαλάρωσε η παρέμβαση του Πέτρου Κωστόπουλου στο τέλος της συζήτησης, όταν είπε πως η διαφημιστική αγορά έχει προβλήματα με την τηλεόραση και όχι με τα ραδιόφωνα ή τα περιοδικά, αλλά την τηλεόραση κυνηγάει για να δώσει διαφήμιση. «Εμείς με τους οποίους δεν έχετε προβλήματα είμαστε εδώ και περιμένουμε», είπε.
Και διαδήλωση έξω από το Μέγαρο
Έξω από το Μέγαρο στις 4 το απόγευμα συγκεντρώθηκαν περίπου 40 με 50 εργαζόμενοι από τα ΜΜΕ. Άνοιξαν πανό και φώναξαν συνθήματα όπως «Κωστάκης κουρασμένος κι ο κόσμος πεινασμένος, εμπρός για απεργία ο κλάδος ενωμένος», «Τα golden boys πάνε για σκι στην Ελβετία, για μας υπάρχει μόνο ακρίβεια κι ανεργία», «Αυτοί μιλάνε για κέρδη και ζημιές, εμείς μιλάμε γι’ ανθρώπινες ζωές». Ενδιαφέρον είναι ότι η ΕΔΕΕ μόλις έμαθε για τη συγκέντρωση διαμαρτυρίας των εργαζομένων στα ΜΜΕ που είχαν ανακοινώσει οι αριστερές παρατάξεις φώναξε εταιρεία δημοσκοπήσεων για να της αναθέσει τη «διαχείριση της κρίσης»! Θεωρούσε ότι τα κανάλια θα δείξουν τις εικόνες έξω από το Μέγαρο και όχι τη συζήτηση που γινόταν μέσα στην αίθουσα.


Σχολιάστε εδώ