Η ατζέντα του παρασκηνίου… που δεν άνοιξε

Το «Π» λοιπόν θυμίζει αυτά που οι άλλοι αποφεύγουν να πουν δημοσίως:
– Αγγελιόσημο: Είναι κοινό μυστικό πως ορισμένοι διαφημιζόμενοι σε συνεννόηση με τηλεοπτικούς σταθμούς ζητούν τη μείωση του αγγελιοσήμου κατά 50%. Ήδη η ΕΙΙΡΑ στην τελευταία της συνέλευση έθεσε το ζήτημα να εξαιρεθούν από τη διανομή του αγγελιόσημου Ταμεία που συγκεντρώνουν το 8%, καθώς δεν έχουν άμεση σχέση με τα ΜΜΕ. Από την άλλη πλευρά, οι εκδότες του περιοδικού Τύπου, διαμαρτύρονται δικαίως για την ανισοκατανομή του πόρου σε βάρος των εργαζομένων στον συγκεκριμένο κλάδο, αν και, όπως υποστηρίζουν, συγκεντρώνουν μεγαλύτερα έσοδα σε σχέση με τις εφημερίδες. Παράλληλα υπάρχουν επιχειρήσεις που παρακρατούν το αγγελιόσημο και δεν αποδίδουν τις εισφορές στο Ταμείο.
– Κρατική διαφήμιση: Το σύστημα που βασίστηκε στην εγκύκλιο Ρουσόπουλου απέτυχε παταγωδώς, καθώς εφημερίδες με ισχνή κυκλοφορία έκαναν πρωταθλητισμό στην είσπραξη κρατικών χρημάτων. Ειδικότερα τα τελευταία χρόνια αυξάνονται κλιμακωτά τα ποσά που δίνονται από την κυβέρνηση για την κρατική διαφήμιση. Η ΕΙΗΕΑ στον τελευταίο της απολογισμό αναφέρει μεταξύ άλλων πως «το μεγαλύτερο μέρος της κρατικής διαφημιστικής δαπάνης εμφανίζεται να περιέρχεται στις διαφημιστικές εταιρείες».
– Επιβραβεύσεις: Το καθεστώς των επιβραβεύσεων αποτελεί ακόμη «άγνωστη περιοχή» μεταξύ διαφημιστών, διαφημιζομένων και Μέσων.
– Καθιέρωση ελαστικού ωραρίου:
Υπάρχουν εκδότες που προτείνουν την πρόωρη συνταξιοδότηση των δημοσιογράφων που είναι κοντά στη σύνταξη και την αντικατάστασή τους από νέους εργαζόμενους με ελαστικό ωράριο και αποδοχές.
– Ποσοστό 2%: Η πρόσφατη αντιπαράθεση μεταξύ ΕΙΗΕΑ και «Καθημερινής» έδειξε πως το θέμα υπάρχει και αφορά όλα τα ΜΜΕ. Αν επανέλθει το καθεστώς που θα επιτρέπει τη διάθεση του 2% επί του τζίρου σε τρίτους, θα είναι δύσκολο την ίδια ώρα να δικαιολογηθούν οι απολύσεις, καθώς τα στελέχη θα παίρνουν μπόνους την ίδια ώρα που οι εργαζόμενοι θα χάνουν τη δουλειά τους.
– Κρατικές ενισχύσεις: Οι εκδότες έχουν ζητήσει με κάθε τρόπο την ενίσχυσή τους από το κράτος, έως και επιδότηση των επιστροφών. Η κυβέρνηση έχει περιοριστεί στην ένταξη επιχειρήσεων στον αναπτυξιακό νόμο.
– Ισολογισμοί: Το αίτημα για την κατάργηση της υποχρεωτικής δημοσίευσης ισολογισμών εξακολουθεί να υπάρχει προς την κυβέρνηση.
– Ανταποδοτικό, δημοτικό τέλος: Οι όροι με τους οποίους χρήματα των πολιτών κατευθύνονται προς κρατικά και δημοτικά ΜΜΕ είναι στο μικροσκόπιο των μεγάλων επιχειρήσεων ΜΜΕ.


Σχολιάστε εδώ