Να μη χαθεί το μέτρο

Με πρόσχημα την ελευθερία του λόγου, την απελευθέρωση της φαντασίας και τα ανθρώπινα δικαιώματα, οι μουσικοί της Λυρικής μας Σκηνής, που εναντιώθηκαν σε αυτοσχεδιασμό της γαλλίδας σκηνοθέτιδας σε βάρος του λιμπρέτου της όπερας «Ρούσαλκα» με το επίμαχο ανδρικό αλληλοφίλημα, δέχθηκαν άδικη επίθεση από διάφορες πλευρές.
Οι μουσικοί, έχοντας ως προηγούμενο την υπέρ το δέον έμφαση που δίνεται τον τελευταίο καιρό στην ομοφυλοφιλία ή στα δικαιώματα των γκέι γενικά, και επειδή την όπερα αυτή θα την παρακολουθούσαν και σχολεία, θεώρησαν πρέπον να εναντιωθούν σ’ αυτήν την «καινοτομία» που δεν θα πρόσθετε επιπλέον αίγλη στο έργο του Ντβόζαρκ και θα σκανδάλιζε τα παιδιά, που ξέρουμε σε τι κινδύνους είναι εκτεθειμένα στην εποχή μας.
Εξάλλου, δεν είναι δύσκολο να καταλάβουμε ότι η αλλαγή αυτή του λιμπρέτου έγινε για να δημιουργηθεί κάποιος θόρυβος γύρω από το όνομα της σκηνοθέτιδας.
Ο κόσμος της Τέχνης γέμει από τέτοιες προκλήσεις που διαστρέφουν τον σκοπό της μετατρέποντάς τη σε κομπίνα. Ιδιαίτερα οι ζωγράφοι πρωτοστατούν σ’ αυτό.
Αντί λοιπόν να καταφερόμαστε κατά των μουσικών, λες και κατάργησαν έστω και λίγο τον «παραδεισένιο» ρυθμό της κοινωνίας μας, ας βρούμε το θάρρος κι ας δούμε πώς θα ελαττώσουμε τις πληγές που ροκανίζουν ψυχή, πνεύμα και σωθικά, γιατί αν συνεχίσουμε να δείχνουμε την ίδια ανοχή σε ό,τι μας πληγώνει, θα καταντήσει και ο έρωτας μεταξύ των ανθρώπων σκέτος διασυρμός.
Οι μουσικοί με τη στάση τους μας υπενθύμισαν ότι δεν πρέπει να χάσουμε το μέτρο και εν συνεχεία τον μπούσουλα, αυτόν που έχει χάσει η ανθρωπότητα την περίοδο που ζούμε από τις «αθώες» παρεκτροπές της οικονομικής παγκοσμιοποίησης.
Ι. Δημητράτος,
ζωγράφος – καθηγητής


Σχολιάστε εδώ