MUSIC+ MEDIA
// Η ΑΕΠΙ διευκρινίζει ότι «τα δικαιώματα με βάση τους όρους της σύμβασης υπολογίζονται επί των πωληθέντων αντιτύπων CD και DVD και σε καμία περίπτωση δεν προκαταβάλλονται, αλλά δίδεται από την ΑΕΠΙ το από κοινού συμφωνηθέν χρονικό περιθώριο των 3 περίπου μηνών για απόδοση στοιχείων από τους εκδότες Τύπου, το οποίο μαζί με τη διαδικασία ελέγχου και έκδοσης τιμολογίου αγγίζει το διάστημα των 4 μηνών από την κυκλοφορία συνολικά».
// Αυτό το σημείο έχει όμως ενδιαφέρον, καθώς δεν ισχύουν οι ίδιοι όροι στην περίπτωση των δισκογραφικών: Οι εταιρείες σε συγκεκριμένο διάστημα από τη βιομηχανική παραγωγή των αντιτίμων οφείλουν να κάνουν εκκαθάριση και να πληρώσουν τα δικαιώματα γι’ αυτά. Όχι όμως μόνο για τα πωληθέντα, αλλά ακόμα και αυτά που έχουν τοποθετήσει σε καταστήματα.
// Το αποτέλεσμα είναι ότι οι δισκογραφικές, που χωρίς να έχουν εισπράξει οποιοδήποτε ποσό, επωμίζονται το κόστος ανάπτυξης του άλμπουμ, της παραγωγής του, της προώθησής του, της βιομηχανικής παραγωγής, καλούνται έπειτα από σύντομο χρονικό διάστημα να πληρώσουν και κάτι ακόμα. Σε αρκετές περιπτώσεις, κάποιες δισκογραφικές θα επιλέξουν σ’ αυτό το σημείο, αν βλέπουν ότι ο δίσκος δεν έχει μεγάλη ζήτηση, να καταστρέψουν τα αντίτυπα.
// Στην επιστολή της η ΑΕΠΙ σημειώνει ότι «τα συστήματα που χρησιμοποιεί η ΑΕΠΙ για την παρακολούθηση και τον έλεγχο χρήσης του μουσικού ρεπερτορίου της είναι από τα πλέον σύγχρονα διεθνώς και σε συνάρτηση με το άριστα καταρτισμένο επιστημονικά και τεχνολογικά προσωπικό της εξασφαλίζει στο μέγιστο την αποτελεσματική διαχείριση των πνευματικών δικαιωμάτων στην Ελλάδα». Αν είναι έτσι, και προκειμένου η ίδια να διασκεδάσει οποιεσδήποτε εντυπώσεις για το αντίθετο, γιατί δεν ακολουθεί μια διάφανη πολιτική; Γιατί δεν προχωρά σε τακτική δημοσίευση όλων των στοιχείων που αφορούν τη χρήση ρεπερτορίου; Ποιος είναι ο λόγος, για παράδειγμα, που ούτε καν τα αθροιστικά στοιχεία δημόσιας εκτέλεσης δεν δημοσιοποιούνται σε μόνιμη βάση από την ίδια την ΑΕΠΙ και καταφεύγουν όλοι σε ημίμετρα (όπως το Music Control) για να αντλήσουν στοιχεία;
// Η ΑΕΠΙ είναι για δεκαετίες ο μεγαλύτερος οργανισμός διαχείρισης δικαιωμάτων στην Ελλάδα. Δεν είναι υγιές ούτε για τα μέλη του, ούτε και για την εξέλιξη του ευρύτερου χώρου στον οποίο δραστηριοποιείται, να μην πρωτοστατεί στη διαφάνεια και στη δημοσίευση στοιχείων.
// Πολύ περισσότερο όταν φαίνεται ότι μοιραία οδηγείται ο κλάδος σε θέσπιση «εύλογων αμοιβών» για πάσης φύσεως υπηρεσίες γύρω από τη μουσική.
// Υπ’ αυτό το πνεύμα ξεκίνησε μια νέα υπηρεσία πρόσφατα η Vodafone στην Αγγλία -είναι η πρώτη εταιρεία κινητής τηλεφωνίας η οποία παρέχει συνδρομητικές μουσικές υπηρεσίες, με ρεπερτόριο από όλες τις δισκογραφικές- ενώ σύντομα θα δώσει τη δυνατότητα για αντίστοιχη υπηρεσία χωρίς προστασία DRM.
// Η πειρατεία απειλεί τις δισκογραφικές και μέχρι σήμερα φαίνεται να είχε ευνοήσει την Apple, διότι λόγω αυτής ανέπτυξε το κλειστό οικοσύστημα iTunes-iPod που την ωφέλησε σημαντικά.
// Όμως τώρα έρχεται να λειτουργήσει και εναντίον της, καθώς προγραμματιστές κατάφεραν να σπάσουν τον αλγόριθμο με τον οποίο δημιουργούνται οι κωδικοί για δωροκάρτες iTunes, με αποτέλεσμα να κυκλοφορούν δεκάδες χιλιάδες κωδικοί μη γνήσιοι, που η Apple δεν έχει τρόπο να διασταυρώσει αν είναι αληθινοί, με αποτέλεσμα να πρέπει να αποζημιώσει τους δικαιούχους δικαιωμάτων για κάθε περιεχόμενο που αγοράζεται μ’ αυτές!