Ξυρίζουν τον πρώην Αττικής
Το Ποινικό Τμήμα του Αρείου Πάγου απέρριψε την προηγούμενη Πέμπτη την αίτηση που είχε καταθέσει ο πρώην Αττικής για να αναιρεθεί η απόφαση του Πενταμελούς Εφετείου της Αθήνας, με την οποία καταδικάστηκε σε κάθειρξη έξι ετών για υπεξαίρεση χιλιάδων ευρώ από τη Μονή Οσίου Εφραίμ. Με αυτήν την απόφαση του Ανωτάτου Δικαστηρίου οι ιεράρχες είναι πια υποχρεωμένοι να προχωρήσουν στην αυτόματη καθαίρεση του… κυρίου πια (ας το συνηθίσει πια ο Άγιος Ιερισσού) Παντελεήμονα Μπεζενίτη. Παρά τις απέλπιδες μάλιστα προσπάθειες που κατέβαλαν τις προηγούμενες εβδομάδες συγκεκριμένοι Μητροπολίτες για να τον κρατήσουν να διεποιμαίνει τη Μητρόπολή του μέσα από το κελί του στον Κορυδαλλό. Η ποινή της καθαίρεσης προβλέπεται άλλωστε από τον νόμο περί εκκλησιαστικών δικαστηρίων για κληρικούς, οι οποίοι οριστικά και αμετάκλητα καταδικάζονται από τα κοσμικά δικαστήρια για πράξεις κακουργηματικού χαρακτήρα.
Η απόφαση του Αρείου Πάγου, αν και όπως είχαμε γράψει ήταν αναμενόμενη, οδηγεί στο αποτέλεσμα που όφειλε εδώ και καιρό ο Αρχιεπίσκοπος και η Ιεραρχία να έχουν αναλάβει να ολοκληρώσουν μόνοι τους και όχι με την πίεση του κράτους. Η εκκλησιαστική Δικαιοσύνη αποδείχτηκε για ακόμη μία φορά ότι σε περιπτώσεις υψηλών προσώπων (και όχι των απλών παπάδων που για ψύλλου πήδημα στέλνονται στο πυρ το εξώτερον) ποιεί την νήσσαν, καλύπτοντας τα «άπλυτα» των Αγίων Αδελφών. Και αυτό αποδείχτηκε για ακόμη μια φορά περίτρανα πριν από δέκα ημέρες όταν το Πρωτοβάθμιο Συνοδικό Δικαστήριο αποφάσισε να θέσει στο αρχείο την υπόθεση του πρώην Αττικής και να τον «βγάλει λάδι». Ακόμη ο λαός αναρωτιέται με ποιο σκεπτικό οι επτά Μητροπολίτες (οι έξι μετά, αφού ο Μητροπολίτης Λαρίσης, έντρομος από τη λαϊκή αντίδραση, τα μάζεψε φύρδην μίγδην) «αθώωσαν» τον Παντελεήμονα. Τι περισσότερο είδαν τα κοσμικά δικαστήρια, στην προκειμένη περίπτωση ο Άρειος Πάγος, και καταδίκασαν τον Μπεζενίτη; Το τελευταίο ανέκδοτο που λέγουν ειρωνικά στο εσωτερικό της Εκκλησίας είναι ότι «οι δικαστές του Αρείου Πάγου δεν είχαν τον Μητροπολίτη Ιερισσού και τον νομικό σύμβουλο της Συνόδου (σ.σ. και παλαιό συνήγορο του πρώην Αττικής μην ξεχνιόμαστε) Θ. Παπαγεωργίου να τους θέσουν νομικά επιχειρήματα που όχι μόνο θα αθώωναν τον Αττικής, αλλά θα τον αποζημίωναν κιόλας για όσο καιρό έχει μείνει στη φυλακή…».
Η ευθύνη τους
Πέρα από τα τραγελαφικά που συνέβησαν τις δύο τελευταίες εβδομάδες στην Εκκλησία της Ελλάδος, αποτέλεσμα βέβαια της πολιτικής του κ. Ιερωνύμου να επιτρέψει να γίνει η Σύνοδος «ξέφραγο αμπέλι» και μιας ομάδας Μητροπολιτών που λειτουργούσαν ως εκκλησιαστικοί δικαστές να κάνουν του κεφαλιού τους, η υπόθεση παραμένει ακόμη περίπλοκη και φαίνεται ότι μέχρι την καθαίρεση του πρώην Αττικής ο δρόμος είναι πολύ μακρύς…
Το επιχείρημα του αρχιεπισκοπικού περιβάλλοντος, ότι ο κ. Ιερώνυμος δεν μπορούσε να παρέμβει στο έργο της εκκλησιαστικής Δικαιοσύνης και να ζητήσει την καταδίκη του Παντελεήμονα, καταρρέει αυτομάτως όταν πρόκειται για μια τόσο κραυγαλέα υπόθεση υπεξαίρεσης από κληρικό, που το λιγότερο που έπρεπε να γίνει ήταν ο καταλογισμός βαριών ευθυνών. Τουναντίον, ο Αρχιεπίσκοπος στη λογική του «δεν είδα, δεν άκουσα τίποτε», επέτρεψε σε επτά Μητροπολίτες να κάνουν τα δικά τους (ή του Φαναρίου κατ’ άλλους) και να βγάλουν καθαρό τον Μπεζενίτη, στέλνοντας την υπόθεση στο αρχείο. Να δεχτούμε ότι ο Αρχιεπίσκοπος δεν γνώριζε τις προθέσεις τους. Δεν έμαθε τις κινήσεις τους; Σε γυάλινο κλουβί βρίσκεται ο κ. Ιερώνυμος και δεν αντιλήφθηκε πού το πάνε οι «Άγιοι» Ιερισσού, Διδυμοτείχου, Νέας Ιωνίας, Λαρίσης, Φωκίδος, Μυτιλήνης και Μυθήμνης και να πάρει μια πρωτοβουλία να πάρει κεφάλια; Μόνον εμείς γνωρίζαμε τις φιλίες που είχαν οι εκκλησιαστικοί δικαστές με τον κρινόμενο Μητροπολίτη αλλά και τις υπόγειες φιλοδοξίες του Φαναρίου να μη φτάσει ποτέ η υπόθεση του Αττικής στα χέρια τους, και έλθουν οι ίδιοι στη δύσκολη θέση να βγάλουν το φίδι από την τρύπα; Μόνο τη συνέντευξη που είχε δώσει ο Ιάκωβος Γιοσάκης προ μηνός σε εφημερίδα και «ανακοίνωνε» ότι οι συνοδικοί θα αθωώσουν τον πρώην Αττικής αρκούσε…
Η απόφαση του Αρείου Πάγου όπως είπαμε βγάζει από τη δύσκολη θέση τον Αρχιεπίσκοπο και την Ιεραρχία, οι οποίοι είναι υποχρεωμένοι πια να καθαιρέσουν χωρίς πολλά λόγια τον πρώην Αττικής. Η απόφαση του Αρείου Πάγου θα κοινοποιηθεί εντός των επόμενων ημερών στον Αρχιεπίσκοπο, ο οποίος είναι υποχρεωμένος από τον νόμο να συγκαλέσει την Ιερά Σύνοδο και η Σύνοδος, αναλαμβάνοντας τον ρόλο Συνοδικού Δικαστηρίου, χωρίς συζητήσεις και ψηφοφορίες, να καθαιρέσει τον Μπεζενίτη. Αν και στις αρχικές προθέσεις του Αρχιεπισκόπου -όπως τουλάχιστον διέρρεαν τα «παπαγαλάκια» του- ήταν να συγκληθεί η Ιεραρχία αμέσως μετά την έκδοση της απόφασης του Αρείου Πάγου, τώρα το σενάριο που διαφαίνεται στον ορίζοντα είναι ότι ο Αρχιεπίσκοπος «το σκέπτεται». Όπερ σημαίνει ότι μάλλον πρώτα θα καθαιρεθεί ο πρώην Αττικής από τη «μικρή» σύνοδο και στη συνέχεια θα συγκληθεί η Σύνοδος της Ιεραρχίας για να συζητήσουν το πρόβλημα που τους έλυσε ο Άρειος Πάγος και, το σημαντικότερο, να κάνουν και τις προεκλογικές τους ζυμώσεις για να καλυφθεί η κενή πια μητρόπολη – φιλέτο με έδρα την Κηφισιά…
Προεκλογική περίοδος
Όπως λέει Μητροπολίτης της Βορείου Ελλάδας ο Αρχιεπίσκοπος «σύρθηκε στην απόφαση να συγκαλέσει την Ιεραρχία μετά τις αντιδράσεις και τις πιέσεις που δέχθηκε από δεκάδες Μητροπολίτες που αντέδρασαν στην απόφαση του Συνοδικού Δικαστηρίου». Να υπενθυμίσουμε ότι οι Μητροπολίτες που από την πρώτη στιγμή έσπευσαν να δηλώσουν την αντίθεσή τους στην απόφαση «αθώωσης» του Παντελεήμονα από το Εκκλησιαστικό Δικαστήριο και να διασώσουν το κύρος της Εκκλησίας ήταν, μεταξύ άλλων, ο Πειραιώς, ο Ναυπάκτου, ο Μεσογαίας, ο Καλαβρύτων (που ύψωσε και μεσίστιες σημαίες στο Επισκοπείο του και αποδείχθηκε παλικάρι!), ο Θεσσαλονίκης, ο Σπάρτης, ο Δημητριάδος, ο Γλυφάδας κ.ά. οι οποίοι ζήτησαν από τον κ. Ιερώνυμο την άμεση σύγκληση του Σώματος της Ιεραρχίας. Στο στρατόπεδο των … διαφωνούντων με την απόφαση του Συνοδικού Δικαστηρίου τάχθηκε εκ των υστέρων και ένας εκ των Μητροπολιτών που αθώωσε αρχικά τον Αττικής, ο Μητροπολίτης Λαρίσης, ο οποίος είπε ότι… παρασύρθηκε, λες και είναι… παιδάκι! Όπως λέγεται ο Λαρίσης κ. Ιγνάτιος συνειδητοποίησε μετά την ασφυκτική πίεση που δέχθηκε και την αποδοκιμασία του ποιμνίου του γι’ αυτήν του την απόφαση και αναγκάστηκε να τα μαζέψει άρον άρον δηλώνοντας ευθαρσώς ότι… έκανε λάθος! Από την άλλη πλευρά, οι άλλοτε λαλίστατοι Μητροπολίτες που εξαφανίστηκαν, ως διά μαγείας, από την επικαιρότητα και δεν σχολίασαν την απόφαση «αθώωσης» του Αττικής και φυσικά δεν την αποδοκίμασαν ήταν οι λαλίστατοι Ζακύνθου, Ιωαννίνων και Μεσσηνίας. Γιατί άραγε; Μάλλον γιατί φοβήθηκαν τον λαό…
Τέλος πάντων, μετά και το μήνυμα που έστειλε η κυβέρνηση, μετά τη συνάντηση του Αρχιεπισκόπου με τον υπουργό Δικαιοσύνης, ότι δεν θα γίνουν ανεκτά άλλα φαινόμενα εκκλησιαστικών παρερμηνειών (αφού έχουν καεί και από τον χυλό του Βατοπεδίου…) οι ιεράρχες καλούνται πια να στείλουν εκτός Εκκλησίας τον «αδελφό» πρώην Αττικής. Βέβαια, οι αγάπες και τα λουλούδια και οι εκφράσεις συμπάθειας μερικών εξ αυτών προς τον Παντελεήμονα προβλέπεται να εξατμιστούν λίαν συντόμως αφού πλέον μπαίνουμε σε προεκλογική περίοδο με πολύφερνη νύφη τη Μητρόπολη Αττικής, που την διεκδικούν πλήθος μνηστήρων. Αλλά το προεκλογικό παρασκήνιο για τη Μητρόπολη Αττικής θα το αναλύσουμε εκτενώς την επόμενη εβδομάδα…
Ο «Αθηνών» τι λέει για τις πλατείες;
Τις ημέρες που η Εκκλησία «έβραζε» από τις εξελίξεις στην υπόθεση του πρώην Αττικής ο διευθυντής των οικονομικών υπηρεσιών της Συνόδου, ο άμισθος «κόμης» της Εκκλησίας αλλά, όπως λένε οι κακές γλώσσες, παχυλά έμμισθος από τράπεζα ιδιωτικών συμφερόντων, ανακοίνωνε ότι θα προχωρήσει στην εκμετάλλευση των κεντρικών πλατειών και άλλων κοινοχρήστων χώρων της Αθήνας! Ανάμεσα στις πλατείες που ο κ. Ζαμπέλης υποστηρίζει ότι ανήκουν στην Εκκλησία περιλαμβάνονται η πλατεία Μαβίλη, η πλατεία του Αγίου Θωμά στο Γουδί, η πλατεία του Αγίου Δημητρίου στην οδό Πανόρμου, αλσύλλια και πάρκα κ.λπ. κ.λπ., τα οποία μάλιστα έσπευσε να δηλώσει και στο Κτηματολόγιο για να τα κατοχυρώσει. Το θέμα πήρε μεγάλες διαστάσεις και έγινε και σχετική επερώτηση στη Βουλή.
«Δεν θέλουμε να τα διεκδικήσουμε αλλά να τα αξιοποιήσουμε» ψέλλιζε ως δικαιολογία στα ΜΜΕ ο διευθυντής της ΕΚΥΟ. Δηλαδή τι εννοείται ότι απλώς θα τα «αξιοποιήσετε»; Θα γίνουν δωρεάν χώροι στάθμευσης για το καλό των πολιτών της Αθήνας ή απλώς θα ζητήσετε από τους νέους στην πλατεία Μαβίλης να κάνουν προσευχή πριν πιουν την μπίρα τους ως αντάλλαγμα επειδή σας ανήκουν; Ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών (sic) όπως αυτολεξεί γράφει στο επίσημο περιοδικό «Εφημέριος» της Εκκλησίας της Ελλάδος, ο διευθυντής σύνταξης και αρχιεπισκοπικός σύμβουλος κ. Αλέξανδρος Κατσιάρας γιατί δεν παίρνει θέση; Εάν, Μακαριώτατε, οι ίδιοι οι σύμβουλοί σας σάς αποκαλούν επισήμως ως «Αθηνών» (χωρίς το Πάσης Ελλάδος) τότε μάλλον έχουν δίκιο στο Φανάρι που θεωρούν την Ελλαδική Εκκλησία ως παράρτημά τους…