Κανείς δεν συγκινείται; Θα αφήσουν τον απεργό πείνας να πεθάνει;

δΑπό τις 13 Φεβρουαρίου έχει «κατασκηνώσει» κάτω από τα γραφεία της Επιτροπής Ανταγωνισμού ο απεργός πείνας,
επιχειρηματίας, Θ. Τενέζος. Ήδη αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα λειτουργίας ζωτικών του οργάνων, αλλά δηλώνει αποφασισμένος να μείνει στην οδό Πατησίων μέχρι τέλους.
Ισχυρίζεται ότι το καρτέλ των χαλυβουργιών τον κατέστρεψε και οδήγησε σε λουκέτο την
εταιρεία του, Iron Tenco. Η
Επιτροπή Ανταγωνισμού, κατά τον απεργό πείνας, του έδωσε τη χαριστική βολή, βάζοντας στο ράφι τις καταγγελίες που έχει κάνει από το 2006.
δΟ πρόεδρος της Επιτροπής Ανταγωνισμού, Σπ. Ζησιμόπουλος, βλέπει επί ημέρες έναν απεργό πείνας να καταγγέλλει την Επιτροπή του ως «υπαλλήλους των καρτέλ». Ως τώρα είχε αποφύγει να σχολιάσει το θέμα, αλλά τις τελευταίες ημέρες εξέδωσε ανακοίνωση προς το προσωπικό της Επιτροπής. Τι έλεγε; Ουδέν το σημαντικό. Χονδρικά, ότι λυπάται, αλλά δεν μπορεί να κάνει τίποτα. Μια που δυσκολεύεται, πάντως, να βρει τι θα μπορούσε να κάνει, η στήλη προσφέρεται να τον διευκολύνει με μια πρόταση: Ας αφήσει την υπόθεση της Iron Tenco να κριθεί από την επόμενη σύνθεση της Επιτροπής, αντί να την κλείσει βιαστικά ο ίδιος λίγο πριν λήξει η θητεία του. Θα ήταν μια ελάχιστη ένδειξη ευαισθησίας. Πραγματικής…
δΤα αφεντικά της αγοράς καυσίμων, από τα ΕΛΠΕ μέχρι τις μεγάλες εταιρείες εμπορίας, βρήκαν μια θαυμάσια ευκαιρία να ξαναμοιράσουν την πίτα της αγοράς εν μέσω κρίσης. Τα ΕΛΠΕ κόβουν τις πιστώσεις στις εταιρείες εμπορίας, οι μικρότερες που δεν έχουν ρευστότητα πιέζονται και κλείνουν και οι μεγαλύτερες περιμένουν στη γωνία για να τους αρπάξουν τα μερίδια αγοράς.
δΤην ίδια ώρα, πολλές εταιρείες εμπορίας ασκούν «θανάσιμες» πιέσεις σε πρατηριούχους, πουλώντας τους σε τιμές που ενσωματώνουν κέρδος μέχρι και 140 ευρώ το χιλιόλιτρο! Με τέτοιες τιμές χονδρικής, οι πρατηριούχοι δεν μπορούν να σταθούν στην αγορά, οι πωλήσεις τους πέφτουν και κινδυνεύουν να δουν να ενεργοποιούνται οι ρήτρες των λεόντειων συμβάσεων συνεργασίας με τις εταιρείες, που θέτουν ελάχιστα όρια πωλήσεων ως όρο συνέχισης της συνεργασίας. Και αν συμβεί αυτό, τα πρατήριά τους θα μπορούν να περάσουν στον έλεγχο των εταιρειών εμπορίας, που αναπτύσσουν δραστήρια τα δικά τους δίκτυα λιανικής. Κάπως
έτσι, σύντομα θα βρεθούμε με ακόμη ισχυρότερα και πιο επικίνδυνα για τους καταναλωτές καρτέλ στα καύσιμα. Με τις
υγείες μας…
δΟλιγόμηνη αναβολή παίρνουν, σύμφωνα με «διαρροές» από την ίδια την εταιρεία, τα φιλόδοξα σχέδια της Marfin Investment Group για την αύξηση κεφαλαίου-μαμούθ των 5 δισ. ευρώ. Θυμίζουμε ότι η αύξηση εξαγγέλθηκε με θριαμβικούς τόνους από τον Mr MIG προ εξαμήνου και έτσι όπως πάει σε λίγο θα μιλάμε για ένα από πιο κουραστικά «χρηματιστηριακά σίριαλ» στην ιστορία. Πάντως, η ασάφεια, οι φήμες και οι συνεχείς αλλαγές στρατηγικής από τον Mr MIG ουδόλως φαίνεται να ενοχλούν την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς.


Σχολιάστε εδώ