Βγήκαν μαχαίρια για την αθώωση του Παντελεήμονα

Τους τελευταίους μήνες η ενότητα στο εσωτερικό της Εκκλησίας κρεμόταν από μια κλωστή. Αλλεπάλληλες φορές είχαμε τονίσει στο «Π» ότι το καράβι κινούνταν ανεξέλεγκτα, αφού ο… καπετάνιος ρέμβαζε ατάραχος απολαμβάνοντας τη θέα της θάλασσας. Ώσπου αυτήν την εβδομάδα ήρθε η τρικυμία…

Πολλές φορές είχαμε επισημάνει ότι οι συμμαχίες που είχαν διαμορφωθεί μετά την εκλογή του νέου Αρχιεπισκόπου ήταν εξαιρετικά εύθραυστες και ήδη πολλοί Μητροπολίτες είχαν τραβήξει τον δικό τους δρόμο. Η πολιτική του «κάντε ό,τι καταλαβαίνετε» που ακολουθούσε ο Ιερώνυμος, αφήνοντας επί της ουσίας ακέφαλη την Εκκλησία της Ελλάδος και επιτρέποντας σε δεσποτάδες και λαϊκούς να οργώνουν ανεξέλεγκτα, έφερε, όπως είχαμε προβλέψει, και τα ανάλογα αποτελέσματα. Η απόφαση που έλαβαν στις αρχές της εβδομάδας επτά Μητροπολίτες να «βγάλουν λάδι» τον πρώην Αττικής Παντελεήμονα έχει ήδη προκαλέσει μεγάλη κρίση στο εσωτερικό της Ιεραρχίας που δεν προβλέπεται να λήξει εύκολα. Η πίεση που άσκησε ομάδα Μητροπολιτών για να συγκληθεί η Ιεραρχία «εδώ και τώρα» για το θέμα του Μπεζενίτη, καθώς έβλεπε τον κ. Ιερώνυμο να διστάζει να «καθαρίσει», ανάγκασε τον Αρχιεπίσκοπο να αποφασίσει να συγκαλέσει Έκτακτη Σύνοδο της Ιεραρχίας μόλις εκδοθεί η απόφαση του Αρείου Πάγου που, σύμφωνα με πληροφορίες, θα είναι καταδικαστική για τον πρώην Αττικής.

Πώς προέκυψε η «αθώωση»

Η, κατά πλειοψηφία, αθώωση του πρώην Αττικής Παντελεήμονα Μπεζενίτη, από το Πρωτοβάθμιο Συνοδικό Δικαστήριο έχει πολλές παραμέτρους και πλούσιο παρασκήνιο. Να υπενθυμίσουμε για όσους δεν παρακολουθούν ανελλιπώς το ζήτημα ότι το Πρωτοβάθμιο Συνοδικό Δικαστήριο αποτελείται από όλα τα μέλη της τρέχουσας Διαρκούς Ιεράς Συνόδου, πλην του Αρχιεπισκόπου. Το Συνοδικό Δικαστήριο είχε κληθεί από τον Μητροπολίτη Καρυστίας Σεραφείμ, ο οποίος είχε ασχοληθεί αρχικά με την υπόθεση, να παραπέμψει σε εκκλησιαστική δίκη τον Μπεζενίτη για την υπεξαίρεση μεγάλου χρηματικού ποσού από τη Μονή Οσίου Εφραίμ, τη συμμετοχή σε υπεράκτιες εταιρείες, τον «σκανδαλισμό» των πιστών και, φυσικά, την ύπαρξη μεγάλων τραπεζικών λογαριασμών με ένα δισεκατομμύριο δραχμές στο όνομά του, που είχε «για μια ώρα ανάγκης βρε αδερφέ». Γι’ αυτό το παράπτωμα ο πρώην «Άγιος» Αττικής είχε καταδικαστεί και από το Τριμελές και από το Πενταμελές Εφετείο Κακουργημάτων και εκτίει την ποινή των έξι ετών από πέρυσι τον Ιούνιο. Το Πρωτοβάθμιο Συνοδικό Δικαστήριο συνήλθε την περασμένη Δευτέρα για τρίτη φορά, για να αποφασίσει αν θα τον παρέπεμπε σε δίκη ή αν θα έκρινε -όπως και έκρινε προς έκπληξη του Πανελληνίου- ότι δεν υπάρχουν επαρκείς… ενδείξεις ενοχής! Έτσι έθεσαν την υπόθεση στο αρχείο και άνοιξαν τον δρόμο για την πλήρωση της κενής θέσης στη Μητρόπολη «φιλέτο» Αττικής αφού πλέον ο Παντελεήμονας δεν θα μπορεί να προσφύγει στο Οικουμενικό Πατριαρχείο και αναμένεται να καταδικαστεί από τον Άρειο Πάγο και αυτομάτως να καθαιρεθεί από την Εκκλησία.

Όπως λέει παλαιός Μητροπολίτης, κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης ο πρόεδρος του δωδεκαμελούς Συνοδικού Δικαστηρίου και αντιπρόεδρος της Ιεράς Συνόδου, ο Μητροπολίτης Νικόπολεως και Πρεβέζης Μελέτιος, ένας καθ’ όλα σεβαστός ιεράρχης που χαίρει την εκτίμηση όλων για την ακεραιότητα και την εντιμότητά του, προσπαθούσε με αγωνία να πείσει τα μέλη του δικαστηρίου για την παραπομπή του Μπεζενίτη σε δίκη. Η «συμμορία των επτά» όμως είχε ήδη λάβει τις αποφάσεις της… Με αρχηγό τον Μητροπολίτη Ιερισσού Νικόδημο, ο οποίος όπως σας έχουμε παλαιότερα ενημερώσει, επιθυμεί διακαώς τη μετάθεσή του στη Μητρόπολη «φιλέτο» της Αττικής και για να το πούμε χριστιανικά είναι «αδελφή ψυχή» με τον Μπεζενίτη, προσπαθούσε να μεταπείσει τα μέλη του δικαστηρίου. Μέσα σε κλίμα έντασης μάλιστα ο κ. Νικόδημος διακόπτει τον Μητροπολίτη Νικοπόλεως, επισημαίνοντάς του με ύφος χιλίων καρδιναλίων (ή ενός… διευθυντή ΕΚΥΟ αντίστοιχα) και με επαίσχυντο τρόπο: «Σταμάτα πια να τελειώνουμε! Είμαστε η πλειοψηφία! Επιτέλους πάψε!». Σαστισμένος ο σεβάσμιος Μητροπολίτης Πρεβέζης σιώπησε και ακολούθησε η απόφαση που αθώωνε πανηγυρικά τον πρώην Αττικής. Περιχαρής για το αποτέλεσμα ο Μητροπολίτης Ιερισσού εξήλθε φωνάζοντας: «Τον αθωώσαμε τον Άγιο Αττικής, τον αθωώσαμε!» σοκάροντας τους παρευρισκομένους…

Ο πρώην Αττικής και οι… επτά νάνοι

Χωρίς να ορθώσουν το εκκλησιαστικό ανάστημα που απαιτείται σε τέτοιες περιπτώσεις, οι επτά Μητροπολίτες που έβγαλαν «άγιο» τον πρώην Αττικής είναι οι εξής: ο «οπλαρχηγός» Ιερισσού Νικόδημος, ο Διδυμοτείχου και Ορεστιάδος Νικηφόρος, γνωστός στο πανελλήνιο όταν πρωταγωνιστούσε στις «ροζ» εκπομπές του Σπ. Καρατζαφέρη την περίοδο των σκανδάλων του 2005 και παραδόθηκε «λευκός» μετά την «κάθαρση- μαϊμού» την οποία επέβαλαν στον Μακαριστό Χριστόδουλο όσοι είχαν λερωμένη τη φωλιά τους, οι Νέας Ιωνίας και Φιλαδελφείας Κωνσταντίνος και Λαρίσης Ιγνάτιος, οι οποίοι, όπως λένε οι κακές γλώσσες, δεν χαίρουν της εκτίμησης του ποιμνίου τους. Επίσης, θετική ψήφο για την αθώωση του πρώην Αττικής έδωσε ο Μητροπολίτης Φωκίδος Αθηναγόρας, που όμως μας εξομολογείται σκωπτικά νεαρός «Χριστοδουλικός» Μητροπολίτης «τα έχει χαμένα εδώ και καιρό» και οι Μητροπολίτες Μηθύμνης Χρυσόστομος και Μυτιλήνης Ιάκωβος, ιεράρχες γνωστοί για την εκκωφαντική αφωνία και ανυπαρξία τους. Τι συνδέει όμως τους επτά και κατέληξαν στην αθώωση; Κάποιοι -λέει ιεράρχης της Β. Ελλάδος- έχουν μακρά φιλία με τον Μπεζενίτη. Άλλοι έχουν μακρά… φοβία και ενδεχομένως, αδυναμίες που προφανώς γνωρίζει ο Μπεζενίτης. «Μπορεί ο πρώην Αττικής να τους τηλεφώνησε και να τους τις θύμισε πρόσφατα καλώντας τους από το κινητό του… Παλαιοκώστα» λέει αστειευόμενος κληρικός που γνωρίζει πρόσωπα και πράγματα. Αξίζει να υπενθυμίσουμε άλλωστε, τη μνημειώδη φράση που είχε εκμυστηρευτεί σε στενούς του συνεργάτες ο πρώην Αττικής όταν είχε – επί Μακαριστού Χριστοδούλου- προσωρινά και στη συνέχεια οριστικά απομακρυνθεί από Μητροπολίτης: «Θα πάρω και άλλους στον τάφο μαζί μου». Ποιον τάφο εννοούσε και πώς ακριβώς θα τους έπαιρνε μαζί του; Μήπως έστειλε σε κάποιους το ίδιο μήνυμα κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης; Μήπως η απόφαση ήταν μονόδρομος για τους «αγίους» αδελφούς;

Ο ρόλος του Φαναρίου

Εκτός από τις… φοβίες και τις φιλίες με τον πρώην Αττικής, γνωστός αντιΠατριαρχικός Μητροπολίτης υποστηρίζει ότι οι επτά Συνοδικοί πιέστηκαν και από το Οικουμενικό Πατριαρχείο για να τον αθωώσουν. «Είναι γνωστό ότι οι επτά ιεράρχες είναι απόλυτα πιστοί στο Φανάρι» λέει με νόημα. Τι όφελος όμως είχε το Οικουμενικό Πατριαρχείο από την αθώωση; Ο ίδιος Μητροπολίτης εξηγεί: «Το Πατριαρχείο ήθελε να αποφύγει την καυτή πατάτα του εκκλήτου. Αν το Συνοδικό Δικαστήριο καταδίκαζε τον πρώην Αττικής, τότε ο Παντελεήμων θα ασκούσε το δικαίωμα του εκκλήτου και θα απευθυνόταν στον Οικουμενικό Πατριάρχη, στον κατά κάποιον τρόπο εκκλησιαστικό Άρειο Πάγο για να βρει λύση στην υπόθεση». «Είναι γνωστές», προσθέτει, «οι σχέσεις του Μπεζενίτη με πολλά στελέχη του Πατριαρχείου. Είναι βέβαιο ότι θα έβαζε λυτούς και δεμένους να υποστηρίξουν την υπόθεσή του και θα πίεζαν τον Οικουμενικό Πατριάρχη για να δικαιωθεί». Αυτή η εξέλιξη βόλευε και τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο, γιατί θα έφευγε από πάνω του το βάρος της διαχείρισης της υπόθεσης και θα ικανοποιούσε την τακτική του «μακριά από εμάς». Γηραιός Μητροπολίτης επισημαίνει ωστόσο ότι το Φανάρι προτίμησε να εκθέσει τον Αρχιεπίσκοπο από το να μπει το ίδιο σε περιπέτειες! «Ο Ιερώνυμος φρόντισε από την πρώτη ημέρα να δώσει γη και ύδωρ στο Πατριαρχείο και αυτό, ανταποδίδοντας την αγάπη και τη φιλία του, ανταπέδωσε τη γνωστή φαναριώτικη φιλία» λέει ειρωνικά «Χριστοδουλικός» Μητροπολίτης του Λεκανοπεδίου.

Οι κακές γλώσσες λένε ότι τις πιέσεις για λογαριασμό του Φαναρίου άσκησε ο Μητροπολίτης Περγάμου και η παρέα του, που λίαν προσφάτως υπό τις ευλογίες του Αρχιεπισκόπου παρεπιδημεί στο Συνοδικό Μέγαρο. Υποστηρικτικά στο έργο του διευθυντή του Οικουμενικού Πατριαρχείου στην Αθήνα Μητροπολίτη Περγάμου λέγεται ότι λειτούργησαν ο νεόκοπος διευθυντής του ραδιοφωνικού σταθμού Αλ. Κατσιάρας και ο νομικός σύμβουλος της Συνόδου Θ. Παπαγεωργίου, ο οποίος όπως ήταν γνωστό ήταν συνήγορος του Μπεζενίτη πριν η Σύνοδος τον τιμήσει με τη θέση του νομικού συμβούλου της. Μάλιστα, ο νεαρός νομικός σύμβουλος της Συνόδου -που πρόσφατα ολοκλήρωσε ευδοκίμως τη θητεία του στο Πολεμικό Ναυτικό, την οποία έκανε από το… τρικυμιώδες γραφείο του στο Συνοδικό Μέγαρο- λέγεται ότι ήταν και ο εμπνευστής και εισηγητής για την ίδρυση ειδικής φυλακής για κληρικούς και μοναχούς. Να υπενθυμίσουμε ότι στα υπουργεία Παιδείας και Δικαιοσύνης δεν έχουν ακόμη σταματήσει να γελούν με το θράσος του συντάκτη του αιτήματος που ήθελε να εκτίσει την ποινή του ο πρώην Αττικής κάνοντας… διακοπές σε μοναστήρι. Ο ίδιος νομικός άλλωστε υποστήριξε την ανάγκη επαναφοράς του «προφήτη» Ιάκωβου Γιοσάκη (ο οποίος είχε προβλέψει σε συνέντευξή του ότι οι Συνοδικοί θα αθωώσουν τον Μπεζενίτη) στην ενορία του, στο Καματερό. Ο στόχος λοιπόν, επετεύχθη. Ο πρώην Αττικής με τις εργώδεις προσπάθειες του «στρατηγού» Περγάμου και των «αξιωματικών» του Κατσιάρα και Παπαγεωργίου κατάφεραν να πείσουν τους Συνοδικούς (όχι ότι ήθελαν και πολλή πίεση…) να αθωώσουν τον Παντελεήμονα.

Πιστός θεατής

Ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος σώθηκε στο παραπέντε από την αποδοκιμασία των σοβαρών ιεραρχών και του κοινού αισθήματος που ήθελε να δει τον Αττικής να παραμένει στον Κορυδαλλό, παρά το γεγονός ότι αρχικά ήταν για ακόμη μία φορά θεατής των εξελίξεων. Μόλις όμως διαπίστωσε πού το πάει η «ομάδα των επτά» αποφάσισε να δραστηριοποιηθεί και έλεγε ένθεν κακείθεν ότι δεν έχει καμιά σχέση με την απόφαση αθώωσης. «Δεν συμμετείχα στη συνεδρίαση, δεν προσπάθησα να επηρεάσω κανέναν, ο Αττικής έπρεπε να παραπεμφθεί σε δίκη» διέρρεε επίμονα το περιβάλλον του στον Τύπο. «Κανονικά έπρεπε να φροντίσει για την παραπομπή του πρώην Αττικής σε δίκη και όχι να νίπτει τας χείρας του σαν Πόντιος Πιλάτος» λέει Μητροπολίτης της εσωτερικής αντιπολίτευσης. Μάλιστα, επιδεικνύοντας πρωτοφανή… αντανακλαστικά επέστρεψε και το μπαλάκι που του πέταξε ο Μητροπολίτης Μεσογαίας Νικόλαος απαιτώντας να μην παραιτηθεί από τοποτηρητής της Μητρόπολης Αττικής. Αναγκάστηκε, τέλος, να συναινέσει -αν και λέγεται ότι δεν το επιθυμούσε- στην πίεση πολλών ιεραρχών (Σπάρτης, Ναυπάκτου, Πειραιώς κ.ά.) να συγκληθεί η Ιεραρχία και να ληφθούν αποφάσεις για το εκκλησιαστικό μέλλον του Μπεζενίτη. Στη συνεδρίαση θα κληθούν ασφαλώς να δώσουν εξηγήσεις και οι «επτά» για το σκεπτικό της απόφασής τους. Το βέβαιο είναι ότι οι εξελίξεις στην Εκκλησία της Ελλάδος την προσεχή περίοδο θα είναι ραγδαίες και απρόβλεπτες…


Σχολιάστε εδώ