MUSIC+ MEDIA

// Με ιδιαίτερη προσοχή η Universal (και ο Καραγρηγόρης) τους τελευταίους μήνες προσπαθεί να εκμεταλλευθεί την ανάγκη των εφημερίδων για δώρα cd μουσικής, χωρίς να βγάλει τα μάτια του.

// Τον ίδιο δρόμο ακολουθεί και η Μαργαρίτα Μάτσα με την Emi, εταιρεία η οποία στο παρελθόν υπήρξε επίσης φειδωλή στο θέμα των premium cd.

// Με καθυστέρηση μπαίνει στο παιχνίδι η Sony, και προκαλούν απορία οι επιλογές της, διότι δείχνουν ένα άγχος να παρουσιάσουν απλώς ένα καλό αποτέλεσμα τη φετινή χρονιά, αδιαφορώντας για την καμένη γη της επόμενης χρονιάς.

// Μήπως αυτή η καμένη γη θα είναι πρόβλημα κάποιου άλλου την επόμενη χρονιά;

// Ο πόλεμος ανάμεσα στις εφημερίδες για το ποια θα εξασφαλίσει την καλύτερη κυκλοφορία εντείνεται όσο οι πωλήσεις τους συρρικνώνονται. Ο επόμενος στο στόχαστρό τους φαίνεται όμως να είναι όχι κάποιος καλλιτέχνης, αλλά η ΑΕΠΙ!

// Η ιδιωτική αυτή εταιρεία φαίνεται να έχει προκαλέσει το μένος πολλών, γιατί εν μέσω οικονομικής κρίσης αποφάσισε να αλλάξει τους όρους πληρωμής ζητώντας από τα ΜΜΕ πιο γρήγορες αποδόσεις.

// Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι μιντιάρχες να σκεφθούν πιο δημιουργικά και κάποιοι ανακάλυψαν ένα παιχνίδι το οποίο παίζεται στις πλάτες τους αρκετά χρόνια: όταν μια εφημερίδα έρχεται σε συμφωνία με μια δισκογραφική για την κυκλοφορία ενός cd, εμφανίζεται η ΑΕΠΙ η οποία ζητά να πληρωθεί την αξία των δικών της δικαιωμάτων προκαταβολικά, για όλη την ποσότητα των cd, ασχέτως του πόσα από αυτά θα πουληθούν τελικά!

// Η ευρεσιτεχνία αυτή της ΑΕΠΙ φαίνεται ότι δεν συμβαίνει σε άλλες χώρες, στις οποίες τα δικαιώματα αποδίδονται όταν (και αν) γίνει η πώληση! Με την πρακτική της αυτή η ΑΕΠΙ σπρώχνει εκδότες να κάνουν παραγωγή των cd τους εκτός Ελλάδας, ζημιώνοντας τις τοπικές μονάδες παραγωγής.

// Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι ετοιμάζονται να ζητήσουν αναδρομικά να αποζημιωθούν για υπερβολικές χρεώσεις από την ΑΕΠΙ, ενώ ταυτόχρονα ανακινούν το πώς διανέμει αμοιβές σε συνθέτες και στιχουργούς.

// Σημαντικό στοιχείο στην έρευνά τους είναι ότι ενώ έχουν γίνει πολλαπλές κρούσεις στην ΑΕΠΙ από εταιρείες του εξωτερικού να την προμηθεύσουν με συστήματα αναλυτικής παρακολούθησης χρήσης ρεπερτορίου και online διάθεσης των στοιχείων στα μέλη, η εταιρεία συστηματικά αποφεύγει να υιοθετήσει οποιαδήποτε.

// Η εταιρεία «19» του Simon Fuller, ο οποίος έγινε διάσημος από τη συμμετοχή του ως κριτή στο X-Factor, δήλωσε κέρδη 92,5 εκατομμυρίων δολαρίων σε τζίρο 223 εκατομμυρίων!

// Αυτά προφανώς βλέπουν ο Φοίβος και ο Γιώργος Θεοφάνους και έχουν αφηνιάσει ψάχνοντας παντού χρήματα.

// Ιδιαίτερα ο τελευταίος πληροφορούμαστε ότι εμφανίζεται παντού ως εκπρόσωπος όλων των καλλιτεχνών του X-Factor, δηλώνοντας ότι όποιος θέλει να κάνει δουλειά μαζί τους θα πρέπει να τα συμφωνήσει μ’ αυτόν – με το αζημίωτο φυσικά.

// Αντίστοιχη πρακτική είχε ακολουθήσει στο παρελθόν και ο Φοίβος, όταν οι εποχές όμως ευνοούσαν τόσο αυτόν, γιατί ήταν διάσημος και παντοδύναμος, όσο και τους «καλλιτέχνες» γιατί δεν είχαν απομυθοποιηθεί όσο σήμερα.

// Ένα όμως είναι δεδομένο: ότι πέρα από τους τραγουδιστές που ψάχνουν να δουν πού θα βρουν χρήματα λόγω του αναμενόμενου θανάτου της δισκογραφίας, αυτοί που έχουν πάθει αμόκ είναι οι «διάσημοι» συνθέτες οι οποίοι ήταν καλομαθημένοι σε παχυλές αμοιβές και δεν βλέπουν τις εποχές αυτές να ξαναγυρνούν.


Σχολιάστε εδώ