Τελικά με διεθνή διαγωνισμό η επέκταση της Αττικής Οδού!

Και σύμφωνα με έγκυρες πηγές, αυτό που… τουλάχιστον ζητούσε ο Μπόμπολας ήταν να γίνει η ανάθεση της επέκτασης, αξίας δισεκατομμυρίων ευρώ, με… επιλογή των εταιρειών που θα μετείχαν στο μεγάλο φαγοπότι.

Κι αυτό που ζητούσαν οι εδώ «νταβατζήδες» δεν ήταν χωρίς λόγο… Ήθελαν πρωτίστως να αποκλειστεί η συμμετοχή μεγάλων ευρωπαϊκών εταιρειών.

Όμως τελικά δεν τα κατάφεραν, γιατί θα γινόταν χαμός… Ήδη το δημοσίευμα του «Π» δημιούργησε αναταραχή.

Το έργο της επέκτασης της Αττικής Οδού ανέδειξαν ως κατεπείγουσα ανάγκη οι συγκεκριμένες μελέτες που έγιναν. Είναι απαραίτητη η κατασκευή ορισμένων νέων αυτοκινητοδρόμων στην Αττική που θα ολοκληρώνουν τον μεγάλο εσωτερικό δακτύλιο του Λεκανοπεδίου από την Κατεχάκη μέχρι το Πάρκο του Ελληνικού και τη Λεωφόρο Ποσειδώνος και θα συνδέουν απευθείας με σήραγγα το κέντρο της Αθήνας από το στρατόπεδο Σακέτα μέχρι τα Μεσόγεια και από εκεί προς αεροδρόμιο και Ραφήνα και προς την Παραλιακή Λεωφόρο στην περιοχή της Αγίας Μαρίνας.

Η προεργασία είχε ξεκινήσει από το 2002, όταν η τότε κυβέρνηση προκήρυξε την αρχική φάση προεπιλογής των υποψηφίων για την κατασκευή αυτού του έργου και με διάφορα κριτήρια περιόρισε τον αριθμό των δυναμένων να συμμετάσχουν στον τελικό διαγωνισμό σε λίγες μόνο και συγκεκριμένες κοινοπραξίες μεγάλων εταιρειών. Όμως η Ευρωπαϊκή Ένωση όσο και ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ

Γ. Σουφλιάς τελικά προτιμούν, για λόγους ισχυρότερου ανταγωνισμού και διαφάνειας, να γίνει η ανάθεση των έργων μετά από διακήρυξη διεθνούς και ανοικτού διαγωνισμού, χωρίς προεπιλογή. Έτσι ο οποιοσδήποτε έχει τις προδιαγεγραμμένες εκ των προτέρων αντικειμενικές προϋποθέσεις μπορεί να συμμετάσχει και να καταθέσει την προσφορά του. Αποφεύγεται δηλαδή το πρώτο στάδιο της προεπιλογής, διότι το στάδιο αυτό περιορίζει την ελεύθερη ανοικτή συμμετοχή στον τελικό διαγωνισμό και ευνοεί τους ισχυρούς που ενδιαφέρονται, διότι η προεπιλογή τούς επιτρέπει να διαγωνισθούν με πολύ λιγότερους αντιπάλους και χωρίς… απρόβλεπτα (!), όπως επεδίωκε ο Μπόμπολας…

Έτσι για τους νέους αυτοκινητόδρομους της Αττικής ενδιαφέρονται ήδη ζωηρά όχι μόνον οι ελληνικές αλλά και μεγάλες ευρωπαϊκές εταιρείες, γιατί οι μεγάλες κατασκευές έχουν μειωθεί λόγω ύφεσης και όλοι αναζητούν έργα για να διατηρηθούν στη ζωή.

Ανάλογα με την απόσταση για διόδια

Από τη διακήρυξη του έργου μέχρι την κατάθεση των προσφορών θα υπάρξει αρκετός χρόνος για όλους όσοι ενδιαφέρονται να διεκδικήσουν αυτά τα έργα. Το δε σύστημα των διοδίων θα είναι πολύ δικαιότερο από αυτό της Αττικής Οδού, γιατί οι οδηγοί θα χρεώνονται ανάλογα με την απόσταση που θα διανύουν.

Τα ίδια ισχύουν και για το νέο Διεθνές Αεροδρόμιο στο Καστέλλι της Κρήτης, ένα έργο που έπρεπε να έχει γίνει από καιρό, γιατί, όπως όλοι οι Κρητικοί γνωρίζουν, το σημερινό αεροδρόμιο στο Ηράκλειο έχει εξαντλήσει από καιρό τις δυνατότητές του, δημιουργεί μεγάλες καθυστερήσεις και έχει αρχίσει να διώχνει τους τουρίστες αντί να τους προσελκύει στην Κρήτη.

Γι’ αυτόν τον λόγο επιταχύνθηκαν οι μελέτες κατά μερικούς μήνες, κάτι που είδε ως πολύ θετική κίνηση η κοινωνία της περιοχής.


Σχολιάστε εδώ