MUSIC+ MEDIA

// Δυσκολίες για τις δισκογραφικές εταιρείες στο Ηνωμένο Βασίλειο, καθώς φαίνεται το κλίμα να μην είναι καλό στο λιανεμπόριο. Όλο και περισσότερες αδύναμες αλυσίδες φαίνεται να καταρρέουν, με τελευταία την Zavvi, την εταιρεία που είχε αποτελέσει τη μετεξέλιξη των Virgin Megastores.

// Η αλυσίδα που τα μέσα Δεκέμβρη είχε 125 καταστήματα οδηγήθηκε εκεί που όλοι ανέμεναν: στην κατάρρευση.

// Το γεγονός αυτό έρχεται να ενισχύσει ακόμα περισσότερο τους μεγάλους και παραδοσιακούς παίκτες, όπως τα HMV τα οποία έκλεισαν και με καλά αποτελέσματα για το 2008.

// Σ’ αυτό το κλίμα οι επιλογές των δισκογραφικών φαίνεται να στενεύουν και οι αλυσίδες λιανεμπορίου που συνεχίζουν την πορεία τους πιέζουν τις εταιρείες να εξελιχθούν και να ακολουθήσουν πιο σύγχρονες πρακτικές τις οποίες όλοι οι άλλοι κλάδοι έχουν υιοθετήσει.

// Κάτι τέτοιο φαίνεται εμμέσως να εκβιάζουν τα Borders, μια από τις μεγαλύτερες αλυσίδες στη Μεγάλη Βρετανία, με 515 μεγάλα καταστήματα τα οποία διαθέτουν βιβλία, cd, dvd και videogames.

// Η αλυσίδα προειδοποίησε τις δισκογραφικές ότι αν δεν αλλάξουν τους τρόπους συναλλαγής τους θα προχωρήσει σε δραστική μείωση των προϊόντων που πουλά και ενδέχεται να τα αποκλείσει και τελείως από τα περισσότερα σημεία της.

// Οι δισκογραφικές παραμένουν προσκολλημένες σε μια απηρχαιωμένη λογική σύμφωνα με την οποία το κατάστημα θα πρέπει να αγοράζει και να πληρώνει το εμπόρευμα, ασχέτως του αν αυτό πωλείται.

// Αυτό σε παλαιότερες εποχές είχε νόημα, όμως σήμερα όλο και περισσότερο η δισκογραφία στηρίζεται στις πωλήσεις καταλόγου, πράγμα που σημαίνει ότι κάθε σημείο λιανικής πρέπει να γεμίζει τα ράφια του με χιλιάδες διαφορετικούς τίτλους οι οποίοι όμως πωλούνται σε διάστημα μηνών αν όχι ετών.

// Ενώ λοιπόν οι περισσότεροι κλάδοι, ακόμα και αυτοί των οποίων τα προϊόντα κινούνται πιο γρήγορα, έχουν προχωρήσει στη λογική του ότι το εμπόρευμα πληρώνεται σ’ αυτούς όταν αγοραστεί από καταναλωτή, οι δισκογραφικές εμμένουν σε λογικές οι οποίες τις καταστρέφουν.

// Η κοντόφθαλμη αυτή λογική κατέστρεψε όλα τα μικρά δισκοπωλεία στην Ελλάδα εφόσον αντί να έχουν τη στήριξη των δισκογραφικών να δημιουργήσουν «οάσεις» μουσικής σε όλη την χώρα, κάθε έμπορος παρέγγελνε μόνο όσα τον έπαιρνε, με αποτέλεσμα στην καλύτερη περίπτωση μίζερο για τον καταναλωτή, ο οποίος τελικά στρεφόταν σε άλλες λύσεις.

// Η απειλή πάντως των Borders φαίνεται να πιάνει τόπο, αφού η μια μετά την άλλη οι δισκογραφικές διαπιστώνουν ότι ο μόνος τρόπος να συνεχίσει το προϊόν να πουλάει είναι να βρίσκεται τοποθετημένο στα ράφια και όχι στις αποθήκες τους.

// Ενδιαφέρον και για τη δική μας αγορά έχει η συμφωνία της ένωσης ραδιοφωνικών σταθμών της Αμερικής με τους οργανισμούς που εκπροσωπούν δικαιώματα για τη μετάδοση μουσικής στο internet.

// Έπειτα από τριβές μηνών οι δύο φορείς κατέληξαν σε μια κλίμακα χρέωσης για την ταυτόχρονη μετάδοση στο internet των προγραμμάτων ραδιοφωνικών σταθμών. Η χρέωση ξεκινά για το 2009 από 0,0015 δολάρια για κάθε τραγούδι που ακούει κάθε χρήστης, και φτάνει στα 0,0025 το 2015.

// Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι αν 1.000 άτομα ακούσουν για μία ώρα έναν μουσικό σταθμό μέσω του internet, αυτός θα πληρώσει στην καλύτερη περίπτωση 150 δολάρια για δικαιώματα για εκείνη την ώρα!


Σχολιάστε εδώ