ΕΠΕΣΑΝ ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ ΚΑΤΑ 10% ΤΟΝ ΓΕΝΑΡΗ ΤΟΥ 2009!
Μόνο οι εβδομαδιαίες εφημερίδες προγνωστικών και οι ημερήσιες πρωινές εφημερίδες δεν έχασαν φύλλα. Η κρίση είναι εδώ; Όχι ακριβώς. Σε όποια άλλη αγορά μπήκαν οι εφημερίδες και πήραν τα προϊόντα της προκάλεσαν καταστροφή. Πρώτα στα CD, μετά στα DVD και τώρα στα βιβλία. Έτσι επί της ουσίας οι εφημερίδες βουλιάζουν και παίρνουν μαζί τους ό,τι κι αν αγγίξουν. Τώρα έχοντας εξαντλήσει όλες τις πιθανές επιλογές, αναζητούν εκ των υστέρων λύσεις, επικαλούμενες την οικονομική κρίση για τις δικές τους επιλογές.
Η μείωση της κυκλοφορίας των κυριακάτικων φύλλων οφείλεται αποκλειστικά στις αποφάσεις των εκδοτών. Πρώτα κανιβάλισαν το προϊόν τους, τις ειδήσεις, και στη συνέχεια είδαν το DVD ως μόνη πηγή κέρδους. Ο ανταγωνισμός, με μέσο τις ταινίες έφερε αύξηση της τιμής και μείωση της διπλανάγνωσης, που ενίσχυε πολλά φύλλα. Στις ημερήσιες εκδόσεις η κατάσταση είναι διαφορετική. Αδυνατούν να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα, την ίδια ώρα που το Internet, η τηλεόραση και το ραδιόφωνο κάνουν φύλλο και φτερό το προϊόν που με δυσκολία και κόστος παράγουν.
Οι αθλητικές «πληρώνουν» την επιτυχία του Ολυμπιακού να εξασφαλίσει το πρωτάθλημα από τον Δεκέμβριο μειώνοντας έτσι το ενδιαφέρον των αναγνωστών. Και βέβαια κανείς δεν παραγνωρίζει πως ο ευκολότερος τρόπος να μειώσουν νοικοκυριά και επιχειρήσεις τα έξοδά τους είναι να κόψουν τις εφημερίδες.
Οι κυριακάτικες εφημερίδες, παρά την είσοδο της Real News στην αγορά τον περασμένο Νοέμβριο, έχασαν 121.115 αναγνώστες-καταναλωτές, πουλώντας κατά μέσο όρο 1.076.317. Μετά σε μεγάλη απόσταση ακολουθούν οι απογευματινές με 230.821 (-24.927), οι αθλητικές της Δευτέρας με 157.740 πωλήσεις σημειώνοντας απώλειες 33.636, οι εβδομαδιαίες πολιτικές με 153.154 (-9.402) και οι ημερήσιες αθλητικές με 146.864 (-24.661). Η μεγάλη έκπληξη είναι οι εβδομαδιαίες εφημερίδες προγνωστικών που σταδιακά ανεβαίνουν κερδίζοντας 6.554 φύλλα, φτάνοντας τα 112.566 φύλλα.
Οι πρωινές πολιτικές κερδίζουν 960 φύλλα, φτάνοντας τα 56.137 με το «Βήμα» και την «Καθημερινή» να κερδίζουν αναγνώστες. Η «Χρυσή Ευκαιρία» μόνη της στην κατηγορία των μικρών αγγελιών πουλώντας 43.800 έχει απώλειες 6.554 φύλλα και οι απώλειες συνεχίζονται: Οι εβδομαδιαίες οικονομικές πούλησαν 29.454 φύλλα (-12.399), οι εβδομαδιαίες ποικίλης ύλης 16.230 (-1551) και οι εβδομαδιαίες ποικίλης ύλης 1.551.