MUSIC + MEDIA

// Κακά νέα για μια από τις πιο πρωτοποριακές εταιρείες στις Ηνωμένες Πολιτείες, την Sirius, η οποία κατέθεσε αίτηση πτώχευσης. Η Sirius ήταν μια από τις δύο εταιρείες που πριν από αρκετά χρόνια έφεραν επανάσταση στο ραδιόφωνο στις ΗΠΑ, παρουσιάζοντας συνδρομητικά πακέτα δορυφορικών ραδιοφώνων για λήψη στο αυτοκίνητο.

// Αυτό μπορεί να μη μοιάζει κάτι σημαντικό για κάποιον ο οποίος κινείται στην πόλη, όμως ακόμα και στην Ελλάδα, οδηγώντας από νομό σε νομό, μπορεί κανείς να φανταστεί τη χρησιμότητα μιας τέτοιας υπηρεσίας που προσφέρει κρυστάλλινο ήχο όπου και αν ταξιδεύεις.

// Στις ΗΠΑ κάτι τέτοιο είχε ακόμα μεγαλύτερη αξία, δεδομένου ότι μιλάμε για μια αχανή χώρα (σε μεγέθη Ευρώπης), στην οποία ο πληθυσμός όχι μόνο κινείται συχνά από πολιτεία σε πολιτεία, αλλά είναι επίσης σύνηθες κάποιος να μένει αρκετές ώρες μακριά από το σημείο όπου δουλεύει.

// Τόσο η Sirius όσο και η ανταγωνιστική της XM είχαν παρουσιάσει πλούσια πακέτα με εκατοντάδες διαφορετικά προγράμματα για κάθε γούστο και με κρυστάλλινο ήχο. Ιδιαίτερη άνθηση γνώρισαν όταν κατάφεραν να πείσουν τις αυτοκινητοβιομηχανίες να συμπεριλαμβάνουν συμβατούς δέκτες στον βασικό τους εξοπλισμό.

// Όμως ο έντονος ανταγωνισμός των τελευταίων ετών ανέβασε το κόστος προγράμματος σε δυσθεώρητα μεγέθη, με πιο χαρακτηριστική την περίπτωση του Howard Stern ο οποίος έφτασε να πάρει πάνω από 500 εκατομμύρια δολάρια από τη Sirius για την αποκλειστική συνεργασία και δημιουργία δικού του ραδιοφώνου.

// Όταν η προσπάθεια συγχώνευσης ανάμεσα στην XM και Sirius ναυάγησε, ήταν θέμα χρόνου μια από τις δύο να καταρρεύσει.

// Αυτό έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για αρκετούς λόγους. Κατ’ αρχάς σε πανευρωπαϊκό επίπεδο βλέπουμε ότι γίνονται αντίστοιχες κινήσεις για τη δημιουργία μιας τέτοιας πλατφόρμας.

// Αν αυτό επιτευχθεί, θα προκύψει ανταγωνισμός και σε δικό μας επίπεδο για το ποιος ελληνικός ραδιοφωνικός σταθμός θα καταφέρει να συμπεριληφθεί στις λίγες θέσεις ενός τέτοιου μπουκέτου.

// Όμως, ακόμα και στο επίπεδο των επίγειων ραδιοφωνικών μεταδόσεων, παρόλο που διανύουμε περίοδο κρίσης, αναμένεται να ενταθεί ο ανταγωνισμός ανάμεσα στα ραδιοφωνικά γκρουπ, καθώς διεθνείς μελέτες προβλέπουν ότι το ραδιόφωνο θα είναι το μέσο που τα επόμενα χρόνια θα συνεχίσει να έχει ανάπτυξη και δεν θα επηρεαστεί από την εισβολή του internet – σε αντίθεση με τον Τύπο και την τηλεόραση.

// Αυτό το δεδομένο, συν το ότι σύντομα αναμένεται να διατεθούν λίγες πανελλαδικές ραδιοφωνικές συχνότητες, θα προκαλέσει έντονες αντιπαραθέσεις ανάμεσα στους αποδυναμωμένους οικονομικά παράγοντες του χώρου των μέσων.

// Το ενδιαφέρον είναι ότι με το σημερινό νομικό καθεστώς όλοι οι παραπάνω φαίνεται να δουλεύουν πλέον για τους δικαιούχους στον χώρο της μουσικής: θεαματική άνοδο στα έσοδα τους στην Ελλάδα καταγράφουν οι οργανισμοί που ασχολούνται με τη διαχείριση δικαιωμάτων.

// Ο σημαντικότερος εξ αυτών –η ΑΕΠΙ– αναδιαρθρώνεται διοικητικά και στέλνει μηνύματα παντού ότι θα είναι ιδιαίτερα σκληρή τόσο στις διαπραγματεύσεις της όσο και στους τρόπους και χρόνους πληρωμής της.

// Η νέα «σκληρή» στάση της, η οποία περιγράφεται και ως αλαζονική από αρκετούς, αρχίζει να συσπειρώνει ιδιοκτήτες μέσων οι οποίοι σκοπεύουν, αν συνεχιστεί η στάση αυτή, να προκαλέσουν παρεμβάσεις σε άλλα επίπεδα.


Σχολιάστε εδώ