MUSIC+ MEDIA

// Το κλείσιμο του έτους ήταν αρκετά δυσάρεστο για το σύνολο της ελληνικής δισκογραφίας, καθώς από τα στοιχεία που κυκλοφορούν φαίνεται ότι οι πωλήσεις του φυσικού προϊόντος συμπιέστηκαν σε επίπεδα άνω του 30%.
// Την ίδια στιγμή όσο και αν οι ψηφιακές πωλήσεις ανεβαίνουν, εξακολουθούν να μην είναι ικανές να αναπληρώσουν τα χαμένα έσοδα. Παρ’ όλα αυτά είναι ενθαρρυντικό το γεγονός ότι σε πολλές περιπτώσεις υπάρχουν τραγούδια που έχουν πουλήσει πολλές χιλιάδες downloads, περισσότερα από ό,τι cd.
// Αυτό μοιραία σημαίνει ότι και στην Ελλάδα το cd single έχει ουσιαστικά πεθάνει. Κάτι ακόμα που έχει σημασία είναι να σημειώσουμε ότι δεν είναι οι νέες κυκλοφορίες αυτές που αιμοδοτούν όλη την αλυσίδα της δισκογραφίας: σε αντίθεση με την εντύπωση που δημιουργείται από τα τμήματα marketing των εταιρειών, ο παλαιότερος κατάλογος είναι αυτός που έχει τη μερίδα του λέοντος στις πωλήσεις όλων των εταιρειών και αυτός είναι που τους δίνει τη δυνατότητα να επιβιώνουν.
// Πριν από αρκετούς μήνες, όταν η οικονομική κατάσταση ήταν διαφορετική, είχαμε γράψει για το σπάσιμο των σχέσεων δύο γιγάντων του θεάματος και της ψυχαγωγίας παγκοσμίως, της TicketMaster και της LiveNation.
// Οι δύο εταιρείες, έπειτα από επιτυχημένη συνεργασία ετών, είχαν μπει σε πορεία σύγκρουσης, κάτι το οποίο ξεκίνησε κυρίως από τα μεγαλόπνοα σχέδια της LiveNation να αναπτύξει ανταγωνιστική δραστηριότητα, αναλαμβάνοντας η ίδια το κομμάτι των εισιτηρίων όχι μόνο για τις δικές της εκδηλώσεις και χώρους, αλλά και για τρίτους.
// Αυτό είχε αναγκάσει την TicketMaster να ανακοινώσει αντίστοιχη επιθετική πολιτική και να σχεδιάσει τη δική της επέκταση στη διοργάνωση εκδηλώσεων.
// Όμως τόσο η κακή οικονομική συγκυρία, όσο και η συντηρητική απόδοση της LiveNation σε πολλά από τα νέα της σχέδια την ανάγκασαν να επιστρέψει σε συζητήσεις με τον παλιό της συνεργάτη.
// Σύμφωνα με δημοσίευμα του Billboard, οι δύο εταιρείες όχι απλώς θα συνεργαστούν, αλλά βρίσκονται σε προχωρημένες συζητήσεις για ενδεχόμενη συγχώνευση των δραστηριοτήτων τους.
// Κάτι τέτοιο θα δημιουργούσε έναν κολοσσό στον χώρο της ψυχαγωγίας παγκοσμίως, ο οποίος όχι μόνο θα διοργανώνει τις μεγαλύτερες μουσικές εκδηλώσεις, αλλά θα πουλάει και το μεγαλύτερο ποσοστό εισιτηρίων πάσης φύσεως ψυχαγωγικών εκδηλώσεων.
// Το σχέδιο είναι αρκετά φιλόδοξο, αλλά είναι πιθανό να κολλήσει στην αμερικανική Επιτροπή Ανταγωνισμού ή, αν την ξεπεράσει, στην ευρωπαϊκή.
// Αυτή η εξέλιξη στην άλλη όχθη του Ατλαντικού δεν μπορεί παρά να προκαλεί προβληματισμό για τον δικό μας μικρό ελληνικό χώρο, στον οποίο δραστηριοποιούνται δεκάδες εταιρείες οι οποίες ούτε ιδιαίτερο περιθώριο κέρδους έχουν, ούτε και καταφέρνουν να προσφέρουν καλές υπηρεσίες στον καταναλωτή.
// Ξεπερνώντας το πόσες από τις εταιρείες διοργάνωσης εκδηλώσεων σκέφτονται τον πελάτη τους, έχει ιδιαίτερη σημασία να εξετάσουμε το ότι σήμερα στην Ελλάδα δεν υπάρχει υπηρεσία η οποία να προσφέρει ενημέρωση για κάθε τέτοια εκδήλωση και παράλληλα τη δυνατότητα να αγοράσει κανείς εισιτήρια γι’ αυτήν.
// Ο λόγος απλός: ο κάθε διοργανωτής στήνει το δικό του μίζερο, μικρό δίκτυο πωλήσεων και αρνείται να συνεργαστεί με οποιονδήποτε άλλο, κοιτώντας το μαγαζάκι του.
// Αυτό έχει δημιουργήσει ένα περίπλοκο περιβάλλον, όπου ο έλληνας καταναλωτής πρέπει να είναι πραγματικά αποφασισμένος να ψάξει και να βρει πού και ποιος πουλάει εισιτήρια για μια εκδήλωση. Αποτέλεσμα είναι η μικρή προσέλευση που παρατηρούμε, σε αντίθεση με τις περισσότερες χώρες στο εξωτερικό.


Σχολιάστε εδώ