Μεγάλες προσδοκίες για την Παιδεία

Κομμένο και ραμμένο στα μέτρα του Άρη Σπηλιωτόπουλου είναι το «κοστούμι» του υπουργού Παιδείας, γεγονός που αναγνωρίζουν όλοι, εντός κι εκτός ΝΔ.
Και αυτό γιατί ο πολιτικός του λόγος, οι ιδέες κι οι απόψεις του, η ηλικία του, η διεισδυτικότητά του στον πολιτικό χώρο του κέντρου και η, αναμφισβήτητα, συναινετική προσωπικότητά του, δημιουργούν τις προϋποθέσεις της «εκπαιδευτικής ειρήνης», η οποία είναι προαπαιτούμενο για την εγκαινίαση ενός νέου διαλόγου για την αναμόρφωση του λυκείου και του νέου συστήματος εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Οι προσδοκίες που έχουν καλλιεργηθεί γύρω από το πρόσωπό του Άρη, όσον αφορά στην πολυπόθητη «εκπαιδευτική ειρήνη» αλλά και στην ανάκαμψη της κυβέρνησης, στηρίζονται προφανώς και στην επιτυχημένη πορεία του στον χώρο του ελληνικού τουρισμού.
Κορυφαίος παράγοντας του τουρισμού έλεγε χαρακτηριστικά: «Ο Άρης ξέρει να δημιουργεί ισχυρούς δεσμούς και ουσιαστικές σχέσεις εμπιστοσύνης με όσους συνεργάζεται».
Έγκυρος πολιτικός αναλυτής σχολίαζε τη στάση του Άρη Σπηλιωτόπουλου στην «καυτή καρέκλα» του υπουργού Παιδείας ως «την πλέον ενδεδειγμένη πολιτική συμπεριφορά σε μια συγκυρία εύθραυστων ισορροπιών και έντονων αντεγκλήσεων μεταξύ ετερόκλητων συμφερόντων στον χώρο της Εκπαίδευσης», για να προσθέσει χαρακτηριστικά: «Η διαλλακτικότητα, το συναινετικό πνεύμα και η προσήλωσή του στην κουλτούρα του διάλογου, του δίνουν την απαιτούμενη νομιμοποίηση στα μάτια της κοινής γνώμης ότι επιθυμεί με το εγχείρημα της συναίνεσης να οδηγήσει σε αποτελέσματα προς όφελος της νέας γενιάς και των οικογενειών τους, που πληρώνουν το βάρος της παρα-Παιδείας».
Μιλώντας στη Βουλή επιβεβαίωσε τις παραπάνω εκτιμήσεις, τονίζοντας χαρακτηριστικά: «Το εθνικό σχέδιο για την Παιδεία ξεπερνάει κόμματα, ιδεολογίες, φορείς. Ξεπερνάει ακόμα και πρόσωπα. Δεν ανήκει σε κανέναν. Ανήκει στην ελληνική κοινωνία. Ανήκει σε κάθε ελληνική οικογένεια. Ανήκει σε κάθε μαθητή, σε κάθε φοιτητή».
Ο υπουργός Παιδείας έχει πάρει πάνω του το παιχνίδι, αλλά δεν έχει ανοίξει τα χαρτιά του. Δηλώνει όμως έτοιμος να υιοθετήσει προτάσεις και σκέψεις, ακόμα και αν προέρχονται από το ΠΑΣΟΚ ή τα κόμματα της Αριστεράς, εφόσον κινούνται σε θετική κατεύθυνση για την Παιδεία. Άλλωστε, στην προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση στη Βουλή, απευθυνόμενος στον Γ. Παπανδρέου, είπε: «Πρώτος εγώ διάβασα με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον το πρόγραμμα του ΠΑΣΟΚ για την Παιδεία και είδα εκεί ότι υπάρχουν απόψεις που μπορούν να μπουν στη βάση του διαλόγου».
Η απελευθέρωση του λυκείου από τις Πανελλήνιες Εξετάσεις (θα προσμετράται η επίδοση των μαθητών στο λύκειο για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση), η αναβάθμιση του λυκείου με την εισαγωγή νέων τεχνολογιών, η ίδρυση βιβλιοθηκών και η δημιουργία ζώνης πολιτισμού, μ’ έναν, συνεχώς, επιμορφωμένο και καλά αμειβόμενο δάσκαλο, αλλά και η γενναία χρηματοδότηση, εν γένει, της Παιδείας από την Πολιτεία, είναι μερικά από τα ζητήματα που έθεσε η κυβέρνηση στο «tabula rasa» και τα οποία θα συνθέσουν το «τοπίο» για το Εθνικό Σχέδιο για την Παιδεία.
Μέχρι να ευοδωθούν οι προσδοκίες όλων για μια καλύτερη Παιδεία στη χώρα μας, ο νέος υπουργός Παιδείας μελετάει σκληρά για να… περάσει με επιτυχία τις δικές του «εξετάσεις».


Σχολιάστε εδώ