ΚΥΠΡΟΥ ΚΑΙ ΠΑΤΗΣΙΩΝ

Δένδρα αιωνόβια ξεριζωμένα. Κάτοικοι ξεσηκωμένοι. Τα ΜΑΤ σε δράση. Bροχή τα καταγγελτικά δημοσιεύματα στον Τύπο, τα επικριτικά σχόλια στην τηλεόραση. Πρωτοφανείς οι σκηνές στην αίθουσα του δημοτικού συμβουλίου. Προσπάθειες ακόμη και για εισβολή μέσα στο δημαρχείο. Διακοπή της συγκοινωνίας στην οδό Αθηνάς, συγκρούσεις των ΜΑΤ με διαδηλωτές.
Και όλα αυτά γιατί; Για τη δημιουργία ενός υπόγειου χώρου στάθμευσης αυτοκινήτων στην οδό Πατησίων και Κύπρου. Και όμως, αν ισχύουν όσα καταγγέλθηκαν ακόμη και στην αίθουσα του δημοτικού συμβουλίου από κατοίκους της περιοχής, το πάρκινγκ αυτό δεν φαίνεται να το χρειάζονται. Λέγεται ότι υπάρχουν κοντά άλλα πάρκινγκ με θέσεις κενές. Αν ανατρέξει κανείς στο παρελθόν, διαπιστώνει ότι ο χώρος αυτός αγοράστηκε από τον Δήμο Αθηναίων πριν από πολλά χρόνια με τίμημα εκατοντάδες εκατομμύρια δραχμές. Χρόνια και χρόνια πέρασαν και τίποτα δεν έγινε. Οι κάτοικοι όμως στον χώρο αυτό, απομεινάρι του τεραστίου κτήματος Καλλιφρονά, έβρισκαν ανακούφιση. Τα παιδιά έπαιζαν, οι ηλικιωμένοι συζητούσαν και μια ολόκληρη γειτονιά, βουτηγμένη στο τσιμέντο, ανέπνεε.
Και ξαφνικά μέσα στη νύχτα κόπηκαν αιωνόβια δένδρα. Η αγανάκτηση των κατοίκων ξεχείλισε. Πληροφορήθηκαν ότι μια εταιρεία αναλαμβάνει τη δημιουργία ενός υπόγειου πάρκινγκ περίπου 180 θέσεων. Ο δήμος, σε αντάλλαγμα, και για όσο διάστημα θα διαρκεί αυτή η εκμετάλλευση, θα παίρνει το 3%. Ακούστηκε επίσης από την πλευρά του δήμου ότι θα φροντίσει, για το καλό των κατοίκων, το κόστος της στάθμευσης στις θέσεις αυτές να είναι χαμηλό. Από τα παραπάνω και με απλή αριθμητική προκύπτει ότι το 3% των περίπου 180 θέσεων στάθμευσης θα είναι τελικά 5-6 θέσεις. Ο δήμος δηλαδή θα εισπράττει, αν κοστολογηθεί η κάθε θέση 100 ευρώ τον μήνα, κοντά στα 500 ευρώ συνολικά. Και αυτά, προφανώς, όχι καθαρά.
Και αναρωτιέται λοιπόν κανείς, ποιο είναι το τελικό κέρδος; Ποιος ωφελείται από αυτήν την απίστευτη ιστορία; Οι δημότες; Αφού βγήκαν στους δρόμους και διαμαρτύρονται. Μήπως βελτιώνεται η ποιότητα ζωής στη συγκεκριμένη δύσκολη γειτονιά, που ήταν παλαιότερα μια από τις καλύτερες της Αθήνας; Απλώς δημιουργείται άλλος ένας χώρος στάθμευσης, που δεν έχει αποδειχθεί με κάποια ειδική μελέτη ότι χρειάζεται.
Μήπως έχει όφελος ο δήμος, έχει κάποια ανταπόδοση σοβαρή για τα εκατοντάδες εκατομμύρια που ξόδεψε από τα χρήματα των δημοτών πριν από περίπου 20 χρόνια; Ανταπόδοση σε ό,τι αφορά την ποιότητα ζωής στην περιοχή δεν προέκυψε. Από οικονομικής απόψεως, χαμόγελο μόνο, στην καλύτερη περίπτωση, προκαλεί η σύμβαση που έκανε για το έργο.
Βαρύτατο όμως είναι το κόστος, το πολιτικό κόστος που πλήρωσε, πληρώνει και θα πληρώνει ο δήμαρχος και μαζί του όλη η δημοτική παράταξη που διοικεί την Αθήνα. Και αν ο δήμαρχος έχει αυτές τις απόψεις, τότε οι άλλοι, οι εκλεγμένοι δημοτικοί σύμβουλοι της παράταξής του, συμφωνούν με τους χειρισμούς αυτούς;
Γιατί το κόστος της ιστορίας αυτής, με το πλήθος των λανθασμένων χειρισμών, δεν το σηκώνει μόνο ένας, ο δήμαρχος, αλλά μια ολόκληρη παράταξη που τον εμπιστεύθηκε, τον στήριξε και σε περίπου ενάμιση χρόνο θα ζητήσει ξανά την ψήφο του αθηναϊκού λαού. Και είναι ξεκάθαρο ότι τα έργα που προσπαθεί να πραγματοποιήσει ο δήμος πρέπει να ικανοποιούν, να πείθουν τους δημότες ότι τους εξυπηρετούν και όχι να τους εξαγριώνουν και να τους βγάζουν στους δρόμους, αφήνοντας ταυτόχρονα πελώρια ερωτήματα για τη σκοπιμότητα και το ποικίλο κόστος τους.


Σχολιάστε εδώ