Και εκτύπωση βιβλίων μέσα σε… 5 λεπτά!
Στην Ελλάδα, έπειτα από καιρό, σοβαρές προσωπικότητες από μεγάλους ομίλους ΜΜΕ έρχονται να καταθέσουν τις απόψεις τους στο 3ο Print Media Conference (www.print-media.gr) που διοργανώνεται από το περιοδικό «Marketing Week» την επόμενη Παρασκευή 20 Φεβρουαρίου 2009 στο ξενοδοχείο Ledra Marriott. Εισηγητές θα είναι ο Mark Hollinshead, διευθύνων σύμβουλος της Trinity Mirror/National Newspapers, ο Luciano Bosio, διευθυντής στρατηγικής του Groupe Figaro, ο Dr. Adrian Weser, διευθυντής μάρκετινγκ της Bauer Media, ο Nicolas Cour, διευθυντής μάρκετινγκ του «Prisma Presse», ο Nicola Speroni, διευθυντής μάρκετινγκ της «Gazzetta dello Sport», ο Jim Chisholm, διευθύνων Σύμβουλος της iMedia, και Guy Consterdine, σύμβουλος ερευνών της Παγκόσμιας Ένωσης Περιοδικού Τύπου (FIPP).
Στο συνέδριο θα παρουσιαστούν και θα συζητηθούν αναλυτικά όλες οι πρόσφατες καινοτομίες στον έντυπο Τύπο για τον χειρισμό των εμπορικών προκλήσεων εν μέσω ύφεσης, όπως η συστηματική έρευνα, η αναδιάρθρωση της τιμολογιακής πολιτικής, οι δημιουργικές προσεγγίσεις από πλευράς creative media, οι υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας, οι εμπορικές και επικοινωνιακές συνέργειες.
Σοβαρές αλλαγές και στο βιβλίο φέρνει η εξέλιξη της τεχνολογίας. Ο εκδότης Θάνος Ψυχογιός, ιδιοκτήτης των ομώνυμων εκδόσεων, σε μια συνέντευξή του στη «Lifo» δηλώνει πως «τα παραδοσιακά βιβλιοπωλεία χάνουν μερίδιο αγοράς και το παίρνουν αυτοί οι οποίοι ασκούν ηλεκτρονικό εμπόριο».
Είναι όμως αισιόδοξος, καθώς πιστεύει πως τα βιβλιοπωλεία μπορούν να αξιοποιήσουν τις νέες τεχνολογίες και να ωφεληθούν από αυτές, αφενός μεν πουλώντας ηλεκτρονικά, όπως κάνει η Amazon και πολλά σύγχρονα βιβλιοπωλεία, αφετέρου δε χρησιμοποιώντας, μόλις διαδοθεί η χρήση τους, τις espresso book machines.
«Οι βιβλιοπώλες», εξηγεί ο Θ. Ψυχογιός, «θα έχουν μόνον ένα δείγμα από κάθε τίτλο και θα τυπώνουν το βιβλίο που επιλέγει ο αναγνώστης μέσα σε πέντε λεπτά, διαδικασία που ονομάζεται «print on demand». Έτσι θα απαλλαγούν από το στοκ που φέρνει την κατάρρευση, ενώ ταυτόχρονα με την εκτύπωση θα ενημερώνεται ο εκδοτικός οίκος και θα εξοφλείται, οπότε δεν θα υπάρχουν ανοιχτοί λογαριασμοί».