ΑΜΦΙΣΒΗΤΕΙΤΑΙ Η ΠΡΩΤΟΚΑΘΕΔΡΙΑ ΛΑΜΠΡΑΚΗ

Την ίδια ώρα εκφράζονται διαθέσεις αμφισβήτησης της πρωτοκαθεδρίας του συγκροτήματος Λαμπράκη στη δημόσια ζωή του τόπου από εκδότες ή σχήματα που θα ήθελαν να έχουν τη θέση του.

Η ατζέντα των θεμάτων διαρκώς και ανοίγει. Τα σημαντικότερα ζητήματα είναι:

– Κρατική διαφήμιση: Διέξοδο στην κρατική διαφήμιση βλέπουν οι εκδότες ως αντίδοτο στη μείωση εσόδων τους κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης. Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες του «Π», η άνοδος των κονδυλίων της κρατικής διαφήμισης άνοιξε πάλι τα εκδοτικά μέτωπα. Επί τάπητος μπαίνει πλέον σε κεντρικό επίπεδο η διασφάλιση κανόνων και όρων για την ποσοστιαία κατανομή της κρατικής διαφημιστικής πίτας. Οι εκδότες των μεγάλων εφημερίδων ζητάνε με επιτακτικό τρόπο το μεγαλύτερο κομμάτι της κρατικής διαφήμισης, μιλώντας πια και με συγκεκριμένα ποσοστά. Ανάλογα δηλαδή με τα μερίδια της κυκλοφορίας τους, ζητάνε ποσοστά της κρατικής πίτας. Δεν είναι η πρώτη φορά που συζητείται κάτι ανάλογο, τώρα όμως εκφράζεται ως απαίτηση, με δεδομένη την οικονομική κρίση και τη δραματική μείωση της διαφημιστικής δαπάνης για το πρώτο εξάμηνο του 2009.

– Ανταποδοτικό τέλος – δημοτικά τέλη: Η αμφισβήτηση του ανταποδοτικού τέλους είναι διπλή. Πρώτον για τον τρόπο χρήσης, με την προσφυγή της ΕΙΤΗΣΕΕ και αυτήν που ετοιμάζει ο ΣΚΑΪ εναντίον της ΕΡΤ. Δεύτερον για τον τρόπο συγκέντρωσής του, μέσω του λογιαριασμού της ΔΕΗ, με το επιχείρημα πως η παροχή ρεύματος είναι κοινωνική υπηρεσία και δεν είναι δυνατόν κάποιος που δεν πληρώνει την εισφορά υπέρ της ΕΡΤ να μην είναι σε θέση να ανάψει τα φώτα του σπιτιού του ή να μαγειρέψει. Το ίδιο ισχύει και για τα δημοτικά τέλη.

– Ισολογισμοί: Σύμφωνα με την πλειοψηφία των εκδοτών, το σημερινό καθεστώς λειτουργεί προς όφελος των προσώπων που έχουν φύλλα τα οποία διατηρούνται μόνο χάρη στους ισολογισμούς. Οι πιέσεις προς την κυβέρνηση με βάση και την ισχύουσα κοινοτική νομοθεσία είναι να αλλάξει αυτό το καθεστώς.

– Αγγελιόσημο: Η ΕΙΙΡΑ έθεσε θέμα για τη διανομή του 8% σε τρίτους, που δεν έχουν άμεση σχέση με τα ΜΜΕ, ενώ διαφημιστές και διαφημιζόμενοι θα ήθελαν την κατάργησή του ή έστω την κατά 50% μείωσή του. Κάτι τέτοιο θα επιβάρυνε τα συγκροτήματα Τύπου με υψηλό δανεισμό και δεν θα ήταν σε θέση να καταβάλλουν εισφορές για τους εργαζομένους τους. Συνεπώς έχει και στόχο εντός των ΜΜΕ η ανακίνηση του θέματος. Σε περίπτωση που περάσει η μείωση του αγγελιοσήμου, τότε οι εκδότες που θα κληθούν να καταβάλουν εισφορές θα επιχειρήσουν να μειώσουν το προσωπικό που εργάζεται με μισθολόγιο, επεκτείνοντας το καθεστώς των μπλοκ.

– Ποσοστό 2%: Δεν είχαν ζητήσει όλοι οι εκδότες την κατάργηση της διάταξης που επιτρέπει το 2% επί των εσόδων να διατίθεται χωρίς παραστατικά. Το καθεστώς του «2%» έληξε τον Δεκέμβριο του 2008, δίχως να είναι γνωστό αν ανανεώθηκε, όπως είχε ζητήσει η ΕΙΗΕΑ, ή όχι.


Σχολιάστε εδώ