MUSIC+ MEDIA

// Αρκετές εκπλήξεις κρύβει το chart του Music Control για το 2008, αυτό που δείχνει ποια τραγούδια παίχτηκαν περισσότερο στην Ελλάδα τη χρονιά που μας πέρασε. Στις πρώτες δέκα θέσεις τα τέσσερα είναι ελληνικά κομμάτια: Αρβανιτάκη, Χατζηγιάννης, Ρουβάς και Πρωτοψάλτη. Το λαϊκό, εξοστρακισμένο, το συναντάμε στη θέση 13, με τον Νίκο Οικονομόπουλο! Η Δέσποινα Βανδή εμφανίζεται στο chart στη θέση 17 και η Έλενα Παπαρίζου στη θέση 27.

// Ένα ακόμα σημαντικό στοιχείο: δύο από τους πέντε πρώτους ξένους καλλιτέχνες σε «παιξίματα» εμφανίστηκαν στην Ελλάδα στα βραβεία του Mad: οι Kwan και οι Until June, γεγονός που φαίνεται ότι συνδέει άμεσα την επιτυχία ενός ξένου κομματιού με μια ζωντανή performance στη χώρα μας.

// Σε επίπεδο εταιρειών η Universal είχε το 33% του airplay, η Sony 20%, η EMI 18% και η Heaven 13%.

// Κρίση υπάρχει αλλά δεν μας αγγίζει όλους… Πάνω από 200.000 ευρώ πήρε γνωστός έλληνας καλλιτέχνης για να τραγουδήσει στα εγκαίνια εμπορικού κέντρου στην Αθήνα!

// Η ελληνική IFPI με καθυστέρηση έστειλε εξελληνισμένο το δελτίο Τύπου του διεθνούς τμήματός της ενημερώνοντας για τις εξελίξεις στον χώρο της δισκογραφίας τη χρονιά που μας πέρασε.

// Το πρώτο πράγμα που «βγάζει μάτι» είναι το σημείο στο οποίο αναφερθήκαμε πρόσφατα: Με αυθαίρετα στοιχεία και με στόχο τον εντυπωσιασμό η IFPI μάς ενημερώνει ότι το 95% των downloads είναι παράνομα.

// Ένα ενδιαφέρον στοιχείο όμως είναι ότι σε μια προσπάθεια να εξευμενίσουν αντιδράσεις για τα όλο και αυστηρότερα θεσμικά μέτρα που ζητούν οι δισκογραφικές, για πρώτη φορά χρησιμοποιούν άλλη γλώσσα και αναφέρονται στο πρόβλημα που δημιουργείται από την πειρατεία και στους «εμπορικούς συνεργάτες» τους.

// Το δελτίο Τύπου συνεχίζει εξυμνώντας την πρόοδο των δισκογραφικών εταιρειών στην υιοθέτηση νέων μοντέλων, για να καταλήξει όμως και πάλι στο κυρίαρχο γι’ αυτούς θέμα: την αστυνόμευση του καταναλωτή από τους internet providers, το οποίο χαρακτηρίζουν επεκτεινόμενο «κύμα συνεργασίας»!

// Η αλήθεια είναι ότι έστω και καθυστερημένα οι δισκογραφικές φαίνονται να ανταποκρίνονται στα νέα δεδομένα. Ιδιαίτερα δραστικές αλλαγές βλέπουμε αυτήν την εβδομάδα στην ΕΜΙ. Πιεζόμενη από τις οικονομικές εξελίξεις αναπροσαρμόζει τη στρατηγική της δίνοντας έμφαση στις νέες τεχνολογίες.

// Η ευρύτερη ανησυχία του κλάδου ήταν διάχυτη στις Κάννες στη φετινή MIDEM. Όλοι φαίνεται να εναποθέτουν τις ελπίδες τους στους internet providers, οι οποίοι είτε θα συνεργαστούν οικειοθελώς, είτε θα καταφέρουν οι δισκογραφικές να πείσουν θεσμικά όργανα να δημιουργήσουν νομικό καθεστώς που θα τους υποχρεώσει.

// Αρκετό ενδιαφέρον στη MIDEM είχε και η τοποθέτηση του αντιπροέδρου περιεχομένου του Google σχετικά με την απόφαση της Warner να αποσύρει το περιεχόμενό της από το YouTube. Βρίσκει «ατυχή» την επιλογή της δισκογραφικής, καθώς σύμφωνα με τα στατιστικά τους η προβολή που παίρνει είναι τεράστια.

// Χρησιμοποιώντας τα εργαλεία για την ανάλυση των στατιστικών, η δισκογραφική μπορεί να βγάλει χρήσιμα δημογραφικά στοιχεία για το marketing και τις πωλήσεις της, που διαφορετικά θα έπρεπε να πληρώσει τεράστια ποσά για να τα πάρει κάνοντας άλλες έρευνες.

// Περισσότερα για τη φετινή MIDEM την ερχόμενη εβδομάδα.


Σχολιάστε εδώ