Συμφώνησαν όλοι ότι διαφωνούν…
Η συζήτηση, πάντως, των πολιτικών αρχηγών για την Παιδεία, που πραγματοποιήθηκε ύστερα από αίτημα του κ. Καραμανλή, από την αρχή διολίσθησε σε σόου, με ευθύνη του λάτρη της τεχνολογίας, αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ και πρώην υπουργός Παιδείας κατάλαβε ότι ο πρωθυπουργός τον καλεί να κυβερνήσει, κάτι που, όπως είπε, θα πράξει με πλήρη ευθύνη για το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας, καταθέτοντας το δικό του πλαίσιο όρων και προτάσεων, που θεωρεί ότι διασφαλίζουν τη σοβαρότητα ενός διαλόγου και για το οποίο το ΠΑΣΟΚ δεσμεύεται ως κυβέρνηση, ενώ προκάλεσε τον πρωθυπουργό να απαντήσει αν δέχεται στην περίπτωση αυτή να συμμετέχει ως αξιωματική αντιπολίτευση στον διάλογο που θα οργανώσει το ΠΑΣΟΚ! Ο κ. Παπανδρέου βρέθηκε στην καλύτερη στιγμή του όταν επέδειξε τη λειτουργία ηλεκτρονικού βιβλίου νέας τεχνολογίας πολλών εφαρμογών, το οποίο διαθέτει δυνατότητα να συμπεριλαμβάνει χιλιάδες βιβλία στη μνήμη του, μπορεί να συνδέεται με το διαδίκτυο, να διεκπεραιώνει τεστ πολλαπλών επιλογών και άρα να ενταχθεί στην εκπαιδευτική και την εξεταστική διαδικασία. Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ κατέστησε το εύρημά του μείζον, επιδεικνύοντάς το αργότερα στους δημοσιογράφους όπου εξήγησε ότι χρησιμοποιείται ευρέως στην Αμερική, κοστίζει 300 δολάρια, ενώ εφαρμόζεται και σε σχολεία της βόρειας Ευρώπης κυρίως της Φινλανδίας. Ο κ. Καραμανλής βρήκε θετική την πρόταση για την ηλεκτρονική βιβλιοθήκη, δέχτηκε ότι συγκλίνουν οι θέσεις της κυβέρνησης με του ΠΑΣΟΚ για το άσυλο (ζήτησε να προστατευτεί η πραγματική έννοια του ασύλου), τόνισε όμως ότι «δεν μπορεί η Παιδεία να περιμένει εάν και πότε θα γίνετε οψέποτε κυβέρνηση»…
Ο κ. Καραμανλής διαπίστωσε ότι οι πολιτικοί αρχηγοί ήταν επιφυλακτικοί. Χρησιμοποίησαν, όπως σημείωσε, «υπεκφυγές και μισόλογα, ανοιχτή ή υποκρυπτόμενη άρνηση διαλόγου». Η Αλέκα Παπαρήγα τοποθετήθηκε αρνητικά, απορρίπτοντας τον τύπο του διαλόγου που θέτει η κυβέρνηση, με το αιτιολογικό ότι η σελίδα που προτείνεται δεν είναι λευκή, αλλά γεμάτη με μέτρα και νόμους του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, τα οποία δημιούργησαν αρνητικά δεδομένα. Κατέθεσε μάλιστα, κείμενο εννέα σελίδων με τους βασικούς άξονες για τις αλλαγές που προτείνει το ΚΚΕ από το νηπιαγωγείο έως τα ΑΕΙ και μίλησε για 12χρονη υποχρεωτική ενιαία Παιδεία. Κατηγορηματικά δήλωσε και ο Αλέκος Αλαβάνος ότι ο ΣΥΡΙΖΑ (παρότι είναι υπέρ του διαλόγου) απαντά «όχι» σε πρόταση προσχώρησης στην πολιτική της ΝΔ και έθεσε τρεις προϋποθέσεις για να προσέλθει στον διάλογο: Κατάργηση του νόμου πλαίσιο, πάγωμα του νόμου για τα ΚΕΣ και αύξηση των δαπανών για την Παιδεία. Σε διαφορετική περίπτωση πρότεινε η κυβέρνηση να κάνει διάλογο υπό την αιγίδα των εκπροσώπων των δύο μεγάλων βαθμίδων της Εκπαίδευσης, της ΟΛΜΕ και της ΠΟΣΔΕΠ.
Συμπαραστάτης χωρίς προϋποθέσεις της κυβέρνησης σ’ αυτήν τη συζήτηση, έδειξε να είναι ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ, που υπενθύμισε ότι το κόμμα του είναι το μοναδικό που μετέχει στον διακομματικό διάλογο για την Παιδεία. Από την πλευρά του ωστόσο, και ο κ. Καρατζαφέρης εμφάνισε σειρά προτάσεων για την Παιδεία, που χωρίς κόστος θα μπορούσαν να υλοποιηθούν.
Στο μεταξύ, σε ό,τι αφορά το πανεπιστημιακό άσυλο, η κ. Παπαρήγα είπε ότι υπάρχουν οι προϋποθέσεις να γίνει σεβαστό, με την Αστυνομία να βρίσκεται μακριά από τα ιδρύματα και όχι να εξωθεί τους «κουκουλοφόρους» να μπαίνουν στα πανεπιστήμια, ο κ. Αλαβάνος τάχθηκε κατά της αλλαγής του νομοθετικού πλαισίου, ενώ ο Καρατζαφέρης εκτίμησε πως ο πρωθυπουργός «μπουσούλησε» σ’ αυτήν τη συζήτηση προς τις θέσεις του ΛΑΟΣ και τον παρότρυνε να σηκωθεί όρθιος και να δηλώσει ότι το άσυλο είναι απαράδεκτο.
Ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ ζήτησε επίσης από τον πρωθυπουργό κατηγορηματική δήλωση αν πάμε σε εκλογές ή όχι. «Την εκλογολογία την αφήνουμε σε άλλους» απάντησε ο κ. Καραμανλής, κλείνοντας τη συζήτηση με… κρότο, που δεν προήλθε προφανώς υπό το βάρος των λεγομένων του, αλλά από το γεγονός ότι ένας από τους προβολείς της αίθουσας της ολομέλειας αποφάσισε, παραδόξως, ότι ήταν η κατάλληλη χρονική στιγμή για να καεί, προκαλώντας εκκωφαντικό θόρυβο. Ο πρωθυπουργός πάντως παρέμεινε ψύχραιμος όπως και οι υπόλοιποι, ελάχιστοι, βουλευτές, που παρακολούθησαν τη συζήτηση ως το τέλος…