Η άλλη Ελλάδα

Επικίνδυνα τα νερά Αλιάκμονα, Αξιού και Νέστου

SOS για τα νερά των ποταμών Αλιάκμονα, Αξιού και Νέστου εκπέμπουν τ’ αποτελέσματα έρευνας που πραγματοποίησαν μεταπτυχιακοί φοιτητές του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Στην έρευνα αναφέρεται χαρακτηριστικά ότι όπου δεν υπάρχουν βιολογικοί καθαρισμοί, τα ποτάμια είναι επιβαρημένα και προειδοποιούν για συστήματα επεξεργασίας βιομηχανικών αποβλήτων και ορθολογική χρήση των λιπασμάτων απ’ τους αγρότες.
Στην έρευνα διαπιστώθηκε ότι πολλές βιομηχανίες ρίχνουν ανεπεξέργαστα απόβλητα, ενώ οι αγρότες κάνουν αλόγιστη χρήση νερού και λιπασμάτων. Η οδηγία 2000/60 που θέτει χρονικό όριο το 2015 για την καλή κατάσταση των υδάτων δεν πρέπει να είναι ο στόχος. Στόχος πρέπει να είναι η προστασία του Περιβάλλοντος και η δημιουργία οικολογικής συνείδησης σε όλους. Τα έργα έπρεπε ήδη να είχαν γίνει, αναφέρουν οι φοιτητές που συνέταξαν την έρευνα.
Μάλιστα, στις περιπτώσεις των διασυνοριακών νερών φαίνεται καθαρά πως για την επιβάρυνση, εκτός από τους «γείτονες» είναι υπεύθυνοι και οι ίδιοι νομοί από τους οποίους περνάνε οι ποταμοί.
Ο Αξιός που πηγάζει από το όρος Σκάρδος στα Σκόπια «εισέρχεται ρυπασμένος», παρότι προστατεύεται από τη Συνθήκη Ραμσάρ και αποτελεί τόπο κοινοτικής σημασίας και σημαντική περιοχή για τα πτηνά του «δικτύου Νατούρα».
(Από τη «Μακεδονική» Ημαθίας)
***

Λάτσης – Μπόμπολας πήραν το λιμάνι Ηρακλείου

Στη σύμπραξη των κατασκευαστικών εταιρειών του Λάτση, του Μπόμπολα και του Παρασκευαΐδη κατακυρώθηκε το μεγάλο έργο της κατασκευής και εκμετάλλευσης των υποδομών αναψυχής στο λιμάνι του Ηρακλείου. Κύκλοι του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου εξέφραζαν πάντως την απογοήτευσή τους επειδή στο πλαίσιο των υποχρεωτικών κατασκευών δεν περιελήφθησαν τα έργα της αποκατάστασης των ιστορικών Νεωρίων. Σύμφωνα με παράγοντες του Ηρακλείου, οι τρεις μέτοχοι της κοινοπραξίας με την κίνησή τους να αναλάβουν το έργο αναψυχής στο λιμάνι, αποκτούν και το πλεονέκτημα να διεκδικήσουν από θέση ισχύος την κατασκευή μαρίνας στον κόλπο του Δερματά, κάτι που αποτελεί το όνειρο κάθε κατασκευαστικής εταιρείας! Μ’ έναν σμπάρο δυο τρυγόνια δηλαδή…
(Από τη “Μεσόγειο” Ηρακλείου)
***

Έκλεψαν τις… ελιές
του δημάρχου

Κάποιοι με τη συμπεριφορά τους… βγάζουν το λάδι στους αιρετούς. Στην Κεφαλονιά όμως τους… παίρνουν το λάδι! Συγκεκριμένα στη Λειβαθώ, άγνωστοι έκλεψαν 10 σακιά ελιές από τον δήμαρχο Θεόφιλο Μιχαλάτο! Λέτε να τις είχε μαζέψει για να διασφαλίσει το λάδι της χρονιάς και τώρα να υποχρεωθεί να αγοράσει από το… σούπερ μάρκετ;
(Από την εφημερίδα
«Ημερήσιος» της Κεφαλονιάς)
***

Προβλήματα για
τους βιοκαλλιεργητές

Την πρώτη θέση στην παραγωγή βιολογικών προϊόντων κατέχει ο Νομός Αιτωλοακαρνανίας. Ωστόσο, οι βιοκαλλιεργητές του νομού, παρ’ όλο που έχουν δώσει κάθε ικμάδα των δυνατοτήτων τους για να πετύχουν αλματώδη αύξηση των καλλιεργειών και της παραγωγής, αντιμετωπίζουν, όπως λένε, σοβαρά προβλήματα καθώς καθυστερεί το πρόγραμμα υλοποίησης σύγχρονων υποδομών μεταποίησης και τυποποίησης των βιολογικών προϊόντων, ενώ ακόμα δεν έχουν δοθεί οι επιδοτήσεις της περιόδου 2006-07. Όπως -εξάλλου- αναφέρουν οι βιοκαλλιεργητές, πρόβλημα υπάρχει και με τα ποσοστά ενίσχυσής τους για την περίοδο 2007-2013, αφού το ποσοστό επιδότησης ανά στρέμμα και ανά ζώο είναι από 30% έως 70% χαμηλότερα σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια.
(Από την «Πολιτεία Αιτωλών και Ακαρνάνων»)
***

Διχασμός για τον ΧΥΤΑ

Έληξε χωρίς επεισόδια ο αποκλεισμός που είχαν κάνει για λίγες ημέρες οι κάτοικοι της περιοχής Τεμπλονίου Κέρκυρας στον τοπικό ΧΥΤΑ. Όπως δήλωσε ο εκπρόσωπος των κατοίκων Χ. Μερκούρης, η αποχώρηση των κατοίκων από την είσοδο του ΧΥΤΑ είναι προσωρινή, αφού ο Σύνδεσμος Καθαριότητας αποδέχθηκε την “οικολογική λύση” για την ταφή των σκουπιδιών και τη δεματοποίησή τους, αλλά δεσμεύθηκε να δώσει οριστική απάντηση σε 10 μέρες.
Το ωραίο όμως στην όλη υπόθεση είναι ότι ο Πολιτιστικός Σύλλογος Τεμπλονίου με ανακοίνωσή του τόνισε ότι δεν έχει καμία ανάμειξη στο κλείσιμο του ΧΥΤΑ, γιατί αυτό έγινε με πρωτοβουλία λίγων κατοίκων, οι οποίοι δεν απηχούν τις απόψεις του συλλόγου αλλά και των περισσότερων κατοίκων της περιοχής!
Με λίγα λόγια οι κάτοικοι στο Τεμπλόνι είναι διχασμένοι στο θέμα του ΧΥΤΑ και δεν έχουν κοινή γραμμή για την αντιμετώπισή του.
Και όσο δεν έχουν κοινή γραμμή και οι μεν καταγγέλλουν τους δε για αποσπασματικές και παράνομες ενέργειες, δεν πρόκειται να πετύχουν τίποτα.
Γιατί η τακτική αυτή είναι “βούτυρο στο ψωμί” εκείνων που θέλουν την ανεξέλεγκτη λειτουργία του ΧΥΤΑ.
(Από την “Ελευθερία” Κέρκυρας)
***

Παύθηκε ο διοικητής
του Νοσοκομείου Σερρών

Στο προηγούμενο φύλλο μας είχαμε αναφερθεί στο θέμα του Νοσοκομείου Σερρών και στην αποστολή επιθεωρητών του υπουργείου Υγείας, οι οποίοι είχαν αναλάβει να διερευνήσουν την οικονομική διαχείριση του κυλικείου, το οποίο είχε μισθωθεί σε εταιρεία που είχε ιδρύσει το ίδιο το νοσοκομείο!
Ο έλεγχος απέδειξε ότι γίνονταν οικονομικές ατασθαλίες στο κυλικείο, ενώ τα οικονομικά του δεν τα παρακολουθούσε κανένας αρμόδιος!
Κατόπιν αυτών ο υπουργός Υγείας Δημήτρης Αβραμόπουλος, που δεν ανέχεται ούτε… υποψία σκανδάλου στους χώρους ευθύνης του, απάλλαξε από τα καθήκοντά του τον διοικητή του νοσοκομείου Αντώνη Τσίτρο. Ο κ. Τσίτρος υπηρετούσε στο νοσοκομείο ως διοικητής τα τελευταία 5 χρόνια.
Τις καταγγελίες για τα οικονομικά… παρατράγουδα είχε κάνει ο αναπληρωτής διοικητής Γιώργος Κυριακίδης, που είχε απαλλαγεί από τα καθήκοντά του από τα τέλη Δεκεμβρίου.
(Από την «Πρόοδο» των Σερρών)
***

Ένα απόγευμα του Γιώργου στις Σέρρες

Η επίσκεψη του προέδρου του ΠΑΣΟΚ Γ. Παπανδρέου στις Σέρρες το πρώτο δεκαήμερο του Γενάρη, ήταν το θέμα που κυριάρχησε στον τοπικό Τύπο.
Πολιτικοί παρατηρητές τόνισαν ότι η υποδοχή του ήταν εξαιρετικά φτωχή, ενώ κατά την επίσκεψή του στη νομαρχία δεν συνεδρίασε -ως είθισται- το Νομαρχιακό Συμβούλιο.
Μετά την ομιλία του ο Γ. Παπανδρέου πήγε σε γνωστό μπαρ της πλατείας Ελευθερίας και μετά μπήκε στο τζιπ με το οποίο είχε έρθει από τη Θεσσαλονίκη και κατευθύνθηκε σε κλαμπ όπου ήπιε ποτό με νεολαίους, τοπικά στελέχη του ΠΑΣΟΚ και δημοσιογράφους. Μετά το… χαλάρωμα αυτό αναχώρησε για τη Θεσσαλονίκη.
Το μεσημέρι ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ είχε γευματίσει σε παραδοσιακό εστιατόριο του κέντρου των Σερρών. Αν και του προτάθηκαν πολλές τοπικές σπεσιαλιτέ, προτίμησε να φάει ψητό κοτόπουλο και σαλάτα εποχής.
(Από τη «Σημερινή» Σερρών)
***

Eκλεισαν άλλα δύο επαρχιακά
καταστήματα του ΟΤΕ

Δεν άρχισε καλά η χρονιά για τους κατοίκους της Σιάτιστας και των Σερβίων Κοζάνης. Από την 1η Ιανουαρίου τα καταστήματα του ΟΤΕ έκλεισαν και οι κάτοικοι βρίσκονται σε απόγνωση. Οι εκπρόσωποι του οργανισμού λένε ότι η απόφαση είχε ληφθεί από καιρό στα πλαίσια της πολιτικής του ΟΤΕ για αδρανοποίηση των καταστημάτων που έχουν λίγη κίνηση, αλλά οι κάτοικοι δεν… καταλαβαίνουν τίποτε και απειλούν με κινητοποιήσεις. Πολλοί διαμαρτυρήθηκαν τις προάλλες στον πρόεδρο της ΝΟΔΕ Κοζάνης, καθώς όταν πριν από λίγους μήνες είχε επισκεφθεί την περιοχή ο πρωθυπουργός Κ. Καραμανλής έλεγε ότι δέσμευση της κυβέρνησης ήταν να βελτιώσει το επίπεδο ζωής των κατοίκων, αλλά μάλλον τώρα οι μεγαλόστομες αυτές διακηρύξεις ξεχάστηκαν…
(Από την εφημερίδα «Θάρρος» Κοζάνης)
***

Ο νομάρχης Αρκαδίας διευκρινίζει
Σχετικά με το δημοσίευμα της εφημερίδας «Ενημέρωση της Πελοποννήσου» με θέμα στις οφειλές των νομαρχιών προς το ΚΤΕΛ που φιλοξενήσαμε στη στήλη πριν από 15 ημέρες και το οποίο δεν υιοθετήσαμε, αλλά παραθέσαμε, ο νομάρχης Αρκαδίας Δημ. Κωνσταντόπουλος δήλωσε μεταξύ άλλων:
«Οι πιστώσεις για τη μεταφορά μαθητών εγγράφονται στον γενικό τακτικό προϋπολογισμό και συγκεκριμένα στον προϋπολογισμό των περιφερειών. Κατανέμονται δε στις νομαρχιακές αυτοδιοικήσεις με απόφαση του γενικού γραμματέα της περιφέρειας και αντιμετωπίζουν αποκλειστικά δαπάνες μεταφοράς μαθητών. Η ΝΑ δεν μπορεί να διαθέτει πίστωση από άλλα έσοδα, για τον σκοπό αυτόν.
Συνεπώς, για να προχωρήσουμε στην αποπληρωμή δαπανών μεταφοράς μαθητών, πρέπει υποχρεωτικά να έχει πρώτα επιχορηγηθεί η ΝΑ Αρκαδίας από τις εγγεγραμμένες πιστώσεις του προϋπολογισμού της περιφέρειας. Με απλά λόγια, μας στέλνουν χρήματα και εμείς τα αποδίδουμε στο ΚΤΕΛ. Άρα, δεν υπάρχει οφειλή της ΝΑ Αρκαδίας προς το ΚΤΕΛ αλλά της πολιτείας.
ΣΣ.: Δεν έχουμε καμία διάθεση να αντιδικήσουμε με τον κύριο νομάρχη, απλώς αναπαραγάγαμε δημοσίευμα άλλης τοπικής εφημερίδας. Ωστόσο επί της ουσίας ο νομάρχης επιβεβαιώνει ότι υπάρχει σημαντικό χρέος προς το ΚΤΕΛ Αρκαδίας, αλλά δεν το οφείλει η νομαρχία αλλά η Πολιτεία.
***

Νομός Ρεθύμνου:
Ένας νομός που αδικείται

Με παρεμβάσεις του στη Βουλή τους τελευταίους μήνες, ο βουλευτής Ρεθύμνου του ΠΑΣΟΚ καθηγητής Ηλίας Λαμπίρης (φωτο) θίγει, μεταξύ των άλλων, σημαντικά θέματα που αφορούν τον Νομό Ρεθύμνου:
1. Δεν προωθείται η ισόρροπη ανάπτυξη του νομού, όπως είχε υποσχεθεί στο Χωροταξικό η ηγεσία του ΥΠΕΧΩΔΕ.
2. Δεν έχουν δρομολογηθεί οι διαδικασίες για τον Βόρειο Οδικό Άξονα (ΒΟΑΚ).
3. Η μελέτη για τον Νότιο Οδικό Αξονα (ΝΟΑΚ) σταματά στο Τυμπάκι (Ν. Ηρακλείου) και δεν συνεχίζει για τους νομούς Ρεθύμνου και Χανίων.
4. Οι 4 συνδετήριοι δρόμοι μεταξύ βορρά και νότου δεν αναφέρονται πουθενά στους μελλοντικούς σχεδιασμούς του υπουργείου.
5. Πύλη εισόδου για τον νομό δεν υφίσταται ούτε από αέρος ούτε από θαλάσσης.
6. Η πρόταση για πολιτική χρήση του αεροδρομίου του Τυμπακίου για την ανάπτυξη του νότου δεν εγκρίνεται.
7. Για πρώτη φορά μετά από 50 χρόνια, και συγκεκριμένα από τις 7/9/08, δεν υπάρχει ακτοπλοϊκή σύνδεση Πειραιά-Ρεθύμνου, ενός νομού με πληθυσμό που -ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες- ξεπερνά τις 120.000. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να προσπαθούν ήδη οι Ρεθεμνιώτες να λύσουν το πρόβλημα μόνοι τους, με την ίδρυση ναυτιλιακής εταιρείας λαϊκής βάσης.
8. Για το μεγάλο θέμα της ζώνης των 800 μ. για τους 74 οικισμούς του Νομού Ρεθύμνου εδώ και δύο χρόνια το ΥΠΕΧΩΔΕ δεν δίνει λύση. Γι’ αυτό και ο κ. Λαμπίρης κατέθεσε μαζί άλλους πέντε βουλευτές του ΠΑΣΟΚ σχετική τροπολογία στη Βουλή.
9. Η αξιοποίηση των υδάτινων πόρων για το Φράγμα των Ποταμών και το Φράγμα του Πλατύ Ποταμού, που αφορά τη νότια Κρήτη, προχωράει με αργούς ρυθμούς.
10. Η εγκατάλειψη των αρχαιολογικών χώρων και μνημείων του νομού είναι εμφανής.
11. Τα προβλήματα στη Γεωργία-Κτηνοτροφία καθημερινά οξύνονται, με αποτέλεσμα η ύπαιθρος να εγκαταλείπεται.
12. Τέλος, δεν γίνεται αναφορά, ούτε καν για μελλοντικό σχεδιασμό, σε σιδηροδρομική σύνδεση του βόρειου άξονα (από Σητεία μέχρι Καστέλι), παράλληλα με τον σχεδιασμό του ΒΟΑΚ, παρόλο που ο αριθμός των τροχαίων ατυχημάτων στην Κρήτη είναι ανεπίτρεπτα υψηλός. Εννοείται ότι ένας τέτοιος σχεδιασμός θα είχε μεγάλα οφέλη και από τουριστικής πλευράς.
Ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ εκφράζει, ύστερα απ’ όλα αυτά, τη δυσαρέσκειά του, αλλά και αυτήν των κατοίκων του Νομού Ρεθύμνου, για το γεγονός ότι ο πιο ανεπτυγμένος τουριστικά νομός της Κρήτης αδικείται σε σχέση με την υπόλοιπη Ελλάδα, ενώ έως τώρα κανένα σημαντικό έργο δεν έχει προαναγγελθεί από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, που να προοιωνίζεται την οικονομική του ανάπτυξη.
***


Σχολιάστε εδώ