MUSIC + MEDIA

// Αναφερθήκαμε τις προηγούμενες εβδομάδες στην παράτολμη κίνηση της νέας εταιρείας του Διονύση Σχοινά και του Γιώργου Αλκαίου, οι οποίοι επιχειρούν να πωλούν cd όχι μόνο μέσα από δισκοπωλεία, αλλά και από τα περίπτερα, μασκαρεύοντάς τα σε «περιοδικά».

// Την εβδομάδα που μας πέρασε είδαμε και συνεντεύξεις του Γιώργου Αλκαίου για την κίνηση αυτή και ψάχνοντας λίγο παραπάνω διαπιστώσαμε ότι έκαναν μια διαφημιστική καμπάνια της οποίας η ονομαστική αξία ξεπέρασε τα 100.000 ευρώ, ενώ οι συνολικές πωλήσεις δεν ξεπερνούν τις μερικές χιλιάδες.

// Ερώτημα λοιπόν είναι ποια είναι τα κίνητρα του χρηματοδότη – αυτό όμως σίγουρα θα απαντηθεί τον επόμενο καιρό.

// Ιδιαίτερη επιτυχία σημειώνει στις πωλήσεις, φυσικές και ηλεκτρονικές, το νέο album της Άννας Βίσση, ενώ πολύ κοντά ακολουθεί και αυτό του Ρουβά.

// Την ίδια στιγμή εκατοντάδες είναι οι νέοι καλλιτέχνες που εμφανίζονται, αλλά οι δισκογραφικές εταιρείες αδυνατούν να συνεργαστούν μαζί τους λόγω περικοπών και στην ανάπτυξη ρεπερτορίου.

// Η κατάσταση αυτή ευνοεί τη δημιουργία ενός νέου πιο ευέλικτου σχήματος που θα παρέχει κάποιες από τις υπηρεσίες δισκογραφικής, χωρίς τα δεσμά και τα έξοδα μιας τέτοιας εταιρείας. Κάτι τέτοιο δεν αποκλείεται να το δούμε σύντομα και στη χώρα μας.

// Η μεγαλύτερη είδηση της εβδομάδας δεν μπορεί παρά να είναι η ανακοίνωση της Apple στην έκθεση MacWorld σχετικά με το iTunes. Για πρώτη φορά από την ισχυροποίησή της η εταιρεία φαίνεται να υπαναχωρεί και να δίνει έδαφος στις δισκογραφικές οι οποίες εδώ και χρόνια πιέζουν την εταιρεία να εγκαταλείψει την ενιαία τιμολόγηση των κομματιών.

// Ουσιαστικό σημείο τριβής των δισκογραφικών με τον Steve Jobs, το οποίο οδήγησε μάλιστα και την Universal πριν από έναν περίπου χρόνο να ανακοινώσει ότι δεν ανανεώνει το συμβόλαιό της με την Apple.

// Ο ιδρυτής της Apple υποστήριζε έντονα ότι προκειμένου να πετύχει το κατάστημα θα πρέπει να υπάρχει μία, φθηνή τιμή για κάθε τραγούδι – και αυτή ήταν τα 99 σεντς.

// Οι δισκογραφικές από την άλλη υποστήριζαν ότι δεν μπορεί, για παράδειγμα, να αξιολογείς με την ίδια τιμή τη νέα κυκλοφορία της Χαρούλας Αλεξίου με τα άπαντα του Φλωρινιώτη, γι’ αυτό και οι ίδιες στο φυσικό εμπόριο είχαν διάφορα επίπεδα τιμών.

// Είτε γιατί η Apple βρέθηκε στο «έλεος» των δισκογραφικών ζητώντας επιπλέον δικαιώματα, είτε γιατί πιστεύει ότι το iTunes είναι πλέον αρκετά επιτυχημένο ώστε να μην έχει ανάγκη μια απλή τιμολογιακή πολιτική (όπως απέδειξε και το Application Store του iPhone), τελικά η εταιρεία κατέληξε να ανακοινώσει ότι από τον ερχόμενο Απρίλιο εγκαταλείπει την εμμονή της στις τιμές αυτές.

// Έτσι το κοινό θα μπορεί να αγοράζει παλιό ρεπερτόριο για 69 σεντς, πρόσφατο για 99 και καινούργιο για 1,29 δολ.

// Το αντάλλαγμα για το βήμα αυτό ήταν να παραχωρήσουν οι δισκογραφικές το δικαίωμα στην Apple να διαθέσει κομμάτια χωρίς καμία προστασία – χωρίς δηλαδή DRM.

// Ενδεχομένως αυτό να αποδειχθεί σε μερικά χρόνια και το μεγαλύτερο λάθος τους: λόγω της χρήσης DRM η Apple μέχρι σήμερα πούλαγε το ρεπερτόριο μόνο για τα δικά της iPod, τα οποία αντιπροσώπευαν και το μεγαλύτερο ποσοστό συσκευών με δυνατότητα να παίξουν «νόμιμο» ρεπερτόριο – αρχεία δηλαδή με προστασία.

// Όσο όμως επιτυχημένο και αν είναι το iPod, η αλήθεια είναι ότι κυκλοφορούν απείρως περισσότερες συσκευές οι οποίες μπορούν να παίξουν γενικώς μουσικά αρχεία.

// Αν η Apple αποφασίσει λοιπόν να κάνει το iTunes συμβατό με π.χ. όλες τις συσκευές κινητών τηλεφώνων, σε λίγα χρόνια θα έχει καταφέρει να εξαφανίσει κάθε άλλη μουσική υπηρεσία στον πλανήτη και θα διακινεί ουσιαστικά όλο το προϊόν των δισκογραφικών.

// Όποιος δεν θα συμπεριλαμβάνεται στο iTunes, απλώς δεν θα υπάρχει – ο «μεγάλος αδελφός» της δισκογραφίας θα γίνει η Apple!


Σχολιάστε εδώ