Οι προσφορές σκοτώνουν τις κυριακάτικες

Το φαινόμενο του «Θέματος» κράτησε λίγο. Το 2007 έκλεισε με τη βουτιά Ζαχόπουλου στο κενό, με το σίριαλ Αναστασιάδη – Τριανταφυλλόπουλου να ξεσπάει, αλλά η φθορά είχε ξεκινήσει λίγο πριν. Το 2004 οι κυκλοφορίες των κυριακάτικων ξεπέρασαν το 1 εκατομμύριο φύλλα και η έκδοση του «Θέματος» έβαλε στην αγορά άλλους 110.000 νέους αναγνώστες. Όμως οι δύο χρονιές που ακολούθησαν ήταν καταστροφικές. Η εφημερίδα των αδέσμευτων αστέρων ξέφτισε, αφού ήρθαν οι αλληλοκαταγγελίες για εκβιασμούς και συναλλαγές, με τους εκδότες που -δήθεν- δεν συμβιβάζονταν με την εξουσία να… κομίζουν τα DVD της. Όμως το πρόβλημα δεν είναι του «Θέματος». Είναι η πολιτική των προσφορών που υποβάθμισε το προϊόν. Ξεκίνησε
από το δεύτερο περιοδικό και τα δωρεάν βιβλιαράκια που έδωσαν ανάσα ζωής, πέρασε στα
DVD με τα ντοκιμαντέρ και έφτασε στις ταινίες πρώτης κυκλοφορίας με αύξηση της τιμής. Από την οποία έχασαν όλες οι εφημερίδες, διότι σταμάτησε η διπλο-ανάγνωση.

Έτσι συμβαίνει το εξής παράδοξο. Οι εφημερίδες έφτασαν στα 4,25 ευρώ (1.448 δρχ!), που είναι μια υψηλή τιμή για τους έλληνες αναγνώστες, χαμηλή όμως για το εξωτερικό. Διότι στην Ευρώπη η τριπλή έκδοση, με το κυρίως σώμα του φύλλου, τα δύο περιοδικά και το DVD, πωλείται 9 ευρώ. Πώς στην Ελλάδα αυτό έγινε φθηνότερα; Με τους εκδότες να πληρώνουν για ΦΠΑ στα DVD 4,5% και τους ιδιοκτήτες των DVD Club να πληρώνουν 19% και την Επιτροπή Ανταγωνισμού να μη διακρίνει τον αθέμιτο ανταγωνισμό…


Σχολιάστε εδώ