Καλύτερα να επιχορηγείς παρά να πληρώνεις

Έχεις λεφτά, πάρε media!

Ενώ κλείνει ο κύκλος της σημερινής γενιάς εκδοτών – ιδιοκτητών ΜΜΕ και αφού η σκυτάλη πέρασε, με πολλές δυσκολίες, στα παιδιά τους, μια νέα γενιά εύρωστων επιχειρηματιών ετοιμάζεται να δοκιμάσει την τύχη της στα ΜΜΕ.

Θυμίζουν τα νέα παιδιά που βλέπουν μέρα νύχτα τηλεόραση και πηγαίνουν στις ιδιωτικές σχολές δημοσιογραφίας των σταθμών ελπίζοντας πως θα μάθουν δημοσιογραφία… Υπάρχουν ωστόσο κάποια δόγματα στα ελληνικά media τα οποία εξακολουθούν να ισχύουν:

Κανόνας πρώτος: Τα περισσότερα ΜΜΕ είναι ζημιογόνα. Υπάρχουν για να υποστηρίζουν άλλες δουλειές και τους πολιτικούς που υπόσχονται πως θα τις φέρουν.

Κανόνας δεύτερος: Χρήματα στα ΜΜΕ βγάζει όποιος τα πουλάει εγκαίρως. Θυμηθείτε μόνο τους διαφόρους ιδιοκτήτες μικρών ραδιοφωνικών σταθμών και το πώς απέκτησαν χωρίς κόπο 2 ή 3 εκατ. ευρώ επειδή βρέθηκαν μ’ ένα πιστοποιητικό νόμιμης λειτουργίας ή έστω μια άδεια.

Κανόνας τρίτος: Συχνά στα ΜΜΕ μπορεί να χάσεις πολλά λεφτά χωρίς να το καταλάβεις. Κάποια στιγμή ο Γιάννης Αλαφούζος, έχοντας το 1993 συντρίψει πολιτικά τον Μητσοτάκη, και με τον ραδιοφωνικό ΣΚΑΪ 100,3 να ακούγεται παντού, βρέθηκε το 1997 να χάνει μέσα από τα χέρια του την τότε τηλεόραση του ΣΚΑΪ. Παράδειγμα δεύτερο, με διαφορετική βάση, είναι αυτό του Μ. Ανδρουλιδάκη, του δημοσιογράφου που έγινε εκδότης και μετά συγκροτηματίας και στη συνέχεια ήθελε και άλλα πράγματα εκτός ΜΜΕ. Εξέδωσε τις πλέον πρωτοποριακές εφημερίδες της εποχής («Sportime», «Επενδυτή», «Εξουσία»), όταν όμως μπήκε στην τηλεόραση που είναι πηγάδι χωρίς πάτο, έχασε τα πάντα μέσα σε δύο μήνες.

Μέχρι πρότινος οι επιχειρηματίες που ήθελαν να κάνουν τις δουλειές τους και να έχουν την αποδοχή της κοινωνίας αντιμετώπιζαν τα Μέσα με τη θεωρία του… τζακιού. Ούτε πολύ μακριά ούτε πολύ κοντά. Απλώς χρηματοδοτούσαν με διαφόρους τρόπους επιχειρήσεις και δημοσιογράφους και όλοι τούς επευφημούσαν.

Όταν μπήκαν όμως στο εκδοτικό παιχνίδι και άρχισαν να πληρώνουν με τα δικά τους λεφτά τα Μέσα, χωρίς να ασχολούνται πραγματικά με αυτά, έχασαν κυριολεκτικά την μπάλα.

Υπάρχει ένα κρυφό κόστος για όσους μπαίνουν τώρα στα Μέσα. Η απόπειρα καθοδήγησης της κοινής γνώμης στοιχίζει πολλά λεφτά και ο ανταγωνισμός από τους παλιούς είναι σκληρός και ύπουλος.

Αν ο σκοπός τους είναι η ματαιοδοξία, τότε διάλεξαν λάθος πλευρά. Είναι καλύτερα να επιχορηγείς τα Μέσα παρά να τα πληρώνεις.


Σχολιάστε εδώ