Και ποιο το μέλλον;

Το πρώτο ερώτημα είναι αν οι κυκλοφορίες αυτές αντικατοπτρίζουν τους πραγματικούς αναγνώστες ή το σύνολο των καταναλωτών που αγοράζουν εφημερίδες. Για τις κυριακάτικες μάλλον ισχύει το δεύτερο. Εύκολες λύσεις δεν υπάρχουν, υπάρχει όμως το κοινό. Η κυκλοφοριακή επιτυχία του «Θέματος», της «Real News» σε δεύτερο πλάνο, αλλά και των ημερήσιων αθλητικών φύλλων, δείχνει πως ο κόσμος διψάει για κάτι άλλο, που δεν είναι κατ’ ανάγκην ημερήσιο. Όταν μόνο το δελτίο ειδήσεων του Mega συγκεντρώνει περίπου 1 εκατ. τηλεθεατές, είναι λίγο δύσκολο να πείσεις τον καταναλωτή πως την επόμενη μέρα θα του πεις εσύ τα νέα καλύτερα, πολύ περισσότερο όταν υπάρχουν δεκάδες ραδιοφωνικοί σταθμοί και σελίδες με δωρεάν υλικό στο διαδίκτυο. Η μόνη βιώσιμη στρατηγική για τους ιδιοκτήτες των εφημερίδων φαίνεται να είναι η ανίχνευση των επιθυμιών του κοινού σε συνδυασμό με την παραγωγή περιεχομένου για διάφορες πλατφόρμες, με δωρεάν παροχή, περιμένοντας έσοδα από τη διαφήμιση. Οι ίδιες οι εφημερίδες όμως πρέπει ν’ αλλάξουν, όπως και οι ιδιοκτήτες και τα διευθυντικά στελέχη, βάζοντας σε δεύτερη μοίρα τα συμφέροντα που εκπροσωπούν προς όφελος των εκδοτικών τους επιχειρήσεων. Διότι το τελικό ερώτημα κάθε φορά είναι για ποιον γράφεις. Για τον αναγνώστη ή για τους άλλους;


Σχολιάστε εδώ