Η Shell πουλάει, αλλά…

Να εγκαταλείψει την ελληνική αγορά φαίνεται πως επιθυμεί διακαώς η Shell, πουλώντας την εδώ θυγατρική της. Δεν ξέρουμε αν η απόφαση αυτή συνδέεται με τα πρόστιμα που επιβλήθηκαν πρόσφατα από την Επιτροπή Ανταγωνισμού για σχηματισμό καρτέλ με την BP. Γεγονός είναι πάντως ότι οι συζητήσεις για την εξεύρεση αγοραστή του ελληνικού δικτύου βρίσκονται σε εξέλιξη, με περισσότερους από έναν ενδιαφερόμενους.

Η στήλη εύχεται στην πολυεθνική να βρει αγοραστή και σε καλή τιμή, πλην όμως υπάρχουν αρκετά προβλήματα στην όλη προσπάθεια. Οι υποψήφιοι αγοραστές, σε καιρούς κρίσης, με τις τιμές των καυσίμων να υποχωρούν διεθνώς, δεν είναι και πολύ πρόθυμοι να πληρώσουν το όχι ευκαταφρόνητο, όπως μαθαίνουμε, τίμημα που ζητάει η πολυεθνική για το δίκτυό της.

Την ίδια στιγμή, είναι πολύ αμφίβολο αν η ΕΚΟ, που προβάλλει ως φιλόδοξος αγοραστής του δικτύου της Shell και έχει αρκετά μεγάλο «πορτοφόλι» για να πληρώσει το υψηλό τίμημα, θα μπορέσει «αναίμακτα» να περάσει μια τέτοια συμφωνία από την Επιτροπή Ανταγωνισμού. Όσο κι αν δεν φημίζεται για τη… σκληρότητά της, δεν μπορούμε να φανταστούμε πώς θα ενέκρινε η Επιτροπή, και μάλιστα χωρίς όρους, τη συγχώνευση των δύο εκ των τριών «μεγάλων» της αγοράς, που θα οδηγούσε στη δημιουργία ενός κολοσσού με μερίδιο αγοράς αρκετά μεγαλύτερο από το 40%. Μʼ αυτά και μʼ αυτά, θα κρατήσουμε προς το παρόν μικρό καλάθι έναντι των σεναρίων που κυκλοφορούν ευρύτατα στην αγορά, περιμένοντας να δούμε ποιος, πόσο και πώς θα μπορούσε να αγοράσει το ελληνικό δίκτυο της Shell.

Ούτε μία ούτε δύο, αλλά τρεις διαφορετικές ουρές είχαν καταφέρει να δημιουργήσουν σε μεγάλη εφορία της Αττικής οι σοφοί προϊστάμενοι, για να… ψυχαγωγηθούν όσο καλύτερα γίνεται όσοι δεν φρόντισαν να λάβουν τα σήματα τελών κυκλοφορίας Ι.Χ. ταχυδρομικώς, για να πληρώσουν το αντίτιμο σε τράπεζα. Στην πρώτη ουρά περίμενες για να παραλάβεις το ειδικό έντυπο που σου έδινε το δικαίωμα να… στηθείς στη δεύτερη ουρά για να πληρώσεις. Η δε παραλαβή του σήματος γινόταν ύστερα από μια… ευχάριστη αναμονή σε τρίτη ουρά, προφανώς επειδή είναι πολύ δύσκολη δουλειά η παράδοση του σήματος από τον ίδιο υπάλληλο που εισπράττει και τα χρήματα. Καλά είναι, λοιπόν, τα διαφημιστικά παραμυθάκια περί φορολογικής συνείδησης, αλλά πώς να «τσιμπήσουμε» όταν για την πιο απλή υπόθεση, όπως η πληρωμή των τελών κυκλοφορίας, η εφορία βρίσκει τον τρόπο να μας… αλλάζει τα φώτα;

Με τη γνωστή τους σοβαρότητα, μάλιστα, τα αρμόδια στελέχη του υπουργείου Οικονομικών διέψευδαν, επί ημέρες, κατηγορηματικά στους δημοσιογράφους ότι υπήρχε ενδεχόμενο παράτασης των προθεσμιών για την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας. Οι συνάδελφοι υποχρεώθηκαν να προειδοποιήσουν με πλήθος σχετικών ρεπορτάζ ότι θέμα παράτασης δεν τίθεται, στέλνοντας στις ουρές των εφοριών όσους δεν είχαν παραλάβει τα σήματα ταχυδρομικά. Και με τη γνωστή του συνέπεια, τελικά, το υπουργείο ανακοίνωσε την Τετάρτη, λίγο πριν κλείσουν οι ΔΟΥ και εκπνεύσει η προθεσμία, ότι… η προθεσμία παρατείνεται μέχρι τις 9 Ιανουαρίου.

Είναι μεγάλη επιχείρηση. Είναι εισηγμένη στο χρηματιστήριο. Έχει δημιουργήσει ισχυρό brand name. Όλο και πληθαίνουν, όμως, οι φήμες τελευταία ότι «ζορίζεται» υπερβολικά με τα τεράστια τραπεζικά δάνεια που έχει φορτωθεί. Για «κανόνι» είναι μάλλον πρόωρο να μιλήσει κανείς, αλλά οι τραπεζίτες που έχουν δώσει τα δάνεια μαθαίνουμε ότι τελευταία κοιμούνται σαν μωρά: Ξυπνούν δυο-τρεις φορές κάθε νύχτα και κλαίνε!


Σχολιάστε εδώ