MUSIC + MEDIA

// Η κατάρρευση των WoolWorths στο Λονδίνο φαίνεται να δημιουργεί ευρύτερα προβλήματα, αφού λόγω αυτής φαίνεται να εντείνονται τα προβλήματα τα οποία έχει η δεύτερη μεγαλύτερη αλυσίδα, τα Zavvi.

// Προβλήματα όμως από τη γενικότερη οικονομική κατάσταση φαίνεται ότι έχουμε και στην Ελλάδα, καθώς παρατηρείται ακόμα μεγαλύτερη συρρίκνωση του φυσικού εμπορίου, με το κλείσιμο όλο και περισσότερων ατομικών δισκοπωλείων – τουλάχιστον όσων έχουν απομείνει.

// Αν αυτό το συνδυάσουμε με το γεγονός ότι κανένα από τα ελληνικά σάιτ ψηφιακών πωλήσεων τραγουδιών δεν έχει καταφέρει να πείσει τον έλληνα καταναλωτή, οι πωλήσεις των δισκογραφικών και στην Ελλάδα φαίνεται ότι θα συνεχίσουν να συρρικνώνονται χωρίς τα χαμένα έσοδα να αντικαθίστανται από κάποια άλλα.

// Μια ενδιαφέρουσα (αν μη τι άλλο) κίνηση είναι αυτή της νέας δισκογραφικής Friends Music Factory, του Γιώργου Αλκαίου και του Διονύση Σχοινά. Η δισκογραφική τους εταιρεία, πέραν των παραδοσιακών τρόπων διανομής, δοκιμάζει να εκμεταλλευθεί και αυτή το μεγαλύτερο δίκτυο διανομής στην Ελλάδα – τα περίπτερα.

// Προκειμένου κάποιος να εκμεταλλευθεί τον ιδιαίτερα δελεαστικό τρόπο διανομής των πρακτορείων Τύπου (το κόστος είναι το 1/3 της τιμής μόνο όσων πουλήσεις!), χρειάζεται να παρουσιάσει το προϊόν του ως «έντυπο» και οτιδήποτε άλλο συμπεριλάβει θεωρείται «δώρο» μαζί με το έντυπο.

// Έτσι η FMF πουλάει επί της ουσίας το νέο cd του Γιώργου Αλκαίου για 9,90 ευρώ στα περίπτερα, με ένα περιτύλιγμα περιοδικού, με τον ίδιο τρόπο που π.χ. και η DeAgostini πουλάει τα πάντα παρουσιάζοντάς τα ως περιοδικά.

// Το ερώτημα όμως είναι ποιος πληρώνει την αρκετά ακριβή τηλεοπτική καμπάνια γι’ αυτήν την ενέργεια.

// Χωρίς να γνωρίζουμε τα οικονομικά του συγκεκριμένου project, πρέπει το «σημείο μηδέν» όσον αφορά το κόστος του «προϊόντος» να είναι αρκετά χαμηλό – αρκεί να πουληθούν μερικές χιλιάδες αντίτυπα για να αρχίσει να βγάζει χρήματα.

// Όμως για να καλυφθεί το κόστος της καμπάνιας πρέπει να πουληθούν κάποιες δεκάδες χιλιάδες αντίτυπα – αρκετά φιλόδοξος στόχος, εκτός και αν υπάρχει κάποιο άλλο δεδομένο που εμείς δεν γνωρίζουμε…

// Τις τακτικές της Universal φαίνεται να υιοθετεί η Warner όσο περνάει ο καιρός. Ενώ όλοι θεωρούσαν ότι η εταιρεία παραπαίει και ότι είναι θύμα υποψήφιο προς πώληση, τους τελευταίους μήνες έχει εκδηλώσει πολύ πιο επιθετική στρατηγική και αρχίζει να διεκδικεί τη θέση της στην αγορά.

// Την εβδομάδα που πέρασε η δισκογραφική ζήτησε από το YouTube να αποσύρει όλο το περιεχόμενο που περιέχει δικά της δικαιώματα, μετά την αδυναμία να καταλήξουν σε μια συμφωνία για την αμοιβή της από τα διαφημιστικά έσοδα της Google.

// Η κίνηση αυτή δεν αποκλείεται να συμπαρασύρει και άλλες δισκογραφικές σε αντίστοιχες τοποθετήσεις, κάτι που θα μπορούσε να οδηγήσει σε ντόμινο αλλαγών στην αγορά.

// Με δεδομένο ότι τα επόμενα χρόνια βασική αρχή θα είναι η συγκράτηση του κόστους, μοιάζει αρκετά δελεαστικό για έναν γίγαντα όπως η Google, αντί να πληρώνει για δικαιώματα, να προσπαθήσει να αγοράσει ένα μεγάλο μέρος τους.

// Η κακή οικονομική κατάσταση των εταιρειών, η οποία θα επιδεινωθεί μέσα στο 2009, θα τις σπρώξει σε μια πορεία αντιπαραθέσεων με όλους τους μεγάλους παίκτες του χώρου, και δεν αποκλείεται παρ’ όλο το κακό οικονομικό κλίμα να δούμε ράλι τέτοιων εξαγορών.


Σχολιάστε εδώ